Na jaren niet binnen gekweekt te hebben wil ik dit weer eens gaan oppakken. Met led licht en een leuke tent in een extra kamertje.
Mijn bedoeling is om een continu kweek op te zetten met 2 of 3 tenten ondanks beperkte ruimte. Hierbij wil ik ook absoluut onder de grens blijven van 5 planten totaal, dit is de enige manier dat ik goedkeuring krijg van de vrouw. Hoe groot die planten verder worden maakt haar niet zoveel uit
Doordat planten misschien wat langer zullen voorgroeien en ik niet slechts 2 kweekjes per jaar wil doen ben ik aan het kijken wat de beste manier is om een continu kweek op te zetten zonder gelijk een huis vol met tenten en apparatuur te krijgen.
2 tenten is eigenlijk de max. Dit kan ik wellicht op termijn nog wel rekken met een extra propogator tent maar de ruimte is nogal beperkt.
Ik heb een aantal vragen die mensen met ervaring vast willen en kunnen beantwoorden. Door zoveel opties zijn er veel mogelijkheden en alles heeft zijn voor en nadelen.
Hopelijk zijn er mensen met ervaring die mij wat goeie tips kunnen geven.
Maximaal beschikbare ruimte:
135 cm breed x 100 cm diep, 260cm hoog.
Hierbinnen past bijvoorbeeld:
1x een tent van 90 x 90 cm of 1x1meter
1x een tent van 120 x 60cm
(deze tenten zijn meestal 180 hoog, hierdoor zou ik de tent op een tafel kunnen zetten zodat er een propogator onder kan om te drogen, eventueel kan dit in een andere ruimte)
Voordelen:
- 1 tent betekend minder naar hoeven omkijken
- Geen rare planningen hoeven volgen om weken tijd te besparen.
Nadelen:
- Als iets stuk gaat is een kweek weg
- Bij ziekte gaan waarschijnlijk alle planten in de prullenbak
- Duurdere aanschaf wegens dure lamp
- Een 120 x 60 lijkt in de praktijd beter 3 dan 4 planten in te passen.
of:
2x een tent van 60 x 60 x 160
1x een tent van 70 x 70 + een tent van 60 x 60
(ook hier past eventueel nog een propogator onder als het geheel op een tafel staat)
Voordelen:
- Je kan veel experimenteren omdat je per tent kan kweken wat je wilt.
- Verspreid geld uitgeven, eerst 1 set kopen en later nog een set kopen.
- Als iets stuk gaat kun je vaak nog wel iets voor elkaar krijgen om geen hele oogst te verliezen.
- Een sterke afzuiging kan 2 tenten afzuigen.
Nadelen:
- 2 tenten klinkt als dubbel zoveel werk.
- Je planten kunnen niet te groot worden.
- Als je in de ene tent voorgroeit en droogt en in de andere bloeit dan moet je de kweekjes wel heel goed plannen.
De vraag is dan eigenlijk: Welke situatie is hier een goede keus?
Optie 1:
1 grote tent met 4 middelgrote planten.
Drogen in een andere tent om tijd te besparen is mogelijk (eventueel in andere ruimte)
(Dit lijkt het langs te duren maar levert 4 planten op met een 300 watt lamp)
Optie 2:
Tent 1: voorgroei en drogen
Tent 2 bloei
(Dit lijkt het snelste te zijn maar levert slechts 2 planten op, met een 150 watt lamp maximaal)
Optie 3:
Tent 1: groei, bloei en drogen
Tent 2 groei, bloei, drogen
(Zelfde als optie 1 alleen hoef ik dan niet alles in 1x te kopen. HIerbij kun je omstebeurt kweken of zodat je altijd een oogst 'bijna' klaar hebt.)
In veel gevallen kan ik stekjes krijgen. Mocht dat niet lukken zal ik zelf vanaf zaad beginnen. Ik vind het leuk om zelf te experimenteren met verschillende soortjes, ook autoflowers.
Ik hoor heel graag jullie advies. Vergeet ik hierbij nog zaken?
Wat zou hiervan een slimme keuze zijn en waarom?
Is het slim om autoflowers te overwegen omdat die wat sneller klaar zijn?
