Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, net een dag lid en er nu al achter hoe je een vraag plaatst hier . Ik ben wat bezig met buiten en in een kas kweken maar zou in de wintermaanden toch ook graag wat kweken, ook omdat ik het gewoon erg leuk vind. Eigenlijk is led de enige optie, ga het op de zolder van een houten schuur doen en heb geen zin in brand. Qua led schijnt de spectrabox het beste te zijn, iig zover ik iets kon vinden. Iemand ervaring met deze of andere leds? Als led ten koste van de opbrengst gaat heb ik dat liever dan geen plant/lamp/schuur, is gewoon hobby. Hoop wat te leren. grtz Jerommeke

    #2
    Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

    ik heb een 250W spectrabox led met flowerbooster.. het is mijn eerste kweek, gewoon hobbykweek.
    zover ben ik tevreden mee, maar ik heb geen idee hoe die zal presenteren in de bloeifase.

    Comment


      #3
      Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

      hoi RocoCoco, hoeveel planten heb je onder een 250 watt lamp staan? ik zat te denken aan 2x 350w dat is voor ongeveer 3 m2 als ik het goed begrijp, of is dat overdreven?. ben alles nog aan het uitzoeken want ik heb nog nooit binnen gekweekt.
      Last edited by jerommeke; 9 June 2011, 22:37.

      Comment


        #4
        Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

        hoi RocoCoco, hoeveel planten heb je onder een 250 watt lamp staan? ik zat te denken aan 2x 350w dat is voor ongeveer 3 m2 als ik het goed begrijp, of is dat overdreven?. ben alles nog aan het uitzoeken want ik heb nog nooit binnen gekweekt.

        Comment


          #5
          Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

          Als je alleen s'winters kweekt, is een hpi/hps combinatie ruim voldoende.....

          Brandgevaar is met gezond verstand te voorkomen.

          p.s.: heb je wat meer data van de spectrabox?, b.v. aantal kleuren/kleur verhouding?(b.v. 3 kleuren, 1-1-7 blauw-oranje-rood)

          Grtz.

          Comment


            #6
            Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

            Hoi, de spectrabox klinkt qua beschrijfing een stuk aanterkkelijker dan hete lampen die vaak vervangen moeten worden en gewisseld tussen groei en bloei fase. Hier de productbeschrijfing van de 350w, benieuwd wat je er van vind.
            350W Spectrabox Professional

            De 350W Spectrabox Professional (LFG SB350SB-Pro) van Led Flower Growlights is geschikt voor zowel de groei- als bloeifase en is voorzien van een krachtige Flower Booster. Door toepassing van krachtige 3W bloeileds heeft de SB350SB-Pro een totaal LED vermogen van 672 Watt*

            Flower Booster
            * Het LED vermogen zegt slechts beperkt iets over de kracht van een LED kweeklamp. Beter kan worden gekeken naar de LED power output. Dit is het gemeten Wattage (stroomverbruik) dat alle leds gezamelijk verbruiken; dus exclusief stroom voor ventilatoren en voedingen etc..
            Kweekadvies donkere kweekruimte:
            Als hoofdverlichting in donkere kweekruimten kan de 350W Spectrabox Professional een oppervlak van circa 1,5 m2 zeer adequaat belichten. Het beste resultaat (opbrengst) op deze 1,5 m2 wordt verkregen door de Spectrabox Pro op circa 40 boven de planten te hangen. Indien de Pro dichter op de planten wordt gehangen zal deze een kleiner oppervlak belichten, maar zal de opbrenst per m2 toenemen.
            Zet circa 25 planten op een oppervlak van circa 1,5 m2, bijvoorbeeld in 11 liter potten. Geef minimale hoeveelheden water en voeding; schenk hier veel aandacht aan! Planten die geheel onder led zijn gekweekt, dus vanaf zaadje of vanaf een stek van een moederplant welke onder led staat, geven de hoogste opbrengst. Gemiddelde opbrengstresultaten van de 350W Spectrabox Pro liggen tussen de 400 en 550 gram, afhankelijk van de plantsoort.
            Lees hier meer over voeding en water geven bij het kweken onder led lampen.
            Kweekadvies glastuinbouw:
            Als assimilatie verlichting kan de 350W Spectrabox Professional ingezet worden tijdens de gehele cyclus van het gewas. De 350W Spectrabox Pro kan tot een hoogte van 4,5 meter boven de gewassen worden gehangen en belicht daarmee een oppervlak van maximaal 65 m2. Uit onderzoek komt naar voren dat het bijlichten gedurende enkele uren per dag enorm opbrengst verhogend werkt. De extra gegenereerde opbrengst met assimilatie belichting staat in schril contrast met de verbruikte energiekosten van de 350W Spectrabox Pro. De Spectrabox Professional kan in overleg specifiek worden afgestemd op elk gewenst gewastype als groenten, planten en fruit.



