Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gefilterd water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gefilterd water

    Korting op 420shop
    Ik heb zo'n waterkoeler, waarbij het water gefilterd wordt. Nou dacht ik slim te zijn en dat water te gaan gebruiken (als ik eenmaal begin). Maar ik heb een flut PH-metertje, en die zegt dat dat gefilterde water minder zuur is dan kraanwater. Dus is het juist helemaal geen goed idee?

    Het metertje doet wel iets trouwens. Gooi een paar druppels citroensap in het water, en hij schiet meteen naar de 4.


    Naja, dan maar proberen regenwater op te vangen. Of leidingwater met citroensap? Met thee schijnt het ook te werken.

    Groet,

    Bloppie

    #2
    Re: Gefilterd water

    regenwater is idd het beste vr je plantjes. maar als ik jou was zou ik toch een deftig metertje aankopen is heel belangrijk dat je het juiste water geeft.
    En mss ook wat ph- voor je water af te zuren zit ook voedsel in vr je plants.

    Comment


      #3
      Re: Gefilterd water

      De laatste keer dat ik me verdiepte in die filters (10 jaar geleden) was het pure onzin. Zo'n filter houdt niets tegen uit leidingwater, maar is wel een bron van besmettingen.

      Regenwater is misschien prachtig schoon op het platteland, maar ik woon in de stad, dus krijgen mijn plantjes leidingwater. Prachtig spul, dat wondertje uit de kraan.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Gefilterd water

          om het goed te doen is het idd een beetje een dure hooby . Ik ben ook mr een beginner mr zover ik weet denk ik niet dat je je water kunt gaan regelen door je grond is net het omgekeerde dat je moet doen, grond
          regelen met je water. je plantjes nemen het water op dat jij geeft en komt in je grond terecht. daarom moet je ook soms grondcontroles uitvoeren om te zien of je aarde niet de verkeerde waarde heeft die
          wederom worden opgenomen dr de plantjes. succes.

          Comment

          Bezig...
          X