Hoi, heb alweer een vraag. Ik wil m'n lichtschema zo ongeveer omdraaien in een lopend kweekje. Planten bloeien al. Lamp is nu aan van 8h-20h, en wil het wijzigen naar 22h-10h. Denken jullie dat dat mogelijk is, en wat zou dan de beste manier zijn (dat de planten zo min mogelijk stress hebben en niet stil gaan vallen met bloeien)?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lichtschema van lopende kweek verschuiven: mogelijk?
Collapse
X
-
Elke dag kwartier wijzigen geen optie? Tot je bij 22 h komt.
Tegen einde van bloei kan je zelfs over termijn naar 10 branduren gaan.
-
Ja, dan verandert dat hormonenstofje dat groei of bloei bepaalt weer terug naar de staat van groei las ik wel eens. Dat zeker niet😬
-
Gewoon zien dat ze minstens 10u donker staan per dag voor bloei. Dus je kan gerust per uur of 2 opschuiven zonder ze te stressen. Bij mij heeft alles eens 48u donker gestaan tijdens de bloei, alles is ook goed gekomen zonder verdere problemen.
-
Als je 48 uur later het licht pas weer aan hebt ipv 12 uur later heb je licht/donker schema inderdaad ook 100% omgegooid. Dan ga ik het proberen met de 2 laatsten van de 5. Zijn verschillende leeftijden allemaal en heb dan de meeste buit al binnen.
-
-
DerpiE vond deze nog onlangs: https://www.lighting.philips.nl/prod...earch-cannabis
Zelfs de donkere periode van 10 uur is niet langer heilig.
Heb wel besloten het nu even te laten voor wat het is.
Comment
Comment