Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te groot geworden voor groeikast!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te groot geworden voor groeikast!!

    Korting op 420shop
    Hey peeps!

    Kzen ne first time writer maar al een long time reader!!

    Ik heb me gewaagt aan een plantje, heb een leuke kast in elkaar geflanst en zaadjes laten kiemen. Alles ging vlotjes met hier en daar een klein probleempje maar over het algemeen zeer tevreden over mijn eerste kweek ervaring ( juicy budda cheese plantje )

    Nu is mijn plant in de bloeifase nog stevig doorgegroeit ( meer als verwacht ).
    Ik heb een 400w hps die op 35 cm van men plant staat ( te dicht i know ) maar ik krijg men lamp niet verder van men plant. Het gevolg is dat enkele van de hoge toppen en bladen verbranden. Ik heb de toppen wat opzij getrokken door middel van koortjes om cm'ters te winnen, en heb rond mijn langste top een aantal mini pc fans boven gehangen ( deze fans blazen boven de plant niet echt op ).

    Nu was mijn vraag: Gaan de bovenste toppen overleven, ga je er nog stoned van worden? :p
    En zijn er nog inventieve manieren om mijn probleem te verhelpen? ( liefst geen oplossingen waar ik 80 euro moet neertellen en mijn elec verbruik van stijgt )

    Thx bij voorbaad Wise Men ( and women :p )

    Peace!
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

    #2
    Re: Te groot geworden voor groeikast!!

    knakken als je pas in de bloei zit

    Comment


      #3
      Re: Te groot geworden voor groeikast!!

      buigen buigen nie knakken buigen met touwtjes

      het kost wat meer tijd maar dan heb je ook wat
      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

      Comment


        #4
        Re: Te groot geworden voor groeikast!!

        Thx voor de info!!
        Kzit al enkele weken in de bloei dus knakken is mss wat te laat.
        Kzal dan verder met de koortjes takken weg van de lamp trekken!

        Extra tips zijn altijd welkom

        Peace!
        Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
        A friend with Weed is a friend Indeed

        Comment


          #5
          Re: Te groot geworden voor groeikast!!

          Als je nu in de groei zit, kan je volgens mij nog gewoon knakken...
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: Te groot geworden voor groeikast!!

            ik weet niet of dit een goed idee is maar je kan met draad en kleine loodjes (die ze gebruiken om te vissen) je takken gemakkelijk buigen .

            Comment


              #7
              Re: Te groot geworden voor groeikast!!

              Ayt thx !!

              Kzen volop bezig met koortjes, het lijkt wel een spinneweb in men kast
              Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
              A friend with Weed is a friend Indeed

              Comment


                #8
                Re: Te groot geworden voor groeikast!!

                dat maakt niet uit gaat wel door

                Comment


                  #9
                  Re: Te groot geworden voor groeikast!!

                  wij willen wel komen rooien...
                  maak er gelijk een scrognet van? en buig je langste takken zover opzij dat ze op de toppen er gewoon beetje uitsteken... de kortere kunnen gewoon omhoog.. diegene die te klein zijn kunnen dienen als stekkie alhoewel bloeiende stekken meestal vrij vaag blijft... je kan ze ook gewoon afsnijden en gftbak in ma das dan we zonde

                  Comment


                    #10
                    Re: Te groot geworden voor groeikast!!

                    Voila hier is een foto van menne main top helemaal naar links getrokken met een minifan boven.

                    DSC01951.jpg

                    Thx for all the help people
                    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                    A friend with Weed is a friend Indeed

                    Comment


                      #11
                      Re: Te groot geworden voor groeikast!!

                      hey mooi plantje hoor!!!
                      op hoelang staat hij?
                      want ff op 8 uur zetten wil ook nog wel de groei enorm stagneren.
                      plus de bloei bevorderen!!!
                      succes word een lekker paffie

                      Comment


                        #12
                        Re: Te groot geworden voor groeikast!!

                        effe op 8 uur zetten waar haal je die wijsheid vandaan laat het effe weten ?????

                        ja zit vol op in de bloei zo veel zullen ze echt nie groeien

                        hoop op mooie dikke toppen voor je
                        Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                        laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                        Comment


                          #13
                          Re: Te groot geworden voor groeikast!!

                          @Gonzo: Thx!! ik hoop ook op dikke toppen!!

                          @Anno1984: Plantje staat nu al enkele weken op 12/12, er beginnen al bruine haartjes te verschijnen :p
                          DSC01953.jpg

                          Hopen op een goede afloop
                          Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                          A friend with Weed is a friend Indeed

                          Comment


                            #14
                            Re: Te groot geworden voor groeikast!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo View Post
                            effe op 8 uur zetten waar haal je die wijsheid vandaan laat het effe weten ?????

                            ja zit vol op in de bloei zo veel zullen ze echt nie groeien

                            hoop op mooie dikke toppen voor je
                            haha deze wijsheid heb ik zelf ondervonden... ik had stek moest pp zijn was haze,
                            na veel knakken en bijna verbrande toppen even een collega kweker ingeschakeld.
                            hij heeft altijd haze en weet daarom heeeeel goed wat hij zegt.
                            hij zei al worden ze te hoog gewoon de tijdklok even korter zetten.
                            dan raakt de plant in de war heeft hij het idee dat de zon bijna weg is en gaat hij al een malloot toppen maken.
                            waardoor er geen energie over blijft om hoger te worden.
                            plus tegen het eind zet je altijd je klok naar 10-14 en de laatse week zelf nog korter.
                            maar ja ik werk met schema's en als je alles netjes aanhoud werkt het prima!!!
                            +/_ 550 gram per lamp lijkt mij wel aardig...

                            veel succes met je plantje!!!

                            Comment


                              #15
                              Re: Te groot geworden voor groeikast!!

                              heb net het zelfde probleem , dus met andere woorden beweer je , dat als ik nu men timer op 8 uur licht zet en 16 uur donker dan gaat ie zen energie in de toppen steken en niet meer groeien ??
                              of begrijp ik dit verkeerd ?
                              ben ook aan het groeien met een 400 watter...
                              2x polm gold ( normaal voor buiten) van 1.30 meter en 1 blueberry van 1.10 meter
                              dus ze moeten egt stoppen met groeien want men tent is 1.60 m
                              Peace
                              One Smoke a Day , Keeps the Doctor Away

                              Comment

                              Bezig...
                              X