Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bewateren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bewateren

    Korting op 420shop
    Beste stoners,

    ik ben een startende kweker op Coco’s.
    dus nieuw voor mij ik zal meteen ter zake komen. Op aarde was ik gewend van onder water te geven in de bloei, nou is mijn vraag kan dat ook bij Coco’s of dien je de gehele cyclus van boven te geven ivm (drainage) spoelen ec verlagen. Want mij lijkt het logisch dat van beneden ook kan ivm dat de wortels het water opzuigen corrigeer me als ik fout zit. Maar dan heb je de overtollige zouten niet mee weg gespoeld lijkt mij. Dus een beetje tegenstrijdig allemaal.

    #2
    Je kan de gulden middenweg proberen. Geef eens van bovenaf totdat er onder wat water uitkomt. Meet de ec van dat water. Die mag zo'n 0,3 verschillen van wat jij er boven in gooide. Zowel erboven als eronder. Als de ec van het lekwater echt te hoog is dan blijven spoelen, anders, als je binnen de grenswaarden blijft, kan je denk ik rustig een tijdje van onderen geven. Dan weer eens spoelen en meten etc.

    Maar veel kwekers op kokos vinden dat je gewoon iedere dag moet spoelen, is mss ook wel het veiligste, en het beste, maar voor mij te bewerkelijk ivm afvoer van het vele lekwater dat je dan krijgt.

    In ieder geval zo laag mogelijk in ec blijven. Neem aan dat je mineraal kweekt trouwens.

    Comment

    Bezig...
    X