Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alles gaat dood zodra het in de tent staat.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Alles gaat dood zodra het in de tent staat.

Korting op 420shop
    Hallo mensen,

Ik had 4 zaadjes geplant in van die turfbakjes, zodra ze opkwamen heb ik ze enkele dagen onder een kleine ledlamp gehad.
    Vervolgens overgeplant in 20 liter potten met plagron lightmix, en via de plagron website een voedingsschema uitgedraaid.
    In de tent staan ze onder een HPS lamp 400 watt, de eerste paar dagen leek het goed gegaan. Maar nu groeien ze al een paar dagen niet meer, en zien ze er slap uit, eentje lijkt er wel verbrand, hoewel de lamp toch aardig hoog hangt, en ik voorzichtig ben geweest met voeding.

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb best aardige opbrengsten gehad met dezelfde setup, maar het lijkt niet meer te lukken de laatste paar pogingen.
    Het waren overigens speedy chile zaadjes van royal queen seeds.

Hopelijk heeft er iemand een tip. Heb ondertussen de hoop opgegeven en vanavond zal de lamp uitblijven.

Groetjes Frank.
    Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

Precies, de lamp uit!

Je hebt ze te kort laten staan op de kleine led. 400 watt is veels te veel in de beginfase, ondanks de hoogte.

Een foto zegt meer
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• HighHigh
      HighHigh commented
      Editing a comment
      Heb een foto geupload.

Gelijk onder 400 watt beginnen, hoog in de tent.

Comment

Krijg je geen strek als je de lamp zo hoogt hangt? Of heeft het te maken met dat ik ze eerst onder een led heb gezet, en dan het verschil in sterkte tussen de led en de hps?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Eens dat ze te droog staan, deze sterven van de dorst.

• HighHigh
        HighHigh commented
        Editing a comment
        Hoe doen jullie je potten inwateren? Want ik heb de grond in de pot gedaan en eigenlijk geen water erop gegooid. En zodra het plantje erin stond, ook heel voorzichtig geweest met water. Aan jullie reacties te zien, mag het veel natter...

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Halve liter water per plant doet wonderen, je potgrond is kurk droog

Vind 400w voor zaailingen overkill. Hoog hangen helpt, dan nog opletten dat het niet te warm is want dat zorgt ook voor stilstand van zaailingen. Veranderingen van lamp kan stress geven maar verder zou dat geen probleem moeten zijn. Ik begon altijd met twee 33w cfl lampjes voor de zaailingen en daarna over op led.​
      Ad usum proprium!

Comment

Als je je hps hoog hangt is het geen probleem.
        jaren lang heeft heel nl niet anders gedaan omdat er niet iets anders was
        En hier ging het altijd goed
        dus als de lamp hoog heeft gehangen
        denk ik eerder aan een te hoge ph

Comment

Hoe hoog je hem ook zet, de zaailingen krijgen te veel licht plus warmte.

Ik zet ze op 150watt en als ze groot genoeg zijn dan onder Led/HPS.
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Afstand bewaren, als ze nog klein zijn en ook om elektriciteits te besparen dichterbij zolang de volledige plant belicht is maar dimmen!

400W is zoiezo 40cm bewaren als je hps volle kracht erop gooit.

Comment

heb ook al rqs gehad die opkomt en het mooi doet tot het plots niets meer doet en of weken stilstand heeft. kan genetica ook zijn maar idd kan meerdere redenen zijn.
              Ganja always does the trick.

Comment

Duidelijk te weinig water, gooi er zeker een liter op dat ze goed nat staan ,je lamp op een meter hoogte nog geen windwapper aan, wel je afzuiger natuurlijk dan wachten tot je grond wat ingedroogd is zodat ze lekker moeten zoeken met de wortels, meestal een tiental dagen, daarna dat aan water geven wat ze ook daadwerkelijk opdrinken die dag.

succes!

Comment

Bezig...
                X