Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

    Korting op 420shop
    hey growers en blowers
    ik heb een Secret Jardin DR 2 tent besteld en heb een DS tent gekregen (IndoorGarden)
    Ik had graag mijn 1ste kweek in een DR 2 gedaan maar nu ik er geen heb zal dat niet lukken . Nu mijn vraag is eigenlijk ik werk namelijk in de bouwsector als metser en werk regelmatig met isolatie . Nu er bestaan isolatieplaten (Recticel Eurowall ) met een heel hoog reflectiegehalte. Die platen hebben een blinkende zonweerkaatsende kant.
    Als ik nu mijn collega is ff wil blindmaken lukt dat HEEL goed zelfs (altijd lachen).
    Nu mijn gedacht ... zou dat lukken als ik nu een soort van kamer op mijn zolder bouw 150-150-200 M met die isolatieplaten en dan die blinkende kant naar binnen?? die platen zijn ook brandwerend. En in dat isolatiekamertje komt dan alles wat ik normaal in mijn tent ging hangen zoals afzuiging en verlichting. Zou dit veilig genoeg zijn en zou ik geen giftige wiet kweken?? alvast bedankt gaste

    #2
    Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?



    Beste bernie,


    De titel van je topic voldeed niet aan de gestelde
    voorwaarden.
    We hebben de titel voor u aangepast. Mocht u nog een wijziging willen aanbrengen is dat mogelijk, neem hiervoor dan contact op met de moderator van het desbetreffende forum.

    Vriendelijke groet,
    vale.

    Comment


      #3
      Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

      thx vale . Kweet mijn weg hier nog niet zo goed maar dat komt wel . Met blowers gaat alles een beetje trager he

      Comment


        #4
        Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

        Ach ja,no problem.
        Iedereen weet zijn weg hier te vinden op den duur, jij dus ook.
        Succes en veel plezier op het forum

        Comment


          #5
          Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

          Alles wat de baas verschiet, koopt het zelf niet

          Mooi hokje van maken.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

            Denk je ECHT dat dat haalbaar en te doen is met die isoplaten HJM. Ik begin er anders zo snel mogelijk aan.
            want mijn vriend is mijn zaadjes aan het ontkiemen . alvast bedankt

            Comment


              #7
              Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

              Zeker weten, probeer het hok dan wel hoger te maken.
              Dan kan je een diep straler kwijt, en het ventileerd makkelijker.

              Glimmende kant naar binnen.

              Succes, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

                gaat helemaal lukkenals je het hokje wat grooter maakt,en hooger 250cm dan passen er 2 keer 600 in.vind je dit niks ivm stroomkosten,dan kan je er 1 keer 600 inhangen,en je kan een goede staande zwenkfan kwijt,en je heb een mooi plekje om in te knippen,knip je buiten je hok dan stijgt de pakkanszou zelf balkenframe maken,deur hangen ,groene gipsplaten aan de buitenkant en je isp plaaten aan de binnenkant

                Comment


                  #9
                  Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

                  Heb hier 1x600W lamp liggen mag ik dan nog steeds 250cm hoog gaan? Ik zal me nadien nog wel 1x600W aankopen. Heb een Carbonfilter 500 kub.
                  Heb zonnepanelen op mijn dak en heb stroom teveel . En ja moet idd nog iets vinden om gemakkelijk in en uit mijn hok te graken en lichtdicht.
                  Daar vinden we voorlopig wel iets op. moet nu zo goedkoop mogelijk heb juist 700 euro uitgegeven aan materiaal en krijg ik nog de verkeerde tent.
                  Ik moet zien als het vrouwke een beetje tevreden blijft ook he . Bedankt voor de ideeen en de response gaste

                  Comment


                    #10
                    Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

                    Yep,

                    Ik gebruik zelf goedkope deuren van de bouwmarkt, compleet met kozijn.
                    De binnen zijde bekleed met Alcreflex. (dubbelzijdig reflecterend bubbel folie)
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

                      die folie die komt ook gewoon uit de bouwhandel?

                      Comment


                        #12
                        Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

                        Yep,

                        Het wordt ook wel verkocht als radiator folie. Maar ik koop het op rollen van 6 mtr.
                        De enkel zijdige schijnt door, rommel dus.
                        En ik schiet het gewoon met een niettacker op de deur ed.
                        Mijn hok heeft bij gebrek aan dat mooie spul van jou 3 van deze lagen. Zelfs onzichtbaar met een IR camera
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

                          als het echt zo goedkoop mogelijk moet zijn,en je wil op een zolder gaan kweeken,dan moet je een 2e hands dakdoorvoer op je dak zetten liefts pijp 20.en sluit daar aan de binnenkant je afzuiging op aan.en dan de zolder blinderen,zo hebben de plantjes als de lampen uit zijn geen last van het licht van buiten,en je buuren zien niks als de lampen aan staan.dan moet je een waterdichtebak maken,en allemaal stukjes hardhout zagen ,die leg je in de bak,pot met aarde erop en je kan de bak dan vullen met koud water.hierdoor stijgt je lv,en groeien je plantjes sneller.succes ermee

                          Comment


                            #14
                            Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

                            die doorvoeren die zitten al klaar. En mijn zolder is verdeeld in 2 stukken 1 met velux en een stuk zonder dus altijd donker. die isoplaten heb ik van mijn werk.
                            probleem is da ik juist 700 euro heb uitgegeven aan alle kweekmateriaal maar krijg verkeerde tent (indoorgarden).
                            demee zocht ik een ander en goedkope oplossing. Als ik het zo als jij zegt gewoon op mijn zolder,moet ik dan geen reflectiefole aan
                            mijn muur en schuin dak hangen. Ik denk ook dat mijn lamp van 600W niet genoeg zal zijn om die grote kamer en planten te belichten?
                            Ga het voorlopig met die platen doen is mijn 1ste kweek dus ga nog nie te zot doen . Ga in de toekomst wel verbeteren en uitbreiden.
                            mijn 1ste kweek (10x WW) wil ik zo goed mogelijk doen en veel uit leren. Zoals ik op deze site al VEEL geleerd heb daarvoor BEDANKT gaste.

                            Comment


                              #15
                              Re: wie kan mij helpen AUB; Isolatiemateriaal geschikt voor kweekhok?

                              een 600 watt lamp beschijnt 120 cm bij 1 meeter effectief,dus dat moet de oppervlakte worden waar je je planten opgaat zetten,reflectiemateriaal zorgt ervoor dat je lamp meer rendemend gaat haalen.je kan natuurlijk reflectie tegen de muur plakken,en ook tegen je schuine dak.en voor de rest maak je een balkenframe rond om je kweekoppervlak.maar een tent op zolder heeft weinig zin als de zolder ook te blinderen is.beter geef je dat geld uit aan een zwaardere softbox afzuiger en gewoon canfilter en fancontroller.tip neem potten van 15 liter

                              Comment

                              Bezig...
                              X