Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw Ledlamp Vragen + Fotoverslag Bouw ism Angeloffog

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Zelfbouw Ledlamp Vragen + Fotoverslag Bouw ism Angeloffog

Voor zover ik weet bevatten alle ledbloeilampen hooguit 10 % aan blauw licht. Met 30 % blauw zal er nooit een fatsoenlijke bloei tot stand komen. Maar wellicht willen ze thans uitsluitend groeilampen produceren en komt er een vervolgproductie van bloeilampen met meer rood.

Comment

Dat is al ruimschoots uitgeprobeerd en uitsluitend met negatieve ervaringen. Al die rommel zoals Ufo's staat op marktplaats, ligt in de vuilnisbak of wordt toch maar naast het gewone licht erbij gehangen omdat het nu eenmaal is aangeschaft. Zelfs bij de meest geavanceerde units wordt vaak nog fullspectrum toegevoegd.

Comment

Ook wat uv-b is wel lekker voor de tricomes productie, en ik blijf van mening dat IR niet mag ontbreken.

Grtz.

Comment

kheb in mijne vorige post nog op men klote gekrege dak een infraredlamp wou hange....
            Is idd in samenwerking met een HPS-er
            IVM lichtspectrum => is dit dan ook al niet opgevult?
            en easysativa u ga ik ff copypasten eh
            Als je niets van electra kent zou ik me alleen bezighouden met outdoor. Er komt heel wat bij kijken zoals angeloffog al zegt ivm parallel schakeling. Wie maakt de lamp? toch angeloffog eh... hij zal wss wel naar zichzelf luisteren
            Koop dant in purple haze's naam een kant en klaar led set met kant en klare tent van bekent merk. tenten zijn om in te camperen
            (dan ga je nog je kop breken hoe je de ballast moet aansluiten haha) hoeveel moet je dr aangesloten hebben? en iedere mens zijn ambacht/stiel... ken genoeg elentrikers die geen binnenband van hun fiets kunnen vervangen maar deze velomaker kan wel een balast aansluiten...
            Als dat niet groot genoeg is voor je , en dus echt wilt dealen/orginaseren , zou ik wat man omkopen voor het klusje te klaren.
            xie hier maar 1 persoon aan broodkweek denken als hij LED leest
            Anders zie ik je rookpluim binnekort in het journaal.
            Aan je reply te zien zie je wel vaker dingen die er niet zijn ^^

Al de rest: thnx vo OPBOUWENDE kritiek te leveren!!
            Voor mij persoonlijk is het de bedoeling om ipv 400watt hps over te schakelen naar 250 HPS in combi met LED....
            en hopelijk niet te veel verlies te hebben...
            en spectra moeten nog is bekeken worden had idd ook indruk da we dichter tegen 700 aan moeten graken maar omdat me verteld was dat een plant zelfs een infraroodlicht opneemt...

Comment

Nog even een opmerkign over de warmte,
              De leds die iwj gebruiken en hebben uitgekozen worden inderdaad totaal niet warm, zelfs de weerstanden niet, ik heb ze hier hangen, en ik durf er alles tegenhouden heb ze zelfs al een kwartier vast gehouden, NIKS van warmte afgaven.
              De reden hiervoor is omdat die maar op 0.1A werken en 10mm zijn ...

Comment

@eefenkenin: IR kan je in combinatie met hps wel weg laten.

@angeloffog: Door het ontbreken van warmte ontwikkeling, vraag ik mij af of de led die jullie gaan gebruiken, wel die diep genoeg schijnt om naast een hps te hangen (b.v. tl en hps gaan niet goed samen omdat de tl veel dichter op de planten moeten staan om effectief mee te doen.).

Grtz.

Comment

Het idee was om ofwel 1 plaats met ledjes te maken in rechthoek vorm rond de reflectie van de HPS
                  ofwel 2 L platen en dan zo beetje rond de HPS hangen... met beetje extra opening zou er nogmaal niet veel HPS licht mogen geblokkeerd worden en anders de LED's beetje schuin hangen....

En ontbreken er hier nog witte ledjes? die zijn weggelaten omdat ze in de setup sneller stuk gaan en omdak er geen golflengtes van vond.... (mss ter vollediging van het spectrum?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poffertjesporem View Post
                    @eefenkenin: IR kan je in combinatie met hps wel weg laten.

@angeloffog: Door het ontbreken van warmte ontwikkeling, vraag ik mij af of de led die jullie gaan gebruiken, wel die diep genoeg schijnt om naast een hps te hangen (b.v. tl en hps gaan niet goed samen omdat de tl veel dichter op de planten moeten staan om effectief mee te doen.).

