Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

    Korting op 420shop
    Jeepz

    Ik ben sinds gisteren lid en wil deze tijden beginnen aan een kweek in mijn kast op kot.
    Ik zat daar gisteren over te praten met een kotgenoot en die zei me dat ik moet opletten met de zichtbare kost op mijn huisbaas zijn rekening qua elektriciteit.
    Ik betaal All in, met andere woorden ik mag zoveel elektriciteit verbruiken zoals ik wil.
    Maar! In het verleden zat er hier al eens een kerel die gekweekt heeft ( ook 1 of 2 planten, zoals ik van plan ben..) Mijn kotbaas is dat in de kortste keren te weten gekomen door zijn elektriciteitsverbruik..
    Hij kreeg een week om zijn boeltje te pakken en te verhuizen..

    Nu zou ik dus willen vragen hoe ik dit probleem kan aanpakken..
    Ik heb een lamp ( maar ken daar nauwelijks iets van ) ( kzal eens een foto trekken.. )

    IMG_2356.jpg IMG_2357.jpg

    Voila das een lamp die volgens mij tussen de 300 en 500 watt sterk is..
    Vond ik op zolder. is nog gebruikt geweest voor toneelstukken..

    En mijn kast is zo een 45cm breed, lengte = 60 cm en de hoogte moet een meter of 2 zijn..

    Moet ik de kans wagen.. Maar als ik hier buiten lig is het gedaan met studeren
    of kan ik lampen vinden die dit probleem oplossen?

    Laat iets weten..
    Verde

    #2
    Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

    Dat is een halogeenlamp dude, die gebruiken ze op bouwwerven voor bij te lichten enz (schilders etc).
    Totaal niet geschikt voor te kweken.

    Begin er niet aan...:

    "In het verleden zat er hier al eens een kerel die gekweekt heeft ( ook 1 of 2 planten, zoals ik van plan ben..) Mijn kotbaas is dat in de kortste keren te weten gekomen door zijn elektriciteitsverbruik..
    Hij kreeg een week om zijn boeltje te pakken en te verhuizen.."
    "Moet ik de kans wagen.. Maar als ik hier buiten lig is het gedaan met studeren"

    Comment


      #3
      Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

      Niet doen. Echt niet.

      Comment


        #4
        Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

        Die halogeen straler niet gebruiken geeft bom hitte en het lichtspectrum is nauwelijks bruikbaar voor planten, zonde van je troom en idd erg opvallend zoon verbruik.

        Opties: 250 wat HPS op die ruimte hangen. Als ik dan ff snel reken:

        uitgaande van enkel 12/12 kom ik op;

        12 uur * 250 watt = 3000 watuur ofwel 3 kilowatuur per dag.
        Over 365 dagen is dat dus 1095 kilowattuur per jaar


        1 kilowattuur kost ongeveer 0.22 euro.
        dus 1095 *.0.22 =240,9 euro per jaar. , 2 tientjes stroomstijging per maand dus.
        Er dus vanuitgaande dat die 250 wat lamp een jaar lang 12 uur per dag brand.
        verbruik van je vsa afzuiger bevochtiger en ventilator even buiten beschouwing gelaten. En niet meegerekend dat je ook op 18/6 enkele weken per jaar draait.

        Comment


          #5
          Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

          Het belangrijkste effect van een lamp op je electriciteitsrekening : de laatste is beter zichtbaar.

          Beter omkijken naar een alternatief voor thuiskweken als dit zomaar je studie zou kunnen kosten. Denk aan guerilla, of anders gewoon geduld tot je je studie fa hebt en dan in je volgende huis kweken wat je wilt.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

            Indien je wat geld hebt mss investeren in een led kweeklamp!! naar tschijnt verbruiken die een pakske minder!!
            En als je kotbaas al is een kweker heeft gesnatched zal die mss wa meer op zen hoede zijn als er veranderingen zijn in de elektriciteitsrekening dus oppassen!!

            succes!!
            Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
            A friend with Weed is a friend Indeed

            Comment


              #7
              Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

              Wow thx iedereen!
              Kben verbaasd van de aangename reply's.
              Ik had er de avond van mijn post al over gepraat met een maat..
              en ook hij zei dat het dus totaal af te raden is!
              Het volgende plan is ( want ik had mijn zaadjes vol ongeduld al laten bestellen, ervan uitgaande dat alles goed ging komen )
              hoogstwaarschijnlijk iets wat vele onder jullie zouden afraden, maar ik heb het gehad met wachten en wil het gewoon eens proberen, ondanks de kans op een slechte afloop.
              Ik ga mijn zaadjes doen ontkiemen en dan in potten steken en onder een afdak in de tuin van mijn vader zetten waar er ( als er genoeg zon is) bijna heel dn dag zon aankan.
              Ik weet ( met mijn weinige ervaring) dat dit niet het slimste is omdat ik veel te laat begin, maar zoals vermeld, i just want to try it!

              Mijn 2 zaadjes zijn:
              - Cheese ( greenhouse)
              - Jack herer ( greenhouse )

              Nu nog hopen op goed weer en een goede afloop!

              Alle reacties zijn zeer welkom!

              Grts Verde

              Comment


                #8
                Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

                succes en slim om je kweekkast achterwege te laten, overleg mss is met iemand die al alleen woont of je je kast daar ni mag placeren?

                Comment


                  #9
                  Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

                  thx

                  Khad daar ook aan gedacht, maar voorlopig gaak het zo proberen.

                  Kijk kga dr aan beginnen zi.
                  Kga dan sebiet of morgen nen topic maken van men eerste keer kweken.. *yes*

                  Verde

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginner: Effect van lamp op de elektriciteitsrekening?

                    right, de keus is gemaakt, het wordt dus heel stiekem en goed > kom, het moet wel de moeite waard zijn nietwaar ?

                    mocht je studie willen afwisselen met achtergrondkennis > http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ijk-behang-%29

                    veel plezier alvast
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment

                    Bezig...
                    X