So many questions
Ik hoor het graag!
Mijn bedoeling is om een continu kweek op te zetten met 2 of 3 tenten ondanks beperkte ruimte. Hierbij wil ik ook absoluut onder de grens blijven van 5 planten totaal, dit is de enige manier dat ik goedkeuring krijg van de vrouw. Hoe groot die planten verder worden maakt haar niet zoveel uit
Doordat planten misschien wat langer zullen voorgroeien en ik niet slechts 2 kweekjes per jaar wil doen ben ik aan het kijken wat de beste manier is om een continu kweek op te zetten zonder gelijk een huis vol met tenten en apparatuur te krijgen.
2 tenten is eigenlijk de max. Dit kan ik wellicht op termijn nog wel rekken met een extra propogator tent maar de ruimte is nogal beperkt.
Ik heb een aantal vragen die mensen met ervaring vast willen en kunnen beantwoorden. Door zoveel opties zijn er veel mogelijkheden en alles heeft zijn voor en nadelen.
Hopelijk zijn er mensen met ervaring die mij wat goeie tips kunnen geven.
Maximaal beschikbare ruimte:
135 cm breed x 100 cm diep, 260cm hoog.
Hierbinnen past bijvoorbeeld:
1x een tent van 90 x 90 cm of 1x1meter
1x een tent van 120 x 60cm
(deze tenten zijn meestal 180 hoog, hierdoor zou ik de tent op een tafel kunnen zetten zodat er een propogator onder kan om te drogen, eventueel kan dit in een andere ruimte)
Voordelen:
- 1 tent betekend minder naar hoeven omkijken
- Geen rare planningen hoeven volgen om weken tijd te besparen.
Nadelen:
- Als iets stuk gaat is een kweek weg
- Bij ziekte gaan waarschijnlijk alle planten in de prullenbak
- Duurdere aanschaf wegens dure lamp
- Een 120 x 60 lijkt in de praktijd beter 3 dan 4 planten in te passen.
of:
2x een tent van 60 x 60 x 160
1x een tent van 70 x 70 + een tent van 60 x 60
(ook hier past eventueel nog een propogator onder als het geheel op een tafel staat)
Voordelen:
- Je kan veel experimenteren omdat je per tent kan kweken wat je wilt.
- Verspreid geld uitgeven, eerst 1 set kopen en later nog een set kopen.
- Als iets stuk gaat kun je vaak nog wel iets voor elkaar krijgen om geen hele oogst te verliezen.
- Een sterke afzuiging kan 2 tenten afzuigen.
Nadelen:
- 2 tenten klinkt als dubbel zoveel werk.
- Je planten kunnen niet te groot worden.
- Als je in de ene tent voorgroeit en droogt en in de andere bloeit dan moet je de kweekjes wel heel goed plannen.
De vraag is dan eigenlijk: Welke situatie is hier een goede keus?
Optie 1:
1 grote tent met 4 middelgrote planten.
Drogen in een andere tent om tijd te besparen is mogelijk (eventueel in andere ruimte)
(Dit lijkt het langs te duren maar levert 4 planten op met een 300 watt lamp)
Optie 2:
Tent 1: voorgroei en drogen
Tent 2 bloei
(Dit lijkt het snelste te zijn maar levert slechts 2 planten op, met een 150 watt lamp maximaal)
Optie 3:
Tent 1: groei, bloei en drogen
Tent 2 groei, bloei, drogen
(Zelfde als optie 1 alleen hoef ik dan niet alles in 1x te kopen. HIerbij kun je omstebeurt kweken of zodat je altijd een oogst 'bijna' klaar hebt.)
In veel gevallen kan ik stekjes krijgen. Mocht dat niet lukken zal ik zelf vanaf zaad beginnen. Ik vind het leuk om zelf te experimenteren met verschillende soortjes, ook autoflowers.
Ik hoor heel graag jullie advies. Vergeet ik hierbij nog zaken?
Wat zou hiervan een slimme keuze zijn en waarom?
Is het slim om autoflowers te overwegen omdat die wat sneller klaar zijn?
So many questions
Ik hoor het graag!
Comment