            1.
            Powerful 350W Spectrabox Pro replaces a 600W HPS grow light, saves 50% electricity;
            2.
            Uses only the exact spectrum required for plants photosynthesis;
            3.
            Switchable powerful Flower Booster creates ideal growing environment and increases yield by 40%;
            4.
            Built-in ventilation fans for optimal performance leds;
            5.
            Built-in thermo sensitive devices cuts off power supply when overheating, either due to high ambient temperature or ventilation fans problems;
            6.
            Ideal for all phases of plant growth, and works well with any indoor garden, whether hydroponics or soil based;
            7.
            No setup required and no outside power supply, this is a plug and play light system;
            8.
            OEM/ODM or customized integrated grow lighting solutions are available as well. Please contact us with your requirements;
            9.
            CE, Rohr and Patent right;
            10.
            Good after sales service; 2 years warranty.


            Download manual SB350SB-Pro
            Item
            Value
            Item
            Value

            Comment


              #7
              Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

              jep twee keer gedraait met 350 spectra box en twee keer 500 a 600 er af gehaald dus lopen laten kosten stroom 15 a 20 euro per maand veel succes

              Comment


                #8
                Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

                Eh Gizmo, ben beginner hoor 500-600 gram per plant of per m2? en is dat wel of niet veel? qua sroom valt het lijkt me wel mee, neem aan dat hpi veel meer kost.

                Comment


                  #9
                  Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

                  Oorspronkelijk geplaatst door gizmo 30 View Post
                  jep twee keer gedraait met 350 spectra box en twee keer 500 a 600 er af gehaald dus lopen laten kosten stroom 15 a 20 euro per maand veel succes
                  Je reactie(s) verbazen me enigszins: op 6 februari 2011 vertel je dat je beginnend kweker bent, dat je een silverbox hebt aangekocht met een 600 watt HPS. Twee weken geleden kweekte je onder een 240 watt LFG, spectra box. Vandaag is de spectrabox ineens 350 watt geworden en heb je er 2 keer mee gedraaid en 500 tot 600 gram per ronde mee hebt behaald. Als je op 2 februari beginnend kweker was hoe kun je dan in ongeveer 18 weken een ronde draaien met een 600 watt HPS en vervolgens een ronde draaien met een 240 watt LFG en nogmaals 2 ronden met een 350 watt LFG? Kun je me uitleggen hoe je het klaarspeelt om in 18 weken tijd 4 rondes te draaien? Dat je kennelijk de enige bent die meer dan 1,5 gram per watt haalt onder leds verbaasd me evenzeer. Besef je wel wat je hiermee kunt aanrichten: het is niet uitgesloten dat een beginnend kweker geloof hecht aan je woorden. Dan koopt hij zich een sof van geld dat hij misschien moeilijk kan missen om vervolgens na een maand of 3 zijn lamp op marktplaats te zetten.
                  Last edited by Xtreme; 10 June 2011, 17:19.

                  Comment


                    #10
                    Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

                    hey sul als je goed had op gelet heb ik mijn eerste kweek weg kunnen halen na een ander halve week en mijn planten doen er 8 weken over twee keer draaien maar goed doe wat je niet laten kunt en ga lekker je eigen ding doen doe ik het mijne

                    Comment


                      #11
                      Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

                      En je lamp transformeert binnen 2 weken van 240 watt naar 350 watt? Geloof je dat zelf? Als je het niet zo nauw neemt met de waarheid dan moet je dat consistent doen. Immers, je spreekt je zelf in 2 topics tegen. En in 8 weken 500 tot 600 gram halen met 350 watt aan leds? Dan begrijp ik niet waarom er zoveel ledunits op marktplaats staan. Misschien kun je je zelf wat op de mouw spelden, maar mij -en een ieder op dit forum met een redelijk verstand- zeer zeker niet. Terzijde: mocht je hierop reageren met woorden die maatschappelijk niet aanvaardbaar zijn te achten dan geeft dat slechts een indicatie over je sociaal-culturele achtergrond. Het stoort me overigens niet. Als mensen zich in dat soort bewoordingen tot me richten denk ik altijd: "Wat geeft een adelaar om het gebalk van een ezel".

                      Comment


                        #12
                        Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

                        ColorMulti red, blue, white, IR, UVLed
                        Hier kan je wat mee, beetje mager spectrum maar toch....

                        Zeker die groei/bloei stand is handig, wel alles aan zetten warneer de klok op 12/12 zet zodat het nieuwe blad went aan het bredere spectrum.

                        Grtz.

                        Comment


                          #13
                          Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

                          Oorspronkelijk geplaatst door gizmo 30 View Post
                          hey sul als je goed had op gelet heb ik mijn eerste kweek weg kunnen halen na een ander halve week en mijn planten doen er 8 weken over twee keer draaien maar goed doe wat je niet laten kunt en ga lekker je eigen ding doen doe ik het mijne
                          8 weken een complete ronde. Doe mij een paar van die super stekken of zaden. Ik ben ze nog niet tegen gekomen.Gr.

                          Comment


                            #14
                            Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

                            ik heb zelf 16 planten onder 1 250W spectrabox staan.. in vierkante 11L potten. Nemen precies 1 m2 in beslag.
                            Last edited by RocoCoco; 13 June 2011, 16:23.

                            Comment


                              #15
                              Re: LFG Spectrabox groei- en bloeilamp, iemand ervaring?

                              Dus nu maar afwachten of je binnen 8 weken afbloeit en ruim 1,5 gram per watt haalt. Hopelijk ben jij wel bereid objectief verslag te doen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X