Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen hok bouwen op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eigen hok bouwen op zolder

    Korting op 420shop
    hallo kwekers
    ik ben van plan om een hok tebouwen op zolder maar ik ben bijna nooit thuis dus moet het groot en deels automatisch
    mijn plan was om het hok 2 bij 0.75 bij 1.2m (LxBxH) ik wou hier ongeveel 24 planten in kwijt
    daar kom ik al op mij eerste vraag
    als ze te groot worden groeien ze tegen de lampen aan kan je`daar wat aan doen behalve toppen
    2de vraag
    ik gebruik een redelijk goedkoop automatisch waterings systeem (http://www.budgetland.nl/planten-bew...st-p-5474.html)
    maar daar zitten maar kleine slanggetjes aan en ik wou ze eigen lijk allemaal in 1 grote ton vol met water
    kan je die slangetjes verlengen of is iemand bekent met dit systeem ( andere goedkope kweeksystemen zijn ook welkom )

    tips zijn altijd welkom en alvast bedankt

    #2
    Re: eigen hok bouwen op zolder

    bedoel je dat je hok 1,2 meter hoog wordt ?? dan ga je zeker problemen krijgen want er komen nog een potten in en je lamp moet minimaal 40 cm boven de plantjes hangen (bij 400 watt hps) en dan nog de temperatuur..en als je die potten allemaal op een rijtje gaat zetten (die 2 meter) dan moet je zelfs 2 lampen ophangen omdat 1 lamp maar 1 meter belicht..ik zou er maar eens goed over nadenken om een ander hokkie te bouwen mits er ruimte is 1,2 bij 1,2 bij 2 ofz lxbxh


    iedergeval suc7 met je hokkie
    Last edited by sjino; 5 August 2011, 11:17.

    Comment


      #3
      Re: eigen hok bouwen op zolder

      oja een stuk pe leiding met 3 octopus (8 per octo of 12 )werkt ook goed en is niet zo duur! pompie eraan en een minuten timer en gassen maar..

      Comment


        #4
        Re: eigen hok bouwen op zolder

        ja 2 meter wordt een probleem ik heb niet zo'n hoge zolder is er nog een ander oplossing ?
        ik dacht meschien aan scrog maar kan je in 1 keer scroggen voor de rest van de tijd ?
        1.2m is wel het maximale en ik wou er nog wel een kast bouwen

        groetjes

        Comment


          #5
          Re: eigen hok bouwen op zolder

          jawel een T-neon setje ofz..of een 250 watt hps.
          zal zeker kijken naar een soortje wat klein blijft (onder 50 cm)

          Comment


            #6
            Re: eigen hok bouwen op zolder

            dakdoorvoer maken,minimaal dia 125 cm.500 cub softbox kopen en 2 keer 400 watt hps.en 2 cooltubes.je plaatst het filter liks in je kast op het hoogste punt.je maakt de 2 cooltubes eraan vast.dan verbind je ze met de softbox.de softbox blaast de warme lucht dan naar buiten via de dak door voer.24 10 literpotten moeten er dan net onder passen.gebruik een soort die niet te hoog word zoals k2 en bubbelgum.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: eigen hok bouwen op zolder

                Hallo blower,
                je zult waarschijnlijk je eigen hokje op zolder al gebouwd hebben maar als je niet zoveel thuis bent dan waarschijnlijk niet.
                Je moet eigenlijk eerst eens wat gaan lezen en wat voorbeelden opzoeken. Er zijn jou vele voor gegaan!
                Dat "redelijk goedkoop automatisch waterings systeem" is een lachertje maar door te lezen kom je daar ook wel achter.
                Succes in elk geval
                denker

                Comment


                  #9
                  Re: eigen hok bouwen op zolder

                  De blumats zijn niet duur en best functioneel, zolang je geen bio voeding gebruikt.

                  Comment


                    #10
                    Re: eigen hok bouwen op zolder

                    Het zou me verbazen als je eerste kweek automatisch gaat lukken. Je kunt de eerste keer veel problemen verwachten met je temperatuur/LV/voeding/water en de groei van de planten zelf. Daar kun je echt beter bij blijven de eerste keer, zeker in zo'n lage ruimte.

                    Comment


                      #11
                      Re: eigen hok bouwen op zolder

                      EN wat dacht je van de aan en afvoer van de lucht. Ik heb een redelijke ruimte op zolder maar zelfs in deze kou word het al snel te warm en in de avond te koud. Naar wat ik heb gelezen zijn grote temperatuur verschillen ook niet bevordelijk voor de planten. En zeker als je het voor de eerste keer doet is het wel handig als je er redelijk vaak naar kijkt ivm de kleine fouten die snel gemaakt worden.

                      grtz biertje

                      Comment

                      Bezig...
                      X