Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladeren krijgen bruine vlekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladeren krijgen bruine vlekken

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ben weer een kweekje begonnen want de wiet raakte op

Maar nu krijg ik wat bruine vlekjes vanuit de nerf op de grotere bladeren.

Ik kweek met 3 delen welkoop bio moestuingrond gemengt met 1 deel welkoop bio stek/zaaigrond in de bovenste helft meegemengt. Ze bloeien al een paar weken en ik verwacht nog 30/35 dagen voordat ze te oogsten zijn (geboren op 7 en 8 juli).

Dmv een schema bijvoeden heb ik tot op heden nog niet gedaan al krijgen ze wel af en toe wat oude (sannies) bacto mee de grond in. De blaadjes hebben iets verdorde puntjes dus ik ga/ging er van uit dat ze weinig tekort komen.

Het betreft 2x RQS Orion F1 en 2x RQS Madusa F1 en het zijn autoflowers.

Ik kom zelf uit op calciumtekort maar gezien ik kraanwater geef met redelijk veel kalk (altijd snel kalkaanslag op kraan/douche) weet ik het niet zeker.

Heb een foto van een blad met problemen bijgevoegd en overzichtsfoto's voor het totaalplaatje (grind ligt daar tegen varenrouwmug).

Hoor graag wat jullie er van denken en hoe je dit zou proberen op te lossen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

Lijkt inderdaad op een calcium tekort.
    Hoe zit je met je temperatuur ?
    Hoge temperaturen en en veel verdamping kan ook een calcium tekort bewerkstelligen.
    Ik zou eerst proberen om de temp. onder controle te krijgen als die te hoog zou zijn en eventueel PH van het medium meten voor dat je calcium gaat toevoegen, dit om er zeker van te zijn dat dit niet het hoofdprobleem is.
    Mocht je gaan toevoegen dan echt maar minimaal raad ik aan en dan kijken wat er gebeurd.
    Als je gewoon degelijke voeding gebruikt voor het juiste medium, zou een calcium tekort eigenlijk niet voor moeten komen. (op cocos is toevoegen van calcium soms raadzaam)

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Cocos houd calmag vast.

• DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Is idd erg warm geweest op dagen dat het buiten ook warm was.

Ondertussen al 2 weken geoogst wat helaas wat tegenviel ivm toprot, en ze waren in gem. 55 dagen al klaar, dus 2 weken korter dan gepland.

Ik ga nogmaals een setje Orions proberen en wat beter opletten mbt temp en lv.

Thanks boor het meedenken!

100 procent cal tekort.

Wat ik me alleen af vraag is of je je druk moet maken over oudere bladen die dit vertonen aangezien je zegt nog maar 30 dagen te hoeven.

Als het niet snel verergerd zou ik niets anders doen dan je al deed en die 35 dagen uitzingen.

Zien er goed uit die strains. Zijn ze nou echt exact hetzelfde van dezelfde strain?
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

• DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Bijna wel, de links achter is wat hoger geworden, die was ook al 1 a 2 dager eerder uitgekomen en heeft die voorsprong altijd behouden.

Helaas waren ze allemaal eerder klaar en had ik last van toprot (bij de 2 Orions).

In totaal ongeveer 500 gram nat, dat is de helft van de eerdere 2 kweekjes in dezelfde ruimte (maar wel in minder dan de helft van de tijd). 54 dagen hebben ze gestaan (en die grootste dus 56 dagen).

Ik ga binnenkort nog een setje F1 Orion proberen (kreeg gratis bij RQS bij een bestelling) en dan maar 2 planten in dezelfde ruimte en beter ventileren. En hopelijk deze keer met grond zonder VRM.

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Dat is wel echt supersnel!

Boor de geïntreseereerde hierbij nog een paar fotos op de dag van oogsten.

Top met toprot:

20230825_065514.jpg

En het overzicht:

20230825_065254.jpg

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Is toprot niet wat grijs grauwig van kleur, dit lijkt me meer een gevalletje veel bruine pistels. Midden onder de eerste foto zie de concentratie van veel bruine. Maar of je dat bedoelt?

• DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Klopt, het is ook niet aan de buitenkant te zien hier, was er optijd bij. Blaadjes die er zaten waren gekronkeld en kon ik er zonder kracht uit trekken en waren papperig aan de onderkant.

Wil je niet de oorzaak van die toprot elimineren zodat je de volgende ronde hier geen last van hebt

Comment

• DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Heb alles goed schoon gemaakt en betere/meer ventilatie in de ruimte gemaakt. Tevens draai ik nu maar met 2 ipv 4 planten.

Of bedoel je wat anders, ben nu net 10 dagen ondereeg dus als je tips hebt is dat nu denk ik nog toe te passen!

Nog nooit toprot gehad, actieve inlaat en afzuiger onder het bladdek die vol omhoog blaast, en uitblazen naar buiten.

Comment

Wat is je min/max temperatuur snachts en overdag.

Ventilatie is zoiezo goed maar te weinig ventilatie alleen is niet de oorzaak van toprot dat versneld dit proces alleen

Comment

• DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        Weet ik niet precies want ik had alleen realtime (temp/hygro)meters, heb hier een foto gevonden van 1 van de laatste dagen met een RLV 75% @ 26 graden onder het bladerendek.

Ik heb nu 1 (temp/hygro)meter met min/max en hou het dagelijks bij zodat ik het terug kan zien.
        Daarnaast meet ik de temp nu ter hoogte van de bovenkant van de plant (straks de toppen) ook.

Mijn eerdere paar keren waren er geen issues maar ik kweekte juist uitsluitend in de winter ivm hergebruiken restwarmte.
        Echter was ik afgelopen winter te lui en toen was de wiet ineens bijna op

ThermoPro TP357 Kamerthermometer, thermometer-hygrometer, Bluetooth 80m, digitaal, met app, luchtvochtigheidsmeter met smiley-aanduiding en grafiek zwart : Amazon.nl: Tuin, terras & gazon

Comment

Bezig...
      X