Grtz.
                    Kennelijk reikt de voorziet de kennis van eefenkeevin er niet in dat HPS zelf ruim voldoende IR produceert. Terwijl bij leds IR moet worden toegevoegd omdat ledlicht nagenoeg monochromatisch is.

Comment

Zelf zou ik enkel uv-b en rood toe voegen, maar dan wel 3 kleuren b.v.: +/-660nm, 690nm en 720nm......

Comment

extreme ik kan lezen...
                        Ik zoek enkel een mogelijkheid om mensen die GEEN hps hebben ook een werkende LEDlamp te helpen maken... Helpen... ken je wel... tegenovergestelde van vervelend doen
                        + uw kennis is dan blijkbaar ni ver genoeg ontwikkeld om verder na te denken... MEER IR licht met LED + HPS? maja
                        + setup moet ook bruikbaar zijn in microkastje...
                        Hoeveel verdient dat eigelijk bij de HPS police extreme :p

Comment

Waarom spreek je je zelf nu weer tegen? Je wil een lamp maken voor mensen die geen HPS hebben: daarom vind ik het logisch dat er verrood, NIR, MIR en FIR wordt toegevoegd. Een vervolgens zeg je: "MEER IR licht met LED + HPS? maja". Waar komt die HPS-lamp bij de mensen die geen HPS hebben? Je wilt dus mensen helpen met een werkende lamp, kennelijk zonder HPS. En toch voeg je geen extra roodspectrum toe omdat dat niet nodig is met HPS. Begrijp je nu echt niet dat je argumenten van geen meter kloppen? Bovendien houd je totaal geen rekening met het Emerson Enhancement Effect. Denk je dat wetenschapper van wereldfaam het bij het verkeerde eind heeft en dat jij er meer van af weet? Je wordt echt komisch.

Comment

effect is mij idd niet bekend... maar vermoed angeloff wel...
                            het gaat hier over 2 verschillende keuzemogelijkheden... (grr moet alles nu echt tot in de letter beschreven en duidelijk zijn ... gebruik de intelligentie die je duidelijk bezit dan toch om even tussen de regels door te lezen..)
                            Ik zeg ook moet ook in microkastkunnen... of verkopen ze al HPS die in PCcase te hangen is?
                            Voor mij persoonlijk is extra IR blijkbaar niet nodig dan (waarvoor dank voor de die input= kosten gespaard)
                            maar ik open geen topic zodat enkel ik er iets aan heb.. Mensen genoeg HPS-vrees hebbe
                            PS extreme ik kan mis zijn maar lachtte jij een paar weken geleden niet met mijn infraredlamp?

Comment

@effect is mij idd niet bekend... maar vermoed angeloff wel..

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Ageloffog hiervan op de hoogte is! In zijn voorgenomen set-up is de kleinste golflengte 465 nm en grootste 635 nm. Golflengten tussen 380 nm en 465 nm alsmede tussen 635 nm en 780 nm ontbreken in zijn set-up. En ingeval de set-up als stand-alone (dus zonder HPS) voor een micro-opstelling is bedoeld dan moeten er ook donkerstralers in de golflengten boven 780 nm (infrarood) en beneden de 380 nm (ultra violet) worden toegevoegd. Ik heb niet de illusie dat ik veel van het elektromagnetisch spectrum weet, maar ik krijg toch de indruk dat mijn beperkte kennis die van jullie overstijgt. Jullie poging om een lamp te maken doet me denken aan de alchemisten, die goud uit lood probeerden te maken.
                              Voorts strijdt de stelling dat de leds geen warmte ontwikkelen met alle natuurkundige wetten. Bij omzetting van energie in arbeid (in dit geval licht) is er altijd sprake van conversieverlies. Immers, energieverbruikers met een rendement van 100 % zijn er niet en zullen er waarschijnlijk ook nooit komen. De warmte bij leds zit voornamelijk aan de achterzijde bij de polen. Vandaar dat de ventilatoren bij ledunits boven de plaat waarop de leds zijn bevestigd zijn aangebracht. Dus de achterkant van de leds wordt gekoeld. Een energieverbruiker vervaardigen die geen warmte ontwikkelt is met de huidige technische kennis net zo onmogelijk als de zwaartekracht afschaffen.
                              Last edited by Xtreme; 4 July 2011, 13:29.

Comment

met die warmte moei ik mezelf niet ... das angel zen deel:p
                                en in de pckast das idd maar bijprojectje... laat ons eerst met iets beginnen en dan verder uitwerken...
                                Eens we een LED hebben die de HPS kan bijstaan en ook echt wat verschil maakt kunnen we weer stapje verder...
                                Angel gebruikt idd nog spaarlampen ook maar dit kan ook in pscaseje... TL van 10 cm bijv...

Comment

Bezig...
                                X