Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

Mijn inlaten dichtplakkken heb ik gedaan om te zien wat de tent ging doen zonder inlaat maar lukte ook niet. En heb dit beetje per beetje afgeplakt zodat de inlaten kleiner werden en zien hoe de tent ging reageren. Er zit een dimmer op de afzuiging en heb deze vandaag op minimum gezet
    en beetje bij beetje ging mijn tent strakker en strakker staan zodat ik de afzuiging TERUG moest uitzetten.

Comment

Je afzuiging minimaal en je zag de tent strakker en strakker staan.... dat je hem MOEST uit zetten....

is dit niet een beetje overdreven? ..........

Waar zijn je tent stangen van gemakt? Karton?

Zou je afzuiger op zo'n 40% zetten als de temp goed te handhaven is..

Succes met je vliegtuig motor in je afzuig apparaat

Laterz
      __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

heb je die stokken van tent diep genoeg in elkaar geduwd? als het een dodgy scheve bedoeling is dan gaan ze idd wel kraken van het minste...
        en doe nu gewoon wat men zegt!!!
        check eerst je inlaatbuizen maar even dat die goed open zijn (ferme knik in de buis is al moordend!!!) probeer eens met de inlaat wat verder te duwen zodat die tot net onder de rand van het dak komt (vangt ie meer wind en heb je meer lucht om af te zuigen)
        Verder gewoon die afzuiger op kapaza... mss kunnen ze hem gebruiken om koelcellen vacuum te trekken :d
        Waar heb je die trouwens gekocht?
        Moest ik dit voorhebben en heb na 2 dagen gekloot nog geen oplossing stapte ik met men hele rimram terug naar de growshop en mochte ze daar ff voordoen hoe het dan wel moet...

Comment

Voor een 500 kub afzuiger heb je gewoon minstens 2 125mm inlaten nodig. Dus zorg daarvoor, of nog liever 2 van 250mm. Dan gaat het meteen helemaal prima, ook tijdens hartje zomer.
          Zo moeilijk is het allemaal niet. Meer dan dat is er niet te antwoorden.

Comment

ja die die stokken zitten goed in elkaar zijn zelfs vastgetaped en de inlaat zit tot tegen de pannen. Er zit ook geen knik in de buis.
            ik ga de inlaat vergroten naar de maten die hier worden beschreven en dan is proef draaien lukt het nog niet ga ik wel proberen zonder.
            Vind het alleen raar dat ik met of zonder inlaat werk dat de stof van de tent helemaal naar binnen word gezogen. en ik overdrijf echt niet ze maakt echt rare geluiden dan.
            Ik denk als ik de afzuiging niet afzet dat ze gewoon kapot gaat. ga is proberen filmpje te posten als ik het niet opgelost krijg met de grotere inlaat. En het kapje op mijn dak
            voor de uitlaat. THX

Comment

Aaaah TEGEN de pannen? die zijn luchtdoorlatend dan bij u idd schoorsteentje zetten maar is het dan nog stealthy eh?
              Ik zou 1 luchtinlaat vanboven maken en gewoon tweede gat bijmaken in je tent... Let wel op dat de folie niet doorscheurt e
              (zelf zouk et ni proberen) Mss beter gewoon hoekje van de tent openlaten?
              En waarom niet gaan reclameren bij de growshop? Ben ook bezig met growshop openen en ik had je tent bij mij helemaal gezet en uitgetest... Blijft het probleem krijg je gewoon ander (beter) materiaal .... (nu heb je mss gewoon TE duur en TE goed gekocht voor hetgeen je nodig had... Merk vaker en vaker dat growshop professioneel materiaal gaan verkopen aan hobbykwekers...)
              Ik vind dat je recht heb op een degelijke begeleiding van de shop uit... Hoeveel ebbie tenslotte ni betaald?

Comment

THX mate. Er zit een raampje in de tent als ik dat 5cm openzet is het opgelost idd . Ik heb 4 weken geprobeerd om indoor Garden te bereiken zonder resultaat.
                dat verhaal moet hier ook op het forum staan. Heb totaal een 700 euris uitgegeven aan startklare tent. En nu ik dat van u lees en moest ik het geweten hebben
                wat ik nu weet had ik mss toch beter bij u mijn inkopen gedaan. Maar het is nu eenmaal zo en ga ik nu proberen om dit projectje zo goed mogelijk te laten verlopen.
                alles staat in orde juist die onderdruk of overdruk nog wegkrijgen daarom mss die domme en vele vragen. ben nog maar een beginner die het gewoon zo goed mogelijk
                wil laten verlopen het was tenslotte geen goedkope investering. nogmaals THX

