Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

150 watt minimax evsa

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

150 watt minimax evsa

Korting op 420shop
    Hi iedereen, ik heb nu 150 watt evsa`s van minimax aangeschaft, met 3 verschillende bulbs van superplant, metal halide voor de groei,hps voor de bloei en superred voor het afbloeien, ik ga ze proberen en dan verslag doen of ze werken.
    Ze zouden bijna evenveel licht geven als een 400 watt lamp en dus minders stroom gebruiken en minder hitte afgeven.
    Of dit allemaal waar is???????
    heeft er iemand al ervaring met deze, in ieder geval ik laat wel weten wat ze doen.
    Greetzz Krasi.

Re: 150 watt minimax evsa

ik heb wel de superplant mh 400 watt gebruikt voor het voorgroeienplanten zijn iets kleiner dan normaal maar wel bossiger.de verkoper had dit ook voorspeld,denk dat ze van mij aan het einde van de bloei +_ een meeter zijn dus dat vind ik helemaal niet erg.zelfs de onderste en eerste zijtakken gaa ik niet dieven omdat ik denk dat er wel wat wiet aankomtde onderste zijtaken zijn in iedergeval dikker dan normaal.als ik er centen voor heb gaa ik ook superred proberen,maar omdat dat de eerste keer wordt gebruik ik ze dan alleen de laatste week en niet de laatste 2 weeken,want dat durf ik echt niet aan met me schatjesps wat heb je voor de minimax compleet betaald,en is ie plug en play?

Comment

Ik heb voor de set dus evsa hps bulb en diepstraalkap 115 euries betaald, later heb ik de mh en de superred bulb erbij gekocht voor zo`n 25 eurie!!
      En ja hij is plug en play
      Het is voor mij ook de 1e keer dat ik de verschillende bulbs gebruik, maar ik wil de hele set gewoon testen, zodat ik daar verslag van kan gaan doen.
      Veel mensen zeggen dat minimax onmogelijk kan doen wat het beloofd, de tijd zal `t uitwijzen.
      Greetzzz Krasi!!

Comment

Ze zouden bijna evenveel licht geven als een 400 watt lamp en dus minders stroom gebruiken en minder hitte afgeven.
        Dat is natuurlijk de grootste onzin, de techniek is gewoon hetzelfde. Ze kunnen een bulb iets meer licht laten uitstralen door bijvoorbeeld 10-15W meer naar de lamp door te laten, maar aan 266% kom je dan natuurlijk nooit.

Comment

Hey Mathijs, dat denk ik dus ook, maar....ik heb ze zien branden en er komt echt gigantisch veel licht af, ook onder de fluxmeter geven ze enorm veel lumen af.
          Tegen de 30.000 lumen
          Last edited by krasi; 9 June 2011, 10:36.

Comment

Dan zou je voor 150W bijna voor 250W aan output krijgen. Ik geloof daar niks van.

Een 400 watter doet trouwens 55000 lumen, dus evenveel licht is dat dus al zeker niet.
            Als je de boel test, plug dan even een ampere/watt meter tussen de stekker en het stopcontact, zodat je meteen weet hoeveel er nu eigenlijk verstookt wordt.

Comment

Weetje, ik ga ze toch gebruiken, en als ik resultaat binnen heb laat ik dit weten, een kennis van me heeft er al een ronde opzitten met 4x150 watt, en haalde daar bijna 600 gram vanaf, tevens was dit een zeer problematische kweek, door overvoeding en slechte stekken.
              Zelf ga ik uit zaad kweken met 8x150 watt, Ik deel je sceptici maar ben door het behaalde resultaat van m`n kennis wel optimistischer geworden.

Comment

Ik heb nu sinds 3 dagen m`n eerste 150 watter aan, boven m`n plantjes,met een metal halide bulb, vanavond ga ik overpotten naar 11 liter potten, dan gooi ik er meer aan, waarschijnlijk 4 om te beginnen en dan om de twee dagen weer 2 tot ik ze alle 8 aan heb.
                Ze zien er iig erg mooi uit.
                Ik houdt jullie op de hoogte.

Greetszz Krasi.

Comment

Hey forumsurfers,

Ik heb een groei update voor jullie, vandaag is de laatse dag van het 18/6 cyclus, vanaf vanavond geldt het 12/12 cyclus.
                  Ik laat nog wel ff de metal halide bulbs erin totdat de eerste haartjes zichtbaar zijn, waarna ik de helft voor hps vervang, en enkele dagen later alleen maar hps, dit om het strekken te voorkomen.
                  Ze zien er erg happy uit dus ik ben nog steeds positief.
                  26062011050.jpg26062011001.jpg

Comment

Hoe meet je het aantal lumen met een fluxmeter? Een fluxmeter meet toch lux?
                    Of bedoelde je 30000 lux?

Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
                    Hey Mathijs, dat denk ik dus ook, maar....ik heb ze zien branden en er komt echt gigantisch veel licht af, ook onder de fluxmeter geven ze enorm veel lumen af.
                    Tegen de 30.000 lumen

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ ik geloof ook niet dat ze gelijk staan tegenover een 400 watter, maar zeker is dat ze meer licht geven op de m2 met z`n 4en als een 600 watter.
                        Of je het gelooft of niet, het resultaat was daar, ik wil gewoon ongeveer hetzelfde trekken met m`n 8x150 watt als toen ik 3x600 gebruikte, of daat gaat lukken????
                        Ik doe er in ieder geval eerlijk verslag van, of het nou lukt of niet, ik wil er echter wel eerst een winterkweek mee draaien voor ik echt een conclusie trek.
                        Ik kan altijd weer terug naar m`n 3x600 watt.

@lordovick, ik bedoelde idd luxmeter.

Comment

Ik wou maar even zeggen dat je met de waarde 30000 lux niet kan zeggen of de lamp beter is dan een ander zonder andere factoren te vermelden zoals bvb afstand tot de lamp, reflectiekap aanwezig of niet...

Comment

Ik suggereer helemaal niet of de een beter is als de ander, ik test gewoon de 150 watters.
                            In ieder geval heb ik reflectiekappen, en de lampen kunnen 20cm boven de plant geplaatst worden.

Comment

Als je met je verslag begint, misschien even een linkje hier plaatsen.
                              Ik zit nu dit topic in de gaten te houden.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X