Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 zaailingen doen het goed maar 1 niet. Help....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 zaailingen doen het goed maar 1 niet. Help....

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik heb geprobeerd te zoeken naar een topic maar kon er geen vinden (het zijn er ook zo veel). Dit is nog maar m'n 2de kweek. Ik heb alle zaailingen hetzelfde gedaan maar 1 komt maar niet opgang. Ik had ze eerst in eazy plugs zitten totdat ik wortels uit de onderkant zag komen en heb toen verpot. Ik gebruik een Spider Farmer® SF4000 450W Samsung lm301H EVO LED Grow Light, die ik eerst op 20% vermogen had staan en ongeveer 20cm van m'n plantjes verwijderd. Dus m'n zaailingen zijn 13 dagen oud. Ik heb ze in 60% universele potgrond en 40% perliet zitten. Nu heb ik m'n led lamp op +-50% vermogen staan en iets meer als 21cm verwijderd van m'n plantjes. De temperatuur lamp aan is tussen de 20 en 26°C, snachts is het niet kouder als 16°C (het zijn ook nog frisse nachten). M'n luchtvochtigheid is altijd rond de 40%. Ik heb 0,5l water met enkele druppels voodoo juice gemaakt (ik gebruik nog altijd de 0,5l water met voodoo, maar moet je altijd een nieuwe batch maken of kan je de 0,5l gebruiken totdat het op is?). Ik geef ze nog geen extra voeding enkel voodoo juice. M'n water heeft een PH tussen de 6 en 6.5. Ik heb een klein windje voor m'n zaailingen voorzien en m'n afzuiging staat ook aan (afzuiging: 1uur aan, 30min uit. "Ventilator": 1uur aan, 30min uit. Maar ik zie altijd dat er 1 van de 2 aanstaat). Ik gebruik een plantenspuit om ze water te geven, ik geef ze altijd een paar sprays rondom het potje. Je kan zien hoe de kleinste zieligste zaailing eraan toe is. Ik dacht eerst dat ik ze te nat had staan en heb ze een dag geen water gegeven. Maar nog steeds geen verandering. Maar de rest doet het wel goed dus als ik ze allemaal teveel water had gegeven zou ik het bij allemaal zien. Hopelijk heeft iemand wat info wat er aan de hand is en hoe dat ik het kan oplossen.

    Ik zal ook wat foto's geven.

    Foto van 26/04/24
    DSCF3358.jpg

    Foto's van 27/04/24
    DSCF3359.jpg
    DSCF3360.jpg
    DSCF3361.jpg
    DSCF3362.jpg

    Zoals je kan zien gaan de 5 andere goed (volgens mij). Enkel die ene weet ik niet wat er mis mee is want ze hebben allemaal dezelfde liefde gekregen.

    Alvast bedankt voor de hulp.


    #2
    Niet elke zaad heeft een sterke genetica
    De zaailingen die later op gang komen
    Zullen altijd de mindere planten worden
    En zal de eerste zijn die er uit word geknikkerd bij selectie van goede sterke planten
    Dus dit ligt niet aan jou
    Ook niet aan je grond
    genetisch is dat zaadje gewoon zwakker als de anderen
    Je kunt haar straks wat extra proberen te boosten met n27 alias stikstof de plant versterker/vergroener
    maar ze zal nooit de topper van de oogst worden

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Bobledsgrow alvast bedankt voor de reactie. De mindere zaailing is Runtz (ZAMNESIA SEEDS) FEMINIZED, maar de zaailing erachter is ook Runtz (ZAMNESIA SEEDS) FEMINIZED, en die doet het volgens mij geweldig. Want doen de andere 5 het eigenlijk goed? De plantjes zijn 13dagen oud van zaad in eazy plugs te steken tot nu en ik heb ze 4 dagen geleden verpot. Ik geef ook 1 keer per dag water me de plantenspuit en altijd maar ettelijke sprays dus teveel water denk ik niet. Want ik voel of m'n bakjes veel wegen en steek m'n vinger in de grond en voel of het droog aanvoelt. Dus ik zal nog even afwachten. Want extra voeding geven moet ook nog niet zeker, pas zodra ze minimaal drie knopen en 4-5 setjes echte bladeren hebben ontwikkeld dan pas denk ik. Allee je moet altijd zien dat ze ongeveer de voeding van de aarde hebben opgebruikt en als ik wortels onder de potjes zie uitkomen dan weer verpotten en nog even afwachten met voeding bijgeven. want voor de rest doe ik het wel goed denk ik. Maar ik zal het nog even afwachten en zien of het nog iets word.
      Last edited by SugarLumpken; 27 April 2024, 15:33.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ze zien er super mooi uit
      Dus ga zo door met wat je al deed
      En blijf regelmatig foto's posten
      Dan kunnen we van je kweekje genieten
      En tips op maat geven
Bezig...
X