Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van buiten naar binnen (growbox)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van buiten naar binnen (growbox)

    Korting op 420shop
    Na een maand lezen hier op het forum (zolang zijn m'n plantjes boven de grond) toch maar besloten iets te vragen waar ik echt niet uit kom. Kan er iig geen info over vinden..

    Heb een maand geleden vanaf zaad 3 plantjes gekweekt, 2x Big Devil #2 en 1x Automatic Mary. Beide autoflowers dus.
    Dit was mijn eerste keer maar eerlijk gezegd gaat het echt erg goed. Ze hebben tot nu toe steeds in een goed hete zon gestaan (woon niet in NL . ) en zijn inmiddels erg mooi geworden (2 van de 3, 1tje is met pot en al een keer gevallen en heeft nu een groei-achterstand).

    Anyhoe, aangezien ze nu wel erg op wietplanten beginnen te lijken (en ruiken) heb ik besloten morgen een complete growkit te halen. Met een 600w HPS en 600w MH lamp.
    De tent is 1m x 1m x 1.80m.

    Mijn vraag is nu, hoe lang moet ik de lamp aanzetten in de tent? Ze hebben ongeveer 8 uur directe zon per dag gehad, voor de rest in de schaduw van de flat waarin ik woon gestaan. Weer is wel warm geweest in deze periode.. De nachten zijn ongeveer 7.5/8 uur lang.. Vanaf 5 uur wordt het licht en vanaf half 10 donker of zo.

    Ze beginnen witte haartjes te vertonen en ruiken onwijs naar wiet.. Is ie nou al in de bloei of niet. Zal later even wat foto's posten, maar als iemand mij wat info kan geven wb echt belangrijke dingen die ik moet weten voor planten die na een maand buiten te hebben gestaan een growbox ingaan, thanks. .

    #2
    Re: Van buiten naar binnen (growbox)

    Ze beginnen met bloeien als ze witte haartjes krijgen.
    Als je ze nu in een hok/tent zal plaatsen met kunstmatig licht (lampen dus) zullen ze misschien eerst een week aan het nieuwe licht moeten wennen, dus dan zal je evt geen ontwikkeling zien de eerste week ivm stress.
    Lamp meteen op 12/12 uur zetten aangezien ze al witte haartjes hebben.

    Comment


      #3
      Re: Van buiten naar binnen (growbox)

      Cool, thanks.
      Ze staan nu 12/12...

      Nog een klein vraagje, ik heb een ventilator die van de zijkant verse lucht er in blaast. Als de lamp uitgaat, maak ik het gat dicht zodat er geen licht in kan..
      Maar als ik straks op vakantie ben, hoe kan ik dan voor verse lucht zorgen zonder dat er licht binnenkomt?

      Comment


        #4
        Re: Van buiten naar binnen (growbox)

        gewoon de kamer waar je tent instaat blinderen.

        Comment


          #5
          Re: Van buiten naar binnen (growbox)

          Wat kan je daar het best voor gebruiken? Heb er nu een heel zwaar gordijn voorhangen, maar die laat hele kleine beetjes licht door.. Niet veel, maar genoeg om de kamer toch iets te verlichten.
          Als ik in de tent zit en door het ventilatiegat naar buiten kijk, zie ik wel de kamer en dus wat er in staat.. Niet kraakhelder, maar toch.

          Comment


            #6
            Re: Van buiten naar binnen (growbox)

            achter het gordijn zwartwit folie ophangen

            Comment


              #7
              Re: Van buiten naar binnen (growbox)

              Als je plantjes van buiten naar binnen zet heb je ook veel kans dat je last van beestjes gaat krijgen.
              Een heerlijk klimaatje, zonder natuurlijke vijanden. Wie zou dat niet willen
              En er zit altijd wel wat in buitenplantjes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Van buiten naar binnen (growbox)

                Ik lees nu net dat je autoflowers niet op 12/12 moet zetten in de bloei maar op 18/6... Klopt dat? :o.

                @QnQ: Ik woon heel hoog en vooralsnog nergens last van qua beestjes. Staan al ruim een week in de tent.

                Comment


                  #9
                  Re: Van buiten naar binnen (growbox)

                  lokes

                  volgens sommige info klopt het wel wat je hier net aanhaald !! maar mijn auto plantje staat gewoon bij men andere in tent en staat op 12 uur maar auto plantje mag ook op 12 !! weet niet of het zoveel verschil gaat geven .

                  mijn plantje doed het momenteel tog goed naar mijn mening .

                  groetjes
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment

                  Bezig...
                  X