Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP! Wat moet ik nu doen? Hangende bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

HELP! Wat moet ik nu doen? Hangende bladeren

Korting op 420shop
    Help! de bladeren hangen naar beneden!
    Wat moet ik doen?

IMAG0436.jpg

Re: HELP! Wat moet ik nu doen?

en wat zijn de omstandigheden van deze foto?
    avond? slecht weer..?
    Bij mij gaan ze bij slecht weer of te droge grond beetje droevig hangen...
    Gisteren zagen ze er bij mij net zo uit, nu na dagske buiten in de regen terug beter...
    Best is om preventief te spuiten tegen ziekten en ongedierte.. dan weet je zeker dat dat niet de oorzaak is...
    Verder zien dat ze niet te nat (drainage gaatjes onderkant pot) staan of niet te droog (bij grote plant valt de regen op de bladeren en komt er dus relatief weinig in de pot)
    ..

Comment

Deze foto is 10minuten geleden gemaakt! Gister in het mooie weer stond hij lekker in de zon! maar vanochtend (nouja middag) toen ik opstond zagen ze er zo uit
      Dus ik heb gelijk Deze discussie geplaatstHeb ze gelijk veel water gegeven... uit wanhoop!
      Gister was hij nog zo mooi

Comment

Aan de grond te zien is het denk ik geen uitdroging. Om echt te kunnen zeggen waar het aan ligt hebben we waarschijnlijk iets meer info nodig.
        Geef je al voeding? Kan het overtollig water weglopen?
        Het blad heeft naar mijn idee wel een te doffe kleur en die lichte vlekken erop kan ook iets betekenen.
        Het kan ook zijn dat ze te weinig licht krijgen.
        Ik lees ook net dat je uit wanhoop water hebt gegeven. Dit moet je doen als de grond echt kurkdroog is. Anders kan teveel water ook een probleem worden.

Gr Fender

Comment

Te nat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De grond is goed nat! maar hoe kan ik het overtollige water weg spoelen dan?? ik geef ze regenwater vs. kraanwater vs. klein beetje poton (plantvoeding)
            Gister stond hij de hele dag in de zon en zag er sterk uit! nu... de dag erop.... ziet het er hopeloos uit
            Verder zie ik nu dat er lichte vlekken op zitten... Wat betekent dat dan??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Te nat.

Te nat???

Comment

Als de grond te nat wordt, krijg je hetzelfde als dat je een mens 20 minuten onder water duwt. En dat is niet grappig.
                Bij een plant kan je dit gelukkig heel makkelijk voorkomen door in de bodem van de pot, of onderin in de zijkant gaten in de pot te maken, mochten deze er nog niet in zitten.
                Op deze manier kan al het water wat niet word opgenomen door de grond en de wortels (overtollig water), via die gaten weglopen.

De lichte vlekken is denk ik een voeding of pH/ec probleem.

Gr Fender

Comment

Pokon =Fout
                  Gaten onder in de pot en overtollig water loop weg
                  Maar na die regenbui van gisteren heeft je plant vandaag toch geen water nodig ?
                  God was never on your side..

Comment

Klein plantje heeft zeker nog geen voeding nodig + meeste potgrond zit genoeg in voor een tijdje... (tenzij zaaigrond)
                    En misschien idd te weinig licht? zet ze buiten met plastic afdakje ofzo boven....
                    dat ze het licht hebben maar er geen regen meer inkan...
                    Komt wel goed niet panikeren

Comment

Ik snap van je manier van denken en/of communiceren geen hout eefenkevin. Er bestaat (licht)bemeste potgrond, er bestaat zaai- en stekgrond en er bestaat bemeste tuinaarde. Potgrond is gewoon potgrond. En zaai- en stekgrond is gewoon zaai- en stekgrond. Potgrond tenzij zaaigrond: vind je dat zelf ook niet dwaas klinken?
                      @Klein plantje heeft zeker nog geen voeding nodig + meeste potgrond zit genoeg in voor een tijdje... (tenzij zaaigrond)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                        Pokon =Fout
                        Gaten onder in de pot en overtollig water loop weg
                        Maar na die regenbui van gisteren heeft je plant vandaag toch geen water nodig ?
                        Waarom is Pokon fout??

Comment

Omdat het universele voeding is voor kamerplanten en niet voor onkruid lol
                          Haal gewoon wat echte hennep-voeding bij de growshop of op het internet.. kost slechts rond de 10 euro per fles gemiddeld, kan je best lang mee doen.
                          Ook zitten je planten volgens mij te nat. Wiet kan eerder tegen drogere grond dan te natte grond. Geef ze maar alleen regenwater zonder kraanwater. Regenwater is dichterbij de juiste ph graad.

Comment

Pokon is Niet fout, kan prima als voeding gebruikt worden. Plantje gaat er ook niet dood van, het wordt er zelf niet minder op. Het is wel zo dat echte hennep-voeding nog beter is.

Comment

Re: HELP! Wat moet ik nu doen? Hangende bladeren

In BE wordt het woord potgrond voor alles gebruikt waarin je planten stopt... eender welke bemesting, eender welk doel en eender welke kleur of geur:p
                              in de volksmond dan toch!!
                              En ik zie opt oog ook ni welke grond dat is.. normaal zou je om te zaaien zaaigrond gebruiken... vandaar dak er ineens bijzet dat hier nix inzit..

Comment

Bezig...
                              X