Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb 3 AF planten (1x Automatic Mary en 2x Big Devil #2).
    Ze hebben anderhalve maand in de bloedhete zon gestaan (woon in Zuid-Oost Europa) en daarna zijn ze een tent in gegaan.
    De eerste week in de tent ging alles goed, maar daarna werden de bladeren qua kleur voor 80% zo.. Het gekke is, het probleem doet zich vooral voor bij de bladeren vanaf het midden en hoger. De onderste bladeren zijn nog mooi groen.
    Overigens hebben niet alle verkleurde bladeren dode plekken, dit was de meest extreme (van net onder de grote "hoofdtop").

    Ik heb 2 problemen waarvan ik vermoed dat het de reden kan zijn..
    1) Luchtvochtigheid krijg ik niet hoog genoeg. Dus ik sproei als een malle.
    2) Het water is hier kei en keihard, dus misschien een magnesiumtekort door teveel kalk in het water? Heb de symptomen opgezocht maar die kwamen niet 100% overeen.



    Iemand enig idee? Ze staan nu ongeveer 3 a 4 weken in de bloei..

    #2
    Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

    welke voeding geef je, en hoe heet is je hok?
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

      Oh misschien ook handig te vermelden, ik heb een 600w lamp en de top van de hoogste plant zit daar zo'n 40cm onder. De andere 2 zitten wel netjes op 60cm.
      Omdat ik een afzuigbuis van een onwijs klotemateriaal heb kan ik de lamp niet makkelijk hoger/lager doen dus ze staan nu op een doos.
      Als ik die doos weghaal staat de grootste plant wel op 60cm, maar de andere 2 staan dan een stuk lager dan dat. Eentje op 70cm eentje op bijna 80.

      Ik heb een cooltube die de warme lucht van de lamp weghaalt en nog een clipfan die net onder de lamp doorblaast. Als ik mijn hand boven de top van de hoogste plant houd is het absoluut niet warm of heet.. De temp is ook prima in de tent..

      Toch plantjes lager zetten met als gevolg dat ze 15-20cm te ver van de lamp staan of is het beter ze iets te dichtbij te hebben als je toch goede ventilatie hebt?

      Comment


        #4
        Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

        BioBizz Bloei.. Kwam er gister achter via het kweekschema van BioBizz dat je ook tijdens de bloei een beetje BioBizz Groei erbij moet doen, kennelijk is BioBizz Bloei alleen niet genoeg.
        Zou het daardoor kunnen komen?

        Temp is prima, als de lamp aanstaat is het in de schaduw van de plant rond de 27 graden.

        Comment


          #5
          Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

          Denk wel een Mg tekort door overmaat Ca.

          Comment


            #6
            Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

            Na een paar dagen Googlen was dat ook mijn conclusie, maar a) de symptomen komen niet 100% overeen en b) ze hebben dit water altijd gehad. Dit probleem begon pas na ong. 2 weken bloei, daarvoor hebben ze nooit dit probleem gehad...

            Comment


              #7
              Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

              Wat komt er niet overeen dan Lysergeenzuurdi-ethylamide, vergeling tussen je nerf nerven blijven groen necrotisch vanuit de punt

              Comment


                #8
                Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

                Had ergens een chart gevonden met alle symptomen en een daarvan was dat het onderin de plant moest beginnen, bij mij is dat andersom.
                Maar als dat het is, hoe kan het dat het zich pas na een paar weken bloei laat zien?
                Let wel, ik hoop dat dit het is want het is vrij simpel te voorkomen.

                Overigens zijn de blaadjes in en rondom de toppen wel kerngezond.
                Last edited by c20h25n3o; 13 July 2011, 12:21.

                Comment


                  #9
                  Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

                  Magnesium in de plant is mobiel. bij een tekort worden de bladgroenkorrels in de middel oude bladeren afgebroken en wordt Mg naar de jonge delen vervoerd. Uit de oudste bladeren kan Mg moeilijker ontrokken worden
                  Last edited by monty; 13 July 2011, 12:54.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

                    Dank je Monty, ik hoopte al dat iemand van jouw "statuur" hier zou posten. Je antwoorden zijn altijd prima informatief en hulpgevend. Dank. .
                    Ik ga vanaf vandaag mineraalwater gebruiken (met voeding)

                    Comment


                      #11
                      Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

                      bereid je dan maar voor op een hoge koste post,
                      want er gaan in je kweek heel wat liters mineraal water doorheen (spa blauw)

                      Vind je naam wel leuk gevonden (C20H25N3O), oftewel LSD
                      Last edited by HR83; 13 July 2011, 12:57.
                      __________________________________________________ ______________

                      When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                      sigpic

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

                          Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
                          bereid je dan maar voor op een hoge koste post,
                          want er gaan in je kweek heel wat liters mineraal water doorheen (spa blauw)

                          Vind je naam wel leuk gevonden (C20H25N3O), oftewel LSD
                          Hehe, my one true love. Alleen is dat helaas niet in een tentje te kweken. En waar ik woon betaal je 50 cent voor 2L mineraalwater. .
                          Helpt het trouwens als ik het water eerst kook en dan filter met een koffiefilter?

                          Comment


                            #14
                            Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

                            Het koken van water wordt gedaan om de hardheid te verlagen, lang doorkoken om de hardheid te verhogen

                            Mineraal water is zacht water, dus koken heeft hier weinig zin
                            __________________________________________________ ______________

                            When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: Help! (Ernstig?) bladprobleem sinds een week..

                              Ik bedoelde het kraanwater hier koken en dan door een koffiefilter in een trechter gieten en zo de fles in. Overigens heb ik gewoon een waterkoker, als het gaat koken stopt ie meteen. Dus het wordt zeker niet doorgekookt.

                              Had het net even gedaan en het water is helemaal schoon, hiervoor had ik het zonder filter gedaan en toen dreef er een witte wolk op de bodem van de fles (kalk, neem ik aan).

                              Waar kan ik trouwens magnesiumsulfaat halen? Moet ik dan naar een apotheek (zag dat het soms een medische toepassing heeft.....) of is het typisch iets voor planten?

                              Comment

                              Bezig...
                              X