Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PROBLEEM: Blaadjes geel en staan naar boven gedraaid!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

PROBLEEM: Blaadjes geel en staan naar boven gedraaid!

Korting op 420shop
    Hey

Dit zijn de eerste plantjes die ik zelf groei, dus ik ben een echte beginner. Ik heb 2 van dezelfde soort zaadjes geplant onder lampen gezet en eentje ervan ziet er niet zo goed uit.
    Ze kregen beide evenveel water, evenveel licht en warmte. Dus ik begrijp het probleem niet. Ik heb ze nog geen voeding gegeven en ze staan in redelijk goede potgrond bedoeld voor groentenkweek. Ze zijn 12 dagen geplant en sinds 8 dagen een echt klein plantje.

Ze staan op een droge zolder, met 2 warm white 110W lampen en 2 cool white en die hangen er een tiental cm boven.

Ik zal hier een foto bijvoegen om het te verduidelijken!

DSC_0613.jpgDSC_0611.jpgDSC_0615.jpgDSC_0610.jpgDSC_0613.jpgDSC_0611.jpgDSC_0615.jpgDSC_0610.jpg

Grtz!
    Last edited by Emanon; 2 June 2011, 18:02.

Re: PROBLEEM: Blaadjes geel en staan naar boven gedraaid!

In potgrond zit teveel voeding voor je zaailingen. Ik denk dan ook dat hij overvoed is. Zaailingen kun je beter in stekgrond of lightmix laten opgroeien.

Ze lijken ook iets te nat te staan, of heb je ze net water gegeven.
    Succes!
    Grtz Q

Comment

Ok, bedankt Het kan dat ik ze wel wat teveel water geef, ik probeer ze vochtig te houden. Maar dus minder water geven vanaf nu!
      En hoe kan ik ze dan best overplanten in andere potgrond zonder de wortels te beschadigen of laat ik ze toch best in deze grond zitten?

Grtz

Comment

Met het over potten zag ik een wit beestje lopen, dat heeft heel de wortel doorgebeten. Ik vrees dat het plantje het niet gaat halen...

Comment

was het een albinomol?gewoon naar de growshop gaan en nieuwe aarde halen.

Comment

Bezig...
          X