Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur op zolder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Temperatuur op zolder

Korting op 420shop
    Hallo, ik ga mijn eerste binnen kweek starten in een 60x60 tent maar de temperatuur is op zolder is 18 graden omdat de herft en de winter er aan komen, de radiator staat open maar slaat nog niet aan omdat de woonkamer wel 20 graden is. Ik wil niet met kachels gaan werken of heaters, ik wil het simpel en goedkoop houden omdat ik er geen budget voor heb.
    ​​​​​​
    ​​​​​​Hoe doen jullie dit?

De lamp gaat natuurlijk ook warmte creëren, maar de eerste 3 weken moet de lamp toch op 25% vermogen? Zou dit de temperatuur op bijv. 22 graden kunnen krijgen. Of zal ik de lamp wat hoger hangen en dan met 50% vermogen om warmte te creëren?

Kijk is voor een verwarmingmatjre ik heb ook n 60x60 tent ligt een mat in van 45 watt
    28 euro bij bol

Werkt super met een thermostaatschakelaar
    Last edited by Silas; 2 dagen geleden.

Comment

• Mimosa
      Mimosa commented
      Editing a comment
      Ooohw super tip, dankjewel.

• Mimosa
      Mimosa commented
      Editing a comment
      Ik heb hem besteld.
      Kan ik hem ook op een timer zetten als de temperatuur in de tent te hoog wordt?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Zou kunnen.moet je ff uitproberen
      Bij licht uit de mat aan. Misschien pulserend half uurtje aan kwartier uit
      Een thermostaat is geen must maakt t wel makkelijker

Hier de bovenste 2 dan gaat de verwarmingmat uit als de ingestelde temperatuur bereikt is.

Comment

De oceanstore is in Dordrecht kan je langs rijden als je in Zwijndrecht weed gaat halen

Comment

• Mimosa
        Mimosa commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip !

Autoflowers op 24 uur of 2 tentjes.

Comment

• Mimosa
        Mimosa commented
        Editing a comment
        Oke. En hoeveel cm boven de zaailingen en hoeveel procent licht?

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tsja, zoveel als nodig is hè.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Autoflowers op 24uur houden is niet zo slim, zelfs rudelaris genetica heeft donkere uren nodig nachtrust)

Ze presteren het allerbeste, die 20uur licht hun hele cyclus op hun zak krijgen,zijn de best ontwikkelde planten en presteren hun hele leven beter tot in de zak aan toe

En met 20uur licht op zolder zit je prima,alleen een 60x60 had ik toch iets groter gepakt ivm de ruimte en de ontwikkeling van de planten zelf,mooie 300 watt led erboven en je was klaar.

Compensatie op 4uur donker een heat matje 18 graden is voldoende als inblaas in de tent is het immers altijd wat warmer dus rond de 20 als je 25/24c aanhoudt met de lamp en 20c donker zit je perfect.
        Inblaas gewoon rechtstreeks uit de ruimte,en uitblaas rechtstreeks na buiten.

Veel kweekplezier,en alvast gecondoleerd het is een verslavende prachtige hobby 😃

Bedankt stafford voor je info. En idd het is een verslavende hobby, maar ik heb van de zomer 4 planten buiten in pot gehad en eigenlijk heeft het best therapeutisch geholpen in mijn burnout. En mijn partner die het vaped vanwege haar gezondheid is blij. Ook dat ik afleiding heb kunnen vinden.

Ja die 60x60 tent heb ik express gekozen omdat ik ADD heb en mijzelf wil beschermen tegen uit de hand lopen van deze hobby's.
      De led lamp is trouwens de Viparspectra P1000.

Comment

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        In 120x120 daar kun je ook gewoon 1tot4 plantjes in doen
        Dan hebben ze net even wat meer ruimte
        Hoeven ze niet verplicht tegen de wanden op te groeien
        Zorgt voor een lagere luchtvochtigheid
        Voorkomt eerder rot door betere mogelijkheid voor luchtcirculatie
        De zijkanten worden beter belicht omdat ze niet of minder tegen de wand aan hoeven te staan
        En of je nou voor 1 of voor 4 planten word gepakt
        Dat maakt niet uit voor de boete
        Waar jij met zo'n minimaal stroomgebruik niet echt bang voor hoeft te zijn
        En ga je in de 60x60 tent knippen???
        Want de geur die dan vrijkomt is zo intense
        En vaak de reden dat men toch tegen de lamp aan loopt
        Want alleen een raampje dicht doen en in de kamer knippen heeft geen zin
        Dan ruiken je buren het gegarandeerd
        Wat wil je per ronde +/-3a4maand draaien?
        Of beter gezegd
        Hoeveel rook jij in 4 maand?
        Aan de hand daarvan zou je de maat moeten beslissen
        mocht de ruimte geen probleem zijn waar de tent in komt te staan

Als je 2a3 ons per 4 maand rookt
        En je draaid 1a1.5ons
        Dan moet je nog duur inkopen
        Je kunt je volgende oogst wel 2maand uitstellen door genoeg voorraad
        Maar je kan je oogst niet versnellen😉
        Mocht het op zijn
        🙈

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Daar heb je de mooie Neutraliser kit voor toch
        Zet ik eeen uurtje voor ik begin te oogsten aan.
        Als ik tussendoor de kamer in en uit ga ruik je bijna niets en als je klaar bent zet je hem uit en is de kamer fris

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        is dat die kit die Remco ook had/heeft? met citrus geur? ona blocks hebben ook die eigenschap maar ze werken zodanig efficient dat ze vermengen met de terpenen in je wiet. paar uur kan wss geen kwaad maar ik durf geen ona block meer zetten in de kamer zelf , wel nog bij de uitlaat in een andere kamer. enkel voor het knippen wss ook niet erg maar toch zotte zeigenschappen op zich ook.

stafford.

Het zijn Mimosa auto (sativa dominant ), Dos Si Dos auto( Indica dominant) en Bruce Banner auto(50/50).
      Last edited by Mimosa; 2 dagen geleden.

Comment

nice , en fems x 4 kun je gewoon wat sneller omschakelen heb je snel veldje vol in de tent. hoeveel watt is de vipar1000?
        Ganja always does the trick.

Comment

• Mimosa
          Mimosa commented
          Editing a comment
          Van fems heb ik eigenlijk nog geen verstand hoe dit werkt enzo. Maar komt vast wel een keer een poging.

De Viparspectra 1000 is 100watt

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Alles waar duizend word aangeduid is 100watt.

1000 = 100w
          2000=200w

En vice versa,duizend klinkt net wat beter dan 100 marketing.

Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          goed he, een 600 watter of zelfs 300 is overkill he, als je gram per watt zou rekenen ga je zeker geen 600 gram halen op dat oppervlak. 1-2gram per watt is zeer mooi en autoflowers korte kweekjes ook, op den duur is dit even kostenefficient als grotere tenten en lampen denk ik. mijn afjesresultaten zijn soms minder maar soms ook zeer hoog in gram per plant. goeie setup , op naar mooie lekkere zelfgekweekte toppen !
      Bezig...
      X