Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC-waarde voeding met topbooster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC-waarde voeding met topbooster

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag m.b.t. De EC-waarde van het voedingswater. Ik ben nu bezig met de tweede ronde. De vorige keer heb ik netjes de waarden van mijn voeding aangehouden zoals de leverancier had voorgeschreven. Nu de tweede keer hanteer ik een ander schema dat is gebaseerd op de EC-waarde van het voedingswater.

    Ik ben nu bezig op aarde en wil een EC-waarde van 1.9 hebben. Ik gebruik de voeding terra bloom van Plagron. En sinds deze week green sensation van Plagron. En nu komt ook mijn probleem. Moet de Ec-waarde gemeten worden met de topboost of zonder. Namelijk is de topbooster vrij geconcentreerd en heeft met de voorgeschreven hoeveelheid al een hoge EC-waarde. Dus als ik met de topbooster de waarde van 1.9 hanteer, dan moet daar heel erg weinig basisvoeding bij. Alleen als ik met enkel de basisvoeding de EC-waarde op 1.9 maak en daarna de voorgeschreven hoeveelheid topbooster toevoeg, zit ik op een EC-waarde van 2.45.

    Ik ga er op dit moment van uit dat de EC-waarde zonder topbooster wordt gemeten en dat het echt iets extra's is. Maar graag wil ik hier zekerheid over. Ik hoop dan ook dat iemand mij hiermee kan helpen. In ieder geval alvast bedankt.

    Groetjes JFF
    Last edited by justforfun; 18 July 2011, 21:00. Reden: Veel foutjes door die kut I-pad die niet lekker typt
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    #2
    Re: EC-waarde voeding met topbooster

    Ik maak de basis voeding aan tot EC 1,2. Dan voeg ik de rest toe tot de gewenste EC.
    In mijn geval monokalifosfaat en/of superFK

    Over het algemeen blijf ik aan de lage kant met de EC.

    Succes, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: EC-waarde voeding met topbooster

      Hoi JFF en alle andere lezers,

      Ik ben ook voor het eerst bezig met een binnenkweek,

      Top44
      Ecolizer soil 1 voor groei en bloei
      bloeistimulator van magic terra - greenfingers
      Shooting powder.

      ik heb ergens gelezen dat je eerst de gewone voeding in je water doet, ik zit nu op EC 1.7, dan zuur ik mijn water af met PH- bloei tot 5.0. Dan volgens het etiket gaat magic terra erin 1 ml op 1 liter, EC. wordt dan 2.5 PH 7.4, als laatste shooting powder erin 1.2 gram per liter, EC wordt 2.94 met PH 5.7, en dat vinden de planten denk ik wel lekker.

      dat doe ik nu al 11 dagen, volgens theorie moet ik nog een dag of 2 bloei.

      reacties altijd welkom.

      Bioboer
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: EC-waarde voeding met topbooster

        Ik weet niet hoe het precies hoort, maar wel hoe ik het zelf gedaan heb.
        Ik maakte gewoon voeding aan met normale EC/PH en daarna de booster (bloombastic) erbij.
        Ik denk dat het best zal verschillen per fabrikant. Misschien een telefoontje, of emailtje eraan wagen.

        nb. Volgens deze schema's zou je op 1.9 uit moeten kunnen komen.
        Heb je de EC van het water er afgetrokken ?

        @bioboer: Een week of twee bedoel je ?
        Last edited by QnQ; 19 July 2011, 11:20.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: EC-waarde voeding met topbooster

          EC wordt 2.94 met PH 5.7, en dat vinden de planten denk ik wel lekker.

          Comment


            #6
            Re: EC-waarde voeding met topbooster

            Ik ben blij dat jij je in deze discussie mengt Monty. Want jij als lopende weed-encyclopedie weet uiteraard wel goede raad te geven denk ik. Maar hoe denk jij hierover? Moet ik gewoon het water met voeding aanmaken volgens mijn schema (met de voorgestelde EC-waarde) en daarna pas de booster als extra toevoegen, of vind je dat ik dan teveel van het goede geef?

            Gr. JFF
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment


              #7
              Re: EC-waarde voeding met topbooster

              eazy gooing does the trick

              Comment


                #8
                Re: EC-waarde voeding met topbooster

                ben deze ronde voor het eerst gaan afzuuren.bij een ec van 2.2 kregen de planten het zwaar,geele puntjes aan het einde van het blad,en sommige krulden naar binnen.de ec is inclusief ec kraan water.nu ik ze een booster geef,geef ik basis voeding hypro van 1.2 en daarnaa de booster zodat ik op 1.8 kom.vooral met warm weer moet je niet tot het randje voeden,want de plant heeft het dan zwaar.wel merk ik dat de toppen veel eerder harder worden,als je ze tot de max voed.

                Comment


                  #9
                  Re: EC-waarde voeding met topbooster

                  Hey super voor de reacties. Dus gewoon met de booster erin meten!
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: EC-waarde voeding met topbooster

                    Top44.

                    Ze zeggen 44 dagen bloei, ik zit nu op 45 dagen bloei ( 45 dagen 12/12)
                    De voeding heb ik per week verhoogt, ik heb geen verbrande bladeren alleen hele kleine gele puntjes en wat kromtrekken, naar ik meen op de grens van de voeding.

                    IK wou vanaf vandaag gaan spoelen met water PH 5.0, zodat de voeding die in de bladeren en medium zit wordt opgenomen of geven jullie het advies om langer door te gaan met voeding??

                    Tja dat de EC zo hoog wordt met al die middelen erbij, (volgens de verkoper, moet dat kunnen.) en als het een overdosis zou zijn geweest zou ik eerder verschijnselen van verbranding moeten zien of iets dergelijks.



                    Bioboer.
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: EC-waarde voeding met topbooster

                      Kun je mss beter een eigen topic voor openen bioboer.
                      Zou idd op water overgaan nu. Blad is diepgroen, dus die kunnen wel twee weken zonder.
                      Het nut van die pH 5 ontgaat me een beetje.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: EC-waarde voeding met topbooster

                        @QnQ

                        Bedankt voor het advies

                        Waar spoel je planten mee door om de voeding eruit te halen, met gewoon kraanwater? of met afgezuurde water, het is ook maar mijn eerste binnenkweekje, heb alleen maar plantjes buiten gehad in volle grond.

                        Ps voor een enkele vraag open ik geen nieuw topic hoor, misschien met de volgende kweek.

                        Comment


                          #13
                          Re: EC-waarde voeding met topbooster

                          afzuren met ph 6 is normaal

                          Comment


                            #14
                            Re: EC-waarde voeding met topbooster

                            zelf gebruik ik topbooster van aptus ( wereld spul ) en die zeggen ook, eerst voeding maken en na het meten van je ec waarden topbooster toevoegen ..nooit geen problemen mee gehad !!

                            Comment


                              #15
                              Re: EC-waarde voeding met topbooster

                              heb al een paar kweekjes achter de rug,en kga eerlijk zeggen heb nog nooit mijn ec waarde gecontroleerd omdat je hier nergens info terug vindt in geval ec waarde te hoog is volgens kweekschema,hoe je deze terug laat zakken of hoe je dit moet doen ??????

                              Comment

                              Bezig...
                              X