Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem ontkiemd zaadje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probleem ontkiemd zaadje

    Korting op 420shop
    Dit is mijn eerste maal dat ik een zaadje ontkiemt heb. Nu zit het zaadje al 5 dagen in de aarde en er is nu een klein wit stengeltje van 1mm boven de grond maar er hangt geen blaadje aan, en de schelp van het zaadje is ook verdwenen. Kan mij iemand vertellen of dit normaal is of wat te doen in dit geval. hopelijk is het niet te laat
    alvast bedankt.
    grtz

    #2
    Re: probleem ontkiemd zaadje

    Hoi,
    zuiko heb je eerst ontkiemd of heb je het zaadje zo in de grond gestopt?
    Zoniet dan is er een kleine kans dat het worteltje de verkeerde kant opgroeid en nu dus naar boven komt.
    Heb je wel ontkiemd en met worteltje naar beneden gepoot dan is de kans erg klein dat dit gebeurt, (wortel groeit niet naar het licht toe normaal) dan zou ik eens kijken of er niet iets aan het knabbelen is geweest.
    Foto voor de duidelijkheid zou mooi zijn.

    Grt. Polo

    Comment


      #3
      Re: probleem ontkiemd zaadje

      Als je eerst hebt ontkiemd, kun je het beste met het worteltje naar boven zaaien, maar dan wel diep genoeg. De wortel heeft plek nodig om te draaien, het mechanisme dat boven en onder bepaalt heeft wat tijd nodig om te reageren, de zetmeelbolletjes moeten eerst de goede kant op zakken voordat de wortel aan de draai begint.

      Comment


        #4
        Re: probleem ontkiemd zaadje

        Hallo,
        Ik heb het zaadje eerst ontkiemt in vochtige watten tot de wortel ong. 5mm lang was. Heb deze dan in coco's grond gestopt. ongeveer een vingertopje diep zodat het zaadje nog een heel klein beetje zichtbaar was en de vochtigheid op ongeveer 80% gehouden. Vanmorgen was het zaadje weg, kan aan geknaagd zijn. maar er steekt nu een klein stengeltje van ongeveer 1mm boven de grond uit, het heeft niet de helderwitte kleur zoals de wortels maar meer een witgele kleur. Maar er hangt geen blaadje aan. Misschien is het iets te warm, maar met dagen als deze Een foto kan ik wel even posten straks maar is wel niet echt duidelijk door de grote.
        grtz

        Comment


          #5
          Re: probleem ontkiemd zaadje

          IMAG0091.jpgIMAG0090.jpg
          Ik weet niet als je er iets kan van zien maar meer kan ik je niet bieden.
          grtz

          Comment


            #6
            Re: probleem ontkiemd zaadje

            Ow even geduld hebben, de zaadlobben komen zo uit de grond. Zo komt een zaailing altijd boven. Geen probleem dus.

            Comment


              #7
              Re: probleem ontkiemd zaadje

              op je 2e foto lijkt het alsof de aarde erg drog of klei-vast zit waardoor je plantje moeite kan hebben met uitkomen.

              Comment


                #8
                Re: probleem ontkiemd zaadje

                Dus terug wat toedekken, en goed vochtig houden?

                Comment


                  #9
                  Re: probleem ontkiemd zaadje

                  Er is geen probleem, je ziet altijd eerst een stukje omgebogen stengel komen tot de zaadlobben boven de grond komen, daarna buigt de stengel terug recht. De kiem moet zich een weg naar boven duwen, dus doet dat zo gestroomlijnd mogelijk. Met de zaadlobben duwen zou niet werken, dus worden ze er achteraan omhoog getrokken.

                  Ziet verder niets vreemd uit, dus niets doen, gewoon wachten en zeker niet terug toedekken.

                  Comment


                    #10
                    Re: probleem ontkiemd zaadje

                    Heb hem wel even uit de kast gehaald omdat dit mooie weer de temperatuur wat omhoog drijft..

                    Comment


                      #11
                      Re: probleem ontkiemd zaadje

                      Ok, thx voor de goede raad, wist even niet goed wat te doen
                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: probleem ontkiemd zaadje

                        Mag hij al onder de lampen of zon staan? het zijn wel TL lampen coolwhite of is dit nog te fel voor een jong plantje?

                        Comment


                          #13
                          Re: probleem ontkiemd zaadje

                          Als je ze buiten wil afkweken, lekker buiten zetten.
                          Als je ze binnen wil afkweken, 5-10cm onder de TL en niet naar buiten. Anders haal je beestjes mee naar binnen later.
                          Niks aan doen verder, dit is zoals een Cannabiszaadje hoort te ontkiemen.
                          De blaadjes horen een soort van 'achteruit' omhoog te groeien, zodat z'n helmpje in de aarde achterblijft.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: probleem ontkiemd zaadje

                            ONTKIEM TIP::
                            leg je zaadjes op hele natte watjes! die watjes leg je in een bakje met klein beetje water!
                            span er een plastic folie overheen en prik er kleine gaatjes in!
                            ONTKIEM SUCCES!

                            Comment


                              #15
                              Je kunt ze ook een 20 min in lauw warm water leggen, dan nemen ze genoeg water op om te kiemen. Dan op een donkere warme plek. Desnoods vochtige watjes maar zeker niet nat!
                              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                              Comment

                              Bezig...
                              X