Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieven op latere leeftijd?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dieven op latere leeftijd?

Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

Ik heb me hier aangemeld met een specifieke vraag, ik heb al wat rondgezocht (en zo op de term "dieven" gestoten, een mens leert bij!) maar ik vind het moeilijk de verschillende antwoorden op mijn specifiek geval toe te passen. Daarom, sorry bij voorbaat als het antwoord al ergens gegeven werd...

Mijn vraag is de volgende: mijn plantjes zijn nu zo'n kleine anderhalve maand oud, en groeien naar mijn bescheiden mening erg goed. Nu heb ik gemerkt dat de scheuten, die ik in het begin zo schattig vond, nu wel heel erg groot aan het worden zijn, sommige scheuten zijn dikker dan het blad waar ze op zitten. Bij de grootste plant begint het stilaan ook een warboel te worden van blaadjes en bladeren, ik heb de indruk dat de bladeren nu zelfs zon van elkaar aan het stelen zijn.

Nu weet ik dat men bij andere planten (waaronder tabak, waar ik lang in gewerkt heb) de scheuten zo snel en zo veel mogelijk verwijdert, omdat die de groei van de plant zouden verhinderen of vertragen. Is dit bij cannabis ook zo? Is het beter die scheuten te verwijderen? Of juist niet, want komen daar niet de toppen aan, waar we het voor doen? En als ik ze er moet afhalen, kan dat met allemaal? Of enkel de nieuwe scheuten? of...

Je ziet, veel vragen, maar ik wil nu echt wel eens een geslaagde kweek krijgen, na 2 mislukkingen. Wil dus niets meer fout doen

Thanks for reading and replying!

WakkeToeKe

Re: Dieven op latere leeftijd?

Het zou handig zijn als je wat foto's van je plantjes zou posten > kan wel in het algemeen iets roepen over dieven en scheuten wegknippen enzo, maar specifieke op jouw situatie toegepaste info lijkt me stukken handiger.

Dieven doe ik wel maar alleen de minitopjes onderin de plant (want ik ben te lui om die te knippen), scheuten weghalen alleen als ik er stekken van wil maken. Je kan het niet echt vergelijken met bv Dahlia's (dieven betekend dan grotere bloemen), of druiven (uitlopers weghalen om focus te krijgen op vruchtgroei).
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Hoi, bedankt voor je antwoord, hieronder twee foto's, 1 van de hele plant en een close-up van de grootste scheuten.

IMG044.jpg

IMG045.jpg

Comment

Aan de hand van je foto zou ik persoonlijk alles wat onder die grote scheuten zit verwijderen (want 1# ideaal stekmateriaal en 2# minimale verwachte bijdrage aan totale opbrengst.

Voor je er definitief de schaar in zet wacht even andere reacties af, ik kan namelijk nogal radicaal zijn omdat ik over het algemeen een overschot aan plantateriaal heb en er dus niet echt zuinig mee om hoef te gaan. Plus persoonlijke smaak > planten die rookwaar moeten opleveren dress ik naar een aantal dikke buds, planten voor de zaadkweek laat ik zoals ze zijn, hooguit onderin wat priegelwerk weg.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Hoi,

Ik zit met hetzelfde probleem, heb hier pas over "dieven" geleerd nadat de bloei al een aantal weken bezig is.
          Is het dan nog verstandig om de onderste/overlappende te verwijderen (met het oog op een grotere opbrengst)?
          Heb een aantal plantjes in m'n kast en het is een echte jungle...

Comment

Bezig...
          X