Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over ontkiemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje over ontkiemen

Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

Ik had graag jullie mening willen vragen over enkele zaken met betrekking tot het ontkiemen van zaden.

Als het om de ph waarde gaat die ideaal is voor het ontkiemen van zaden, die ik vaak 6.2 terugkomen. Ik weet niet wat jullie ondervinding is en of dit misschien durft te verschillen van soort tot soort. Ik vond volgend filmpje op youtube waarbij iemand gelijkaardige zaden doet kiemen met telkens een andere ph waarde. Of de bekomen resultaten eerder op toeval berusten laat ik over aan jullie.
    Betreffende clip: http://www.youtube.com/watch?v=S-mTfh3zFuY

Voor de beginfase heb ik de ATA Rootfast in huis gehaald. Ik vroeg mezelf af of ik hiemee mijn water mag behandelen dat ik zal gebruiken om de steenwol plugs(of keukenpapier) te bevochtigen. Op het potje staat dat het geschikt is om tijdens de eerste 2 weken te gebruiken, maar zou de boel niet graag verbranden. iemand ervaring met dit product?

Verder is er nog enkele twijfel of ik de zaden tussen keukenpapier of met behulp van steenwol wil laten kiemen. Waarschijnlijk hebben ze beide hun voordelen maar ik kan de knoop moeilijk doorhakken.

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.
    Dizzy

Re: Vraagje over ontkiemen

Waarom stop je ze niet direct in stekgrond?
    Geen gedoe met pH, wortelmiddelen en afbrekende wortels e.d.

Comment

Stekgrond had ik zelfs nog niet overwogen. Het is uiteindelijk vochtig keukenpapier geworden en tot mijn grote vreugde hebben ze het allemaal gehaald. Binnen de 36uur zaten ze in de grond en nu 5 dagen laten staan ze er goed bij.
      09072011122.jpg

Comment

gewoon rechtstreeks in de grond/stekgrond kan je ook haast niks verkeerd doen
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Bezig...
        X