Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ophangen afzuiging, koolstoffilter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ophangen afzuiging, koolstoffilter

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ben van plan om een kweekje te doen in een kweektent van 1.2mx2.4mx2m.
    Met 2 x 600w green power en een 1200kub filter+ MDF-box met AirFan slakhuis 1000m3,
    ook ben ik van plan om een (oude) buisventilator 425m3 te gebruiken als inlaat.

Nu vroeg ik me af als het mogelijk is om die box op te hangen in me tent en daar direct (zonder slangen) de filter kan op aansluiten, of zou dit allemaal te zwaar kunnen zijn en teveel plaats in beslag nemen? Graag jullie advies hierbij.

Re: Ophangen afzuiging, koolstoffilter

Ik denk dat je die box er beter buiten kunt hangen ivm ruimte en gewicht. En tegen al teveel herrie aan beide kanten een stuk sonodeck kunt gebruiken.
    Wat betreft die actieve inlaat, vind ik die 425m3 te weinig.

Comment

Ok ik zal hem erbuiten plaatsen, aan wat had je dan eventueel gedacht van inlaat?
      Ik dacht ergens gelezen te hebben dat 2/3 van je afzuiging genoeg was als inlaat, maar vergeef me als ik mis ben

Comment

Je hebt er 2 600 watters in hangen straks, dan zul je toch zo'n 650-700 m3 afzuiging nodig hebben dus dan kom je er niet met 425m3/h inlaat. Daarbij is 425 ook nog lang geen 2/3e van 1000, dus je eigen rekensom ging al niet op.

Je kunt ook voor 2 dikke passieve inlaten kiezen. 2x je inlaatdiameter bijvoorbeeld.

Comment

Bezig...
        X