Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

90watt led ufo vs phillips 400 watt Son T+

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

90watt led ufo vs phillips 400 watt Son T+

Korting op 420shop
    Ik wil graag gaan kweken met een van deze lampen.
    Ik zou graag willen weten welke lamp beter is en of iemand hier ervaring mee heeft.
    Op een filmpje waarbij ze de lampen vergelijken wint de 90 watt ufo lamp het uiteindelijk.
    ik wil graag weten hoeveel planten zou je maximaal per m2 kunnen zetten bij een 90watt led ufo?
    En als er iemand ervaring met de lampen heeft heb je een verlies aan aantal gram per plant?

Re: 90watt led ufo vs phillips 400 watt Son T+

400 watt sont wint het altyd bij de zelfde omstandigheden en bloeityd,anders hing heel het westland wel vol met ufo,s

Comment

onder de 400watt kan je nog wel 1 m2 doen. in 11L potten wordt dat dus 16x planten
      onder de 90w ufo iets van 4-6 planten max..

ook erg afhankelijk van de soort die je wilt kweken, sommige planten zijn erg 'bossig' dan kunnen er minder per m2 ivm fotosyntese/belichting.

Comment

Mijn 90w ufo liet het na vijf weken half afweten (helft lampjes deed het niet meer). Later las ik dat deze ufo's nog echt heel primitief zijn (waarom heb je anders drie koelers nodig als de techniek nauwelijks warmte afgeeft?) dus als je voor led gaat, kun je beter iets anders kiezen. Of je kunt mijn tweede ufo kopen, die het nog helemaal doet. Ik hoef er niet veel voor te hebben...
        Bartjeboy
        Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
        Yoga en Japanse taal in Zutphen

Comment

Comment

Oke de led lamp wordt het dan denk ik dus niet. Maar welke lamp is dan het beste? het meeste resultaat en minst verbruik. Ik denk dat het dan maar de 400 of 600watt lamp wordt.
            En nog 1 vraagje kweken onder potten van 11liter is dat een groot verschil met potten van 16liter? bij welke is de opbrengst hoger???

Comment

HPS-lampen geven nog steeds het beste resultaat. Een bevriende broodkweker kweekt uitsluitend met de Philips Sun-T lampen met Philips vsa's. Lamp en vsa zijn volgens hem op elkaar afgestemd en de combinatie geeft de minste storingen. De grootte van de pot: bij beide pottmaten passen er 16 op een vierkante meter. Over het algemeen hebben de grootste potten de voorkeur. Hoe groter de hoeveelheid grond hoe groter de bufferende werking van de grond. Meer grond betekent ook meer wortels en grotere planten.

Comment

ik sluit me aan bij etreme,alleen hoe minder op een m2 hoe langer je moet voorgroeien.

Comment

Inderdaad tumble: waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Een beginnende kweker zal wellicht als het mee zit 1/2 gram per watt halen onder de HPS. Een zeer ervaren kweker zal onder optimale omstandigheden in de buurt van 1 gram per watt uitkomen. Daarbij laat ik het verschil tussen lage en hoge opbrengstplanten en de tijdsduur van de cyclus even buiten beschouwing. Gewoon het aantal watts van de HPS relateren aan de opbrengst.
                  Last edited by Xtreme; 28 June 2011, 12:02.

Comment

Bezig...
                  X