Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Berekenen hoeveel gram per wat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Berekenen hoeveel gram per wat

    Korting op 420shop
    Nu vraag ik mij af
    Men rekent hier wel eens uit hoeveel gram per watt er gedraaid word
    hoe bereken je dat
    Gewoon de volle mep aan wattage pakken en delen door het gewicht
    Of bereken je zoveel weken
    ​​25%
    50%
    75%
    100%
    En deel je dat door het gewicht
    Met hps ging je vaak alleen volgas
    Maar met led is dat anders

    #2
    Ik weet niet wat hierin de trend is maar ik weet wel dat je niets aan de uitkomst hebt. Iemand die 15 weken voorgroeit met heeft natuurlijk een hele andere uitkomst dan iemand die direct op 12 uur gaat of iemand die autoblowers kweekt. Je zou het aantal grammen per KWh kunnen uitrekenen voor een eerlijk vergelijk maar wat neem je dan mee? Alleen de verlichting, eventueel de CO2 generator, verwarming, airco, luchtontvochtiger, meetgereedschap etc? Ik heb zelf alles op 1 groep zitten met een slimme aardlekschakelaar die het verbruik van het totaal meet. Hierdoor weet ik zometeen het totaal aantal verbruikte kWh.

    Maar wat ik er aan heb? Ja ik weet wat mijn wiet kost... dus... ik rook het toch wel op. Mijn shag is ook al een tijdje onbetaalbaar, ik rook er geen pakje minder om. Rij er wel voor om.
    En mocht je het toch verhandelen... Tja dan zal je de kosten willen weten maar je moet best gek doen om te zorgen dat het niet uit kan.
    Lopend Verslag

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      De van al oudse, gouden regel is licht = gewicht.

      Maar al kweek jij 15 weken voor,gewicht is niet alleen licht,de ruimte ondergronds is verantwoordelijk voor wat je boven ziet.

      Je kunt wel 15 weken in een zielig 11liter potje voorgroeien,dat zijn 12/13 weken weggegooid van je onkosten en tijd.

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Uitkomst zegt toch wel IETS vind ik. Om het met een 'normaal' voorbeeld aan te tonen: Als je een bescheiden 300W hangt in 1m² en je haalt er 550-600G uit, heb je het toch beter gedaan dan iemand die in diezelfde 1m² tent maar 300G haalt met 300W aan licht?
      Iemand die 15 weken groeit met 1 plant in een grote pot kan trouwens dezelfde resultaten halen als iemand die meer plantjes zet en maar 2 of 3 weken groeit, zolang de tent even vol staat. Of het verstandig is, is een andere discussie.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat ligt eraan. Als de persoon met een opbrengst zijn hele ronde in 90 dagen heeft afgerond en de ander in 180 dagen denk ik dat de eerste het beter deed.

    #3
    Grammen delen door wattage van de lamp

    stel je groeit voor op 50 procent lamp vermogen, die reken je niet mee maar je bloeit af op 80 procent. Dan kijk je hoeveel vermogen je lamp draait op 80 procent.

    voorbeeld:

    120 gram gedroogde wiet
    100w lamp
    80%
    80 procent van 100 is 80 watt, 120 gram delen door 80 watt = 1.5gr/watt

    Comment

    Bezig...
    X