Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problems: slecht uitziende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Problems: slecht uitziende bladeren

    Korting op 420shop
    iemand die weet waarom de bladeren er zo slecht uitzien , ze staan 2w in bloei onder een 600w


    SAM_0451.jpgSAM_0447.jpgSAM_0445.jpgSAM_0444.jpgSAM_0446.jpgSAM_0443.jpg

    #2
    Re: Problems

    Ik zou effe met een loep goed de achterkant van de blaadjes bekijken op beestjes
    Bartjeboy
    Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
    Yoga en Japanse taal in Zutphen

    Comment


      #3
      Re: Problems

      de onderste bladeren zijn de oudste,dus dat is helemaal normaal dat die er wat minder fris uitzienbij het watergeven zullen ze ook wel nat worden .maar wat ik ook denk tezien is meeldauw,en dat is veel rotter.kan je niet wat betere foto,s maken,en gaat die witte aanslag op je blad weg als je er over wrijft?

      Comment


        #4
        Re: Problems: slecht uitziende bladeren



        Beste Plukke,


        De titel van je topic voldeed niet aan de gestelde
        voorwaarden.
        We hebben de titel voor u aangepast. Mocht u nog een wijziging willen aanbrengen is dat mogelijk, neem hiervoor dan contact op met de moderator van het desbetreffende forum.

        Vriendelijke groet,
        vale.

        Comment


          #5
          Re: Problems: slecht uitziende bladeren

          @ bart , op diertjes heb ik al gekeken en zie niks

          @ tumble , die vlekken gaan weg als ik met natte vingers erover wrijf .
          en vale had ook al iets gezegd van meeldauw ik spuit nu al 2 dagen 9delen water en 1 deel melk op de planten met vernevelaar heb ik hier op forum gelezen, weten jullie iets beter?
          maar die vlekken zijn begonnen , toen ik ze voor de eerste keer met phyt amin heb bespoten

          Wat is de oorzaak eigenlijk van meeldauw te vochtig?

          Grtzzzz

          Comment


            #6
            Re: Problems: slecht uitziende bladeren

            meeldauw is een schimmel die gewoon in de natuur voorkomt.de sporen kun je van buiten meenemen,of kunnen al op je stekken zitten.bij mij begind het altyd aan de onderkant van de plant dus zalwel met vochtigheid temaken te hebben.

            Comment


              #7
              Re: Problems: slecht uitziende bladeren

              Maar die vlekken zijn begonnen , toen ik ze voor de eerste keer met phyt amin heb bespoten

              Dan weet je nu ook gelijk de oorzaak van je probleem Pas je op want ook je melk kan vlekken op je bladeren geven

              Oorzaak van deze schimmel?

              De symptomen van Echte meeldauw (OidiumBeschadigingsplaats van Echte meeldauw:

              Bladboven vruchttrossen, stelen (Komt ook vaak onder glas voor)
              o.a. 'Frankenthal' en 'Vroege van der Laan' zijn erg vatbaar. Daarnaast zijn ook vele oudere rassen erg vatbaar.
              De meeste nieuwe druivenrassen zijn tolerant voor echte- en valse meeldauw.
              Planten in een slechte conditie (gesloten gewas, teveel trossen, ...) zijn meer vatbaar.

              Tijdstip of periode van de schade:
              Preventie en uitbreiding van echte meeldauw voorkomen?

              Vermijd een besloten vochtige lucht. (Voorkom een te hoge luchtvochtigheid).
              Snoeihout en oude bladeren tijdig opruimen.
              De kas of serre tijdens de winter uitzwavelen.
              Probeer tocht in uw kas te vermijden. Zet geen ramen en deur tegelijk open.
              Voorkom een te dicht (gesloten) gewas door regelmatig de dieven (okselscheuten) weg te nemen ofwel in te korten.
              Geef niet teveel stikstofmeststof want dan worden de planten meer vatbaar.
              Spuit preventief plantenversterkende middelen op basis van heermoes over de bladeren.
              Kies meeldauwtolerante druivenrassen bij het planten!

              Bestrijding van echte meeldauw?

              In kassen of serres regelmatig de bladeren bestuiven met stuifzwavel. (Geen zwavel voor de druif 'Baidor' gebruiken!)
              In openlucht om de 10 of 14 dagen preventief behandelen met spuitzwavel.

              Meer lezen over meeldauw en andere ziekten bij druiven:
              http://www.houtwal.be/vakartikels/besvruchten_morus_sambucus_vitis/druiven-ziekten.htm
              Er bestaan meerdere nieuwe druivenrassen die niet of weinig vatbaar zijn voor echte- en valse meeldauw.

              Gewasbeschermingsproducten zijn hier meestal niet nodig! Meer lezen over aanbevolen druivenrassen voor openlucht- en kasteelt:
              http://www.houtwal.be/vakartikels/besvruchten_morus_sambucus_vitis/druiven-rassen-soorten.htm
              Uitvoerige informatie over het snoei, rassenkeuze, teelt en verzorging van druiven kan u vinden in de "Groente & Fruit Encyclopedie".
              Meer lezen over de Groente & Fruit Encyclopedie (Auteurs: Luc Dedeene & Guy De Kinder, Kosmos Uitgevers) http://www.houtwal.be/vakartikels/boekbesprekingen/fruitencyclopedie.htm
              Last edited by belladonna; 9 June 2011, 02:11.
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Problems: slecht uitziende bladeren

                Heb je ze toevallig ook al is behandeld tegen spint ofzo?.
                En zo ja heb je daar chemicalien voor gebruikt Bayer Masai bijvoorbeeld?.
                want als je teveel gebruikt kunnen je bladeren ook wit uitslaan met witte blad punten.
                Tis maar een suggestie.
                sucses ermee iig.

                greetzz

                Comment


                  #9
                  Re: Problems: slecht uitziende bladeren

                  Ik gebruik wekelijks pyth amin en heb nog nooit last gehad van meeldauw. Ben je zeker dat het geen residu is na het sproeien van je planten?

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Problems: slecht uitziende bladeren

                    Wat bij mij goed helpt tegen meeldauw is plant vitality plus(dus niet alleen tegen spint)

                    Comment

                    Bezig...
                    X