Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik nu al oogsten of niet ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kan ik nu al oogsten of niet ???

Korting op 420shop
    ik heb al heel wat rond gekeken op het forum om te zien of mijn planten nu al oogst rijp zijn of niet maar bij het kijken met microscoop denk ik dat ik al kan oogsten maar blijkbaar niet allemaal. ik ben aan mijn eerste kweek bezig dus ik weet niet goed of ik nu wel goed bezig ben om ze nu al te oogsten. ik heb op 1 plant wat bladproblemen kleine roestvlekjes die verschenen zijn 2 weken terug maar ik weet niet goed wat het probleem is maar ik denk dat de planten bijna oogstklaar zijn dus ik zou ze gewoon kappen . maar ik ben niet zeker. ik zit nu op 10.5 week bloei ( gerekend van de datum dat de timer op 12/12 is gegaan. ) het is WW alle foto's zijn van andere planten dus ik ben benieuwd wat jullie er van denken ??? tricolores 3 R1.jpgtricolores 3 L3.jpgtrico L2.jpg

tnx alvast

Re: Kan ik nu al oogsten of niet ???

Ik zou als ik jou was nog even wachten tot het 50%milky en 50& amber is. maar ligt er maar net aan waar jij van houd

Comment

ik zal ook even wachten

Comment

Yow vleuri,

Zoals je duidelijk op je foto's ziet, gaan ze van klaar naar milky... dus je hebt nog even. Vooral niet vergeten om op verschillende plekken naar trichomen te kijken, en stukjes van de calyx nemen, niet van een blad... En ook onthouden dat een plant na de knip, een dag of 4 nog verder evolueert. Dus ik zou op 80/70 milky 20/30 amber knippen. Gefaseerd oogsten is natuurlijk ook een goede optie. Je knipt eerste de bovenliggende toppen, zodat de onderste koppen nog enkele dagen extra licht krijgen voor ook verder af te rijpen...

greetz

de lange

Comment

De trichomen op je foto's zijn helder, lijken milkey maar das gezichtsbedrog, je kijkt op die wit lijkende boven op de schijfcellen in de trichoom waardoor deze milkey lijken . Kijk dwars door de trichomes en niet van boven richting je blad, bij de trichomen op je bladrand waar je wel dwars doorheen kunt kijken zie je duidelijk dat de hars nog doorzichtig is, wachten dus.

Comment

Bezig...
          X