Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitaal thermostaat biogreen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Digitaal thermostaat biogreen.

    Korting op 420shop
    Hey hallo vraagje voor een vriend van een vriend die ook weer een vriend heeft.
    Maar stel nou dat je een biogreen verwarmingsmat hebt met digitaal thermostaat en deze wilt aansluiten op het kachelcontact (lampen uit = kachel aan). Behoudt deze dan zijn vooraf ingestelde temperatuur als hij spanningsloos is geweest en weer wordt ingeschakeld?
    Of toch maar beter eentje halen met een analoog thermostaat?

    Groet CTL.

    #2
    Gewoon uitproberen, mat uit, laten afkoelen, mat weer aan en kijken waar die naartoe gaat. Denk het wel, hij gaat niet vriezen in ieder geval

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Kachel/warmtemat uit of aan moet niet afhangen van de stand aan of uit van je lamp toch? Denk verwarming moet enkel reageren op de temperatuur, niet of er wel of niet spanning (zoals je dat noemt) op je lamp staat

    • CameToLearn
      CameToLearn commented
      Editing a comment
      Hey snuitje.
      Een kachelcontact schakelt automatisch de kachel/verwarming aan als de lampen uit gaan
      ( en andersom) en reageert dus niet op temperatuur. Is de makkelijkste en meest gebruikte manier van automatisch bijverwarmen tijdens de donkere periode. Voor nu kan ik nog niks zeggen over de temperaturen in mn hokje, het is nog niet af zoals je hebt gezien, maar de verwarmingsmat is alleen om eventuele koude nachten te compenseren. Lampen aan zal geen enkel probleem zijn.
      Kan je me toevallig ook nog een goede maar vooral ook stille fancontrol adviseren? Smscom hybrid pro misschien? Met lichtsensor voor extra circulatie tijdens de nachtelijke uurtjes? Of slechte keus denk je.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Las van een compleet stille ventilatie maar was heel duur

    #3
    Die biogreens zijn dubbel zo duur geworden , en moeilijk te vinden ook. Nog nooit anders gebruikt dan met de mat, temp op 30 en constant aan daar de temp nooit bereikt werd. Staat er geen max watt op de sensor?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Zag ze bij greensell dacht ook all4plants maar de prijzen waren me ook te gortig. Ben blij dat iemand hier op 't forum inkbird noemde. Goedkoper en stuk veelzijdiger.

    • CameToLearn
      CameToLearn commented
      Editing a comment
      Heb mn vraag bij Greensell neergelegd. Dus eventjes geduldig afwachten. Prijs van de matten stijgt mee met de huidige gasprijzen volgens mij. Alles is praktisch onbetaalbaar geworden.

    #4
    Biogreen thermostaat behoudt zijn instellingen zover ik weet, nooit opnieuw in hoeven stellen in iedergeval.

    Dan je andere vraag betreffende de SMSCOM Twincontroller, ik heb er 1 in gebruik en ben er meer dan tevreden over, maar, ik heb ook de SMSCOM fancontroller (dus zonder de lichtsensor) en die voldoet eigenlijk ook prima.

    Ik kweek onder zeer beroerde condities in een ijskoude schuur en kijk, dit waren de temps afgelopen dagen

    afbeelding.png

    Ik verwarm 60x60x175 cm kst met 2x45W heattubes (eerlijkheid gebied dat deze tubes momenteel niet worden aangestuurd door de biogreen thermostaat maar een custom HA thermostaat, maar goed, dat boeit niet)

    En dit de temperaturen van de omgeving:

    afbeelding.png

    De SMSCOM Twincontroller maakt mijn setup vrijwel muisstil

    In mijn Microgrow topic kun je meer info vinden over mijn huidige setup

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Lijkt mij ouderwets zo'n kachelcontact. Als de lamp aangaat en het wordt te warm moet de thermostaat juist aanblijven om de koeling in te schakelen idealiter indien nodig. De inkbird is € 39, kan er twee stekkers induwen, eentje voor verwarming en eentje voor koeling. Voor € 55 heb je hem met een wifi app, tuya platform

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      "Op jouw manier zal het thermostaat altijd de minimale ingangsspanning gebruiken"

      Ja en? Het gaat bij de biogreen om 1 Watt verbruik dat gaat echt om centen.

    • CameToLearn
      CameToLearn commented
      Editing a comment
      Kritische massa/Snuitje
      Ik heb me vandaag inderdaad laten wijsmaken dat de biogreen z'n laatst ingestelde temperatuur onthoudt. Dus meteen besteld met de smscom hybrid controller. Die inkbird daar heb ik meer over gehoord en gelezen. Misschien dat ik die wel ga monteren in mn toekomstige bloeihok. De biogreen heeft overigens ook de mogelijkheid tot koelen, maar is minder slim dan de inkbird.

      En je hebt gelijk wat betreft die 1Watt. Gaat inderdaad om centen. 3 hele frikandellen speciaal op jaarbasis.
Bezig...
X