Hallo,
Ik heb enkele plantjes die nog 4 weken moeten bloeien.
Ik had een calcium tekort opgemerkt?
Voedingsvat ph is 6,7
Ik dacht... hmmm, misschien is er iets mis met de ph vd grond, ik heb de runoff gemeten en die was 4,8 !!!!
Ik heb een bladspray van calcium gespoten.
Hoe kan ik dit rechttrekken? Moet ik nu de PH vh voedingsvat verhogen naar bvb 7,5 ???
is het zo dat dit werkt?
EC is 1,9.
Runoff EC vergeten meten.
Moet ik ook eens flushen ? mogelijks met cleaning solution van 7.5 ????
Hoe kan ik dit zo snel mogelijk oplossen?
Komen de planten er nog door?
helaas geen foto's ....
Euhm, dus: tot hoe hoog mag ik de PH van het voedingsvat laten gaan voor te corrrigeren? en moet ik best ook flushen?
Wat kan ervoor zorgen dat die ph zo laag is kunnen komen? Ik heb wel eens bacterial tea toegevoegd, maar dat is het, en nemdatoden tegen rouwvarenmugjes (maar die waren er niet extreem veel)
Mvg Manfred
Ik heb enkele plantjes die nog 4 weken moeten bloeien.
Ik had een calcium tekort opgemerkt?
Voedingsvat ph is 6,7
Ik dacht... hmmm, misschien is er iets mis met de ph vd grond, ik heb de runoff gemeten en die was 4,8 !!!!
Ik heb een bladspray van calcium gespoten.
Hoe kan ik dit rechttrekken? Moet ik nu de PH vh voedingsvat verhogen naar bvb 7,5 ???
is het zo dat dit werkt?
EC is 1,9.
Runoff EC vergeten meten.
Moet ik ook eens flushen ? mogelijks met cleaning solution van 7.5 ????
Hoe kan ik dit zo snel mogelijk oplossen?
Komen de planten er nog door?
helaas geen foto's ....
Euhm, dus: tot hoe hoog mag ik de PH van het voedingsvat laten gaan voor te corrrigeren? en moet ik best ook flushen?
Wat kan ervoor zorgen dat die ph zo laag is kunnen komen? Ik heb wel eens bacterial tea toegevoegd, maar dat is het, en nemdatoden tegen rouwvarenmugjes (maar die waren er niet extreem veel)
Mvg Manfred
Comment