Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar vraagjes over mijn plantje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Paar vraagjes over mijn plantje

Korting op 420shop
    Hallo.
    Ik kwam net tot de ontdekking dat er hele kleine spinnetjes op mijn plantje zitten, zijn deze schadelijk? Ze zijn bijna niet met het blote oog te zien.

Bij de bovenste blaadjes van mijn plantje groeien doorzichtige haren, zijn dit al tekenen dat mijn plantje gaat bloeien?

groetjes Chantal

Re: Paar vraagjes over mijn plantje

Heb je foto's?
    Dat zal wel een hoop helpen met beordelen, vergeet nooit kleine beestjes kunnen groot worden.

Greetzz Coen..

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LittleGreen View Post
        Bij de bovenste blaadjes van mijn plantje groeien doorzichtige haren, zijn dit al tekenen dat mijn plantje gaat bloeien?
        Nop, mits je het plantje 12 uur licht en 12 uur donker geeft, dan kan dat inderdaad een "voorteken" zijn, maar anders zijn dat zeer waarschijnlijk "voorbloemen" (preflowers).
        Dat de draadjes doorzichtig zijn is in elk geval (voorlopig althans) goed nieuws, dat is zeer waarschijnlijk een vrouwelijke "voorbloem" (preflower).

Is je plantje afkomstig van gewoon zaad? Gefeminizeerd zaad? Of heb je het gekocht als kloon?
        Ook hier is een fototje altijd erg handig om je beter te kunnen helpen!
        In elk geval succes, Chantal.

Comment

Hallo.
          Het is gefeminiseerd zaad, maar ik heb het plantje vorige week gekregen als plantje, dus ik weet er vrij weinig over.
          Wat is een voorbloem precies?
          Het uieinde van 1 van de doorzichtige haren is een beetje groen, dus worden dit gewoon nieuwe bladeren?
          De punten van sommige bladeren zijn geel, en 1 blad is vrij kreukelig en behoorlijk geel. Wat betekent dit?
          Ook zit op alle bladeren wit, ik weet niet precies wat het is, maar het zijn kleine witte vlekjes over de gehele bladeren... Wat is dit?

Ik heb nu ook 2 zaden ( Special Kush#1 Royal Queen) in vochtig keukenpapier gelegt met plasticfolie erover. Dat is goed toch?

Groetjes Chantal

Comment

ik geloof dat gele bladeren beter verwijderd kunnen worden, deze vragen wel energie maar leveren geen goede of zelfs geen fotosynthese op...(heb ik gehoord)

gr tom (nieuw sinds gisteren)

Comment

Ik hoorde dat een 18watt tlbalk ( 1350 lumen ) totaal niet geschikt is voor wietkweken. Is dit waar of kan het wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bearclaw View Post
                ik geloof dat gele bladeren beter verwijderd kunnen worden, deze vragen wel energie maar leveren geen goede of zelfs geen fotosynthese op...(heb ik gehoord)

gr tom (nieuw sinds gisteren)
                In principe, als algemene regel, kun je beter NIET de bladeren verwijderen, want de meeste voedingsstoffen zijn mobiel en wanneer de plant voedingsstoffen tekort komt, zal het de voedingsstoffen onttrekken van de oudere bladeren om deze te vervoeren naar de jongere bladeren.

De enige uitzondering op deze regel is als de bladeren besmet zijn met een of andere schimmel of ziekte die zich langzaam uitbreidt via het oppervlak van de bladeren.
                Last edited by argenjointje; 31 July 2011, 18:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LittleGreen View Post
                  Ik hoorde dat een 18watt tlbalk ( 1350 lumen ) totaal niet geschikt is voor wietkweken. Is dit waar of kan het wel?
                  Attached Files
                  Last edited by argenjointje; 31 July 2011, 19:05.

Comment

Soft Secrets online: http://www.softsecrets.nl/?id=115&go=-100

Is in het Nederlands, ik weet niet of daar kweekinfo instaat, maar het is gratis en in het Nederlands...

In elk geval vast een beginnetje...

Comment

Bezig...
                    X