Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen met seedkit royal queen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen met seedkit royal queen

    Korting op 420shop
    ik gister een seedkit aangeschaft, puur testen met 3 ww zaden

    Zag er allemaal veelbelovend uit, water met de boost er in en de kiempluggen werden mooi groot.

    Zaad er in gedaan

    Staat nu op zolder in een donker kastje die rond de 25graden blijft, maar nu

    Moet hij nou in het licht of juist in het donker?
    Ik neem aan in het licht doormiddel van de transparante kap...?

    Maar begin nu te twijfelen en wil wel graag mooie planten.

    Iemand help?

    Heb een voorgroei hokje gemaakt ( oud tv meubel)
    Ga die straks afkitten en lichtdicht maken zodat ze straks daar na het ontiemen in kunnen voorgroeien

    nu nog hulp bij ontkiemen, dus de vraag licht of donker?

    bvd
    Last edited by Rambo90; 19 June 2011, 13:22.

    #2
    Re: Ontkiemen met seedkit royal queen

    tijdens ontkiemen moet ze in het donker zijn denk ik.
    Als ze eenmaals 2x kleine bladjes ontwikkelen hebben ze een lamp nodig.

    Comment


      #3
      Re: Ontkiemen met seedkit royal queen

      Cannabis kiem niet licht of donker gevoelig, het kiemt gewoon ongeacht het licht of donker is. Zodra je kiem boven is is licht wel van groot belang, de eerste uren na bovende grond komen zijn zeer bepalend voor het verdere leven van je spruitje. Ik ontkiem dus in het licht om deze eerste uren niet per ongeluk te missen.

      Comment


        #4
        Re: Ontkiemen met seedkit royal queen

        hmm, oke bedankt zover

        Ze staan er pas 5uur in dus denk dat ik ze nog even laat staan
        en morgen maar in het licht laat staan om ook geen lichturen te verliezen

        Ga nu maar eens beginnen met de rest van de groei ruimte

        Comment


          #5
          ze zijn ontkiemt, alle 3 !
          Nu is de wortel uiteraard nog zeer klein en komt net buiten kijken, lamp noodzakelijk al?
          ik heb al een voorgroei hok gemaakt waar een 36 watt lamp in hangt.

          Maar volgens mij als ie een paar cm is en een paar blaadjes heeft moet ie pas echt in het licht komen te staan, correct?
          En zoja, hoe lang moet ie licht en donker hebben?

          bvd

          En wanneer zal ik ze gaan overpotten? en als ik dat doe moet ik dan die kiempluggen weggooien of moet die daarmee in een pot?

          Sorry voor deze vragen, maar vnid zeer weinig over deze seedkit!
          Last edited by ceBep; 21 June 2011, 16:58. Reden: dubbel post, lees de regels

          Comment


            #6
            Re: Ontkiemen met seedkit royal queen

            Je had ook je laatste bericht kunnen bewerken en dan de tekst toevoegen van je laatste bericht

            je kan ze het best overpotten als de wortels onder uit de kleine potjes komen, je weet dan zeker dat het wortelstelsel sterk genoeg is om over te kunnen zetten.

            Vul je nieuwe pot met wat aarde en stop de oude pot compleet in de nieuwe (wel zonder pot natuurlijk ), pas op dat je niet te veel beschadigd.

            plaats anders wat foto's als je de mogelijkheid hebt.

            Succes!

            greetz
            __________________________________________________ ______________

            When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


            sigpic

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Ontkiemen met seedkit royal queen

                Komen ze binnen of buiten? En als de lobblaadjes (zonder karteltjes) mooi openstaan gaat ie licht 'zoeken' dus zen stengel strekken, kan op zich niet zo heel veel kwaad want die graaf je toch in...
                In het begin als ze nog klein zijn best zaai en stekgrond (tegen verbranding ivm teveel voeding)
                Als je ze verpot til je de pot op om gewicht te checken, water geven totdat pot net iets minder dan het dubbele weegt (door het water loopt de oude en nieuwe grond in elkaar en zet het geheel zich wat vast)
                Als je potten koopt let er op dat ze drainage gaatjes hebben (meerdere) of boor er zelf in met accuboor op laagste stand met houten plankje eronder
                Voor de grond kies je zelf, voedingsarme grond dat je kan bijvoeden of grond die langer zonder extra voeding kan...
                dacht dat goeie PH rond de 7 was maar normale potgrond zal er ni ver naast zitten. (Ik pak voor de 'voedselveiligheid' altijd grond die bedoeld is om eetbare gewassen zoals kruiden of tomaten in te kweken ben ik zeker dak nix TE giftig qua voeding binnen krijg)
                Let er gewoon op dat er op de zak staat voor hoelang de grond voeding bevat (of vraag dit na of zoek het op)
                Bamboostokken (stokjes) want je zal zien het begint altijd hard te waaien als de bouwmarkt dicht is
                Als je extra voeding gaat geven gietertje van 10 liter of 5 liter (maakt het makkelijker om je voeding uit te meten dan gieter van 7,88 liter ofzo)... Als je ze niet groter zet dan 11 liter potten lijkt me gieter van 5 voldoende dan kan je regelmatiger water geven en moet je nix weggieten (kan natuurlijk ook gewoon voor de bloemetjes of de munt dienen)
                PH metertje ook altijd handig om te hebben liggen als het misgaat.. Ik gebruik teststrips omdak die toch nodig heb voor zwembad maar gewone phmeter is iets beter afleesbaar en dus accurater ...
                Voor binnen uiteraard heb je wel net iets meer nodig...
                maar de elektra komt best uit de growshop in de bouwmarkt kan je enkel nog Luchtvochtigheidsmeter voor meepakken en een tafelventilator eventueel
                Zo, kan je naar de bouwmarkt
                Succes alvast en geen nood het enige dat je plantjes echt nodig hebben is genoeg liefde en het advies van monty en HR

                Comment


                  #9
                  Re: Ontkiemen met seedkit royal queen

                  Jongens reuze bedankt!
                  Hier kan ik zeker mee uit de voeten nu alles duidelijk is.

                  Me lamp is al onderweg, en zometeen ga ik even langs de bouwmarkt voor de nodige spulletjes

                  En genoeg liefde krijgen ze sowieso haha
                  gr

                  Comment


                    #10
                    Re: Ontkiemen met seedkit royal queen

                    Ben bang dat ze te nat staan momenteel, ze groeien minder
                    en ze zien er bruin uit.

                    Wou ze overpotten maar helemaal vergist in de maat van de pot, en daar passen dus weer geen 3 van in mijn kastje ( 15lt potten )
                    11lt potten kon ik niet vinden dus toen voor 15 gegaan, maar had beter 7,5 kunnen nemen.

                    Potgrond heb ik van cenna.

                    Ga maar eens kleinere potjes van me moeder afpakken zodat ze wat meer de ruimte hebben
                    gr

                    Comment

                    Bezig...
                    X