Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stekken maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

stekken maken

Korting op 420shop
    Hallo,

Hoe maak ik eigenlijk stekken?
    Maak je die van de onderste takken of de bovenste?
    Of kan het ook als ik mijn plantjes getopt heb met het topje dat ik er net af geknipt heb?
    Moet je dat stekken-spul gebruiken waar je je stekje in steekt zodat die makkelijk wortels maakt?
    kan het ook in watten ipv steenwol?

gr

Re: stekken maken

onderste of bovenste maakt volgens mij ni zoveel uit, zolang ze maar genoeg wortelpunten hebben
    ik gebruik ook altijd de top-topjes om stekken van te maken
    ik gebruik gewoon wortelstim in het water waar ze ingaan
    sproudpads (jiffypads) kan ook hangt allemaal beetje af van hoe je ze gaat zetten natuurlijk
    succes

Comment

beste neem je stekjes van de bovenste nieuwe scheuten vd plant,ivm met auxine(soort van wortel hormoon).
      deze neem je vast en snijd met n schoon en scherp mesje t stekje af onder een hoek van 45 gr.
      dan neem je je reeds ingewaterde stekpluggen ,maakt daar met n pen klein gaatje in .voorzichtig pel je van t stekje wat vel af!doop m dan in poeder of gel en dan de propagator in.na 7 dagen tot 14 dagen zullen dan de worteltjes verschijnen en kunnen ze de aarde in.
      hoe schoner en consistenter hoe sneller!!!!.
      24 uur licht is beter vanwege t geringe schommelen van de temp.
      grtz

Comment

snijden van verse scheuten niet van de verhoute onderkant
        als stekmiddel kan je rhizopon/clonex gebruiken en volgens de oude boeren gewoon met speeksel
        zorg er wel voor de je boterhamzakjes over je potten heen doet zodat de luchtvochtigheid hoog wordt
        propagator is ook mogelijk
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

yooh!!, dr zijn dus meerdere technieken lees ik.
          Ik heb wat getopt en ze in de watten in een snaps-glaasje gezet met wortolstimulator.
          Alleen lees ik dat je dus de stek onder 45 graden moet afknippen, maar dat heb ik niet gedaan.
          Ze staan nu gewoon in mijn kasje onder mijn 70w hps en zoals mijn pp-tjes nog altijd in de groei.
          Zou het werken? verspilde moeite?

Gr Matthijs

Comment

je kunt ze toch alsnog afnijden,dit is mijn methode btw!.met n beetje zorgen en geduld komen er wel wortels aan!
            grtz

Comment

tis natuurlijk een expirimentje.
              Hoe vaak kun je doorgaan met deze cyclus?
              Ik had gewoon 4 stekken ergens gekocht daarmee wil ik op deze manier doorgaan ivm de korte doorlooptijd.
              Dus het iedee is stekken kopen(had ik al) nu, vlak voor ik de zaak in de bloei zet stekken maken, buiten neerzetten als ze voldoende wortol hebben.
              Daarna hopen dat ze niet idioot hard groeien, oogsten wat in de kast staat en de verse stekken plaatsen.
              Gaat dit zo??

Gr Matthijs

Comment

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

heel duidelijk,

bedankt

Comment

IMG00260-20110729-1441.jpg
                    kleine tip, knip stekkies met minimaal 2 volwassen bladeren ( bladeren die open staan dus )

en daarna kan je nog de punten van de bladeren afknippen ( zo heb ik het geleerd ) IMG00261-20110729-1442.jpg

suc6 met je hobby

Comment

Was ook wel benieuwd hoe dat moest,bedankt sjino,goeie info...
                      Ik had alleen1 vraagje,wat zijn wortelpunten?

Greetzzz

Comment

net zoiets als het puntje van je neus, maar dan de wortel zeg maar.

Kom, we gaan door wietplant-leestekenland op zoek naar de wortelpunt. Moet vast in de buurt zijn van het bladervraagteken of anders tussen de mediumhaakjes.

disclaimer : vanwege een uitstekend bevallende eerste eigen '11-wietstick distantieer ik mezelf van al mijn zegsels in dit tekstblokje. U bent gewaarschuwd.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                        X