Comment

Mja online shops eh... kan echt enkel alien aanraden dan!!
                  en ik ben nog niet open maar na dit gelezen te hebben weer wat extra stimulans om alles wat sneller te doen gaan!!
                  En ben zelf ook geen expert kweker, kdraai ook nog menig plant de nek om maar das meer omdak graag experimenteer (en ben al te groot geworden voor labokitje uit de bart smith :p)
                  En is het nu opgelost met raampje open te zetten? want in laatste zin praat je terug over de onderdruk (druk van buitenaf is groter)
                  Let wel op dat je geen licht binnenkrijgt tijdens je donkere uren
                  Die kweektentjes zouden goed zijn moesten ze met installateur komen... Hier worden veel mensen dom genoemd en zelfs klungel kwa kweken.. Je moet ze maar eens vragen naar hun eerste plantje
                  Ik kan je ook nog wel aanraden om wat lectuur aan te schaffen, ik heb boek in men kweekruimte liggen met alles over binnenkweek...
                  (Best eentje met veel fototjes om problemen te herkennen).. Alleen vind ik deze manier van kweken minder interessant omdak ni graag 'volgens de norm' leef... Mss bij kweken niet zo'n goede opvatting maar kom, ik heb alles dikwijls in een deuk gelegen van de reacties van mijn planten op mijn geklungel dus das ook weer wat waard
                  En moest je het nu nog niet opgelost krijgen, als je temp in de tent goed is zonder afzuiging kan je je stekken voorlopig ook zonder zetten...
                  En kan het zijn dat je tent gewoon te leeg is? Mss ver gezocht maar probeer es met wat dozen ofzo dr in...

Comment

kweken met een lamp zonder afzuiging in en tent,de adviezen worden steeds gekker

Comment

Hij kan zen tent toch openzetten?
                      Ik kweek al drie jaar zonder afzuiging net als heel men familie...
                      Lijkt wel forum voor broodkwekers hier!!!
                      Met afzuiging is natuurlijk altijd beter maarja als je nu in de shit zit... Als zen tent op een ochtend over zen stekjes ligt kan dat wel ietsje erger zijn dan paar dagen (wie weet is de support van de growshop wel met vakantie, wat wel geen excuus is maar kom) zonder afzuiging?
                      Mja kvergeet wel soms da gij ook in de retail zit van kweekspullen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
                        Je afzuiging minimaal en je zag de tent strakker en strakker staan.... dat je hem MOEST uit zetten....

is dit niet een beetje overdreven? ..........

Waar zijn je tent stangen van gemakt? Karton?

Zou je afzuiger op zo'n 40% zetten als de temp goed te handhaven is..

Succes met je vliegtuig motor in je afzuig apparaat

Laterz
                        lol...

Comment

max temperatuur in de groei 25 in de bloei 28,lijkt me moeilijk te behaalen zonder afzuiging.tevens zorgt de afzuiging,als ie naar buiten blaast voor frisse lucht,daar zit weer co2 in wat de plantjes lekker vinden.

Comment

Ik lees nergens wat voor lamp je erin hebt hangen, dus ik kan je niet aanraden om je afzuiger langzamer te laten draaien ofzo, want dan krijg je misschien een temperatuur probleem.
                            Als je eens al die slangen en buizen van je aanzuig en afzuig bekijkt, met twee slangen van 125mm en in iedere slang 1 of meer bochten ga je het al niet redden.
                            Zo min mogelijk bochten, en zo groot mogelijk oppervlak.

Je passieve-verse-lucht-inblaas oppervlak moet 2x zo groot zijn als je afzuig-oppervlak. Mits zonder bochten in de slang.
                            Anders heb je zeker 3, 4 of 5x 125mm nodig voor passieve inblaas.

Het makkelijkst lijkt me om de afzuiging van je tentje naar buiten te leiden, en alle slangen van je passieve inlaat weg te halen.
                            Raampje open voor de verse lucht op zolder, voila.

Als je ff een fotootje erbij had gezet, kreeg je mss niet zoveel verschillende antwoorden.
                            Last edited by QnQ; 24 June 2011, 09:43.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Khad idd ook opgemerkt dat er geen lamp info bijstond tumble, bij 250watt-ertje met tent van enige groote kan het normaal wel lukken bij goed geisoleerde (koude) zolder....
                              Oplossing is toch simpel.. verduister je zolderraam (rolluikje of autofolie fzo) en laat enkel frame van de tent staan.. IK blijf het zeggen... Tenten dienen om te gaan kamperen!

Comment

Mwoah kweektenten zijn een zeer behoorlijke uitvinding...Ik kan je maar een tip geven... En neem t van me aan...Ga naar de praxis en koop een klein badkamer ventilatortje... De plaats je ondergingen opening van een tent...(afzuiging bij voorkeur boven in de tent,laten uitblazen) onderin dus die badkamer ventilator... Stekker erin daar heb je je actieve inlaat...En nu maar hopen dat je de boel niet opblaast (al es gehad dat me afzuiger op 40% stond en er mee ophield, ik dacht dat ding zweeft zo m'n kamer uit, dus bij mij staat ie altijd op 100%)al het nu nog niet opgelost is...klacht indienen...maar ik denk dat t wel goedkomt...Pz

Comment

Bezig...
                                X