Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x groei binnen opstelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x groei binnen opstelling

    Korting op 420shop
    geachte growers,

    ik heb een doos gebouwd van 1.20 hoog 1 breed en 50 diep. hierin heb bovenin een 400w lamp hangen, met ernaast een 365m3 afzuiger aan de rechter kant, met een filter 300m3 filter eraan. dan heb ik onderin zon bak staan met water erin en zon lucht steen. (dwc) die circa 20m hoog is, waar ik de plantjes op ga groeien. dan heb ik links onder een gat van 15cm met een tentwaaier ervoor. en verder nog alles met zwart wit follie bekleed.
    dit heb ik allemaal al opgewbouwd, behalve de 365m3 afzuiger die kapot leek te zijn bij bestelling, waarover ik eerder heb gepost. en zeer goeie reacties heb gekregen. dus wou nog ff vragen voordat ik begin met groeien als mij afzuiger er is, of jullie problemen voorzien... ben trouwens van plan om autoflowers te groeien dus ruimte is geen probleem.
    zou ook nog graag willen weten of
    -400w met afzuiger de kamer nog heel erg opwarmt of gewoon raam open werkt
    -de kosten van ongv. 500w aan met 12/12 per dag
    -box niet te warm wordt met 400w
    -intake met tentwaaier genoeg is

    alvast bedankt! met vrg de wiet piet

    #2
    Re: 1x groei binnen opstelling

    Zware lamp voor zo'n kleine inhoud, als de doos van karton is is het helemaal oppassan ivm brandgevaar.
    Beter even doorsparen dan voor een led lamp, dan zou het een leuke opstelling zijn.

    Greetzz Coen..

    Comment


      #3
      Re: 1x groei binnen opstelling

      Die 400 watt HPS is niet geschikt voor de maten van je hok: met 400 watt HPS verlicht je ongeveer 90 cm * 90 cm oppervlakte. Zelf zou ik gaan voor 2 keer 150 watt HPS, opgehangen in elkaars verlengde. Dan zit je met 300 watt op een 1/2 vierkante meter goed. Dan heb je ook wat meer speling om de warmte af te zuigen.

      Comment


        #4
        Re: 1x groei binnen opstelling

        het is tog geen gewoone doos ander zou ik er 24 uur bij blijfen als ik jou was wand ik heb een keer een joint aan gemaakt op zown lamp geloof mij zown lamp word super heet

        Comment


          #5
          Re: 1x groei binnen opstelling

          als je de warme lucht niet naar buiten blaast,dan zal de kamer langzaam opwarmen.ligt natuurlijk aan de grote van de kamer.er worden wel kant en klaare growboxen verkocht van 120 hoog.maar die zijn altyd minimaal 80 diep en 100 cm breed.als je er de ruimte voor heb zou ik de kast ,iets breeder en dieper en hoger maken.

          Comment


            #6
            Re: 1x groei binnen opstelling

            niet zeer goed nieuws... :s
            maar de kist is gemaakt van 12mm dik mdf hout, en heb de 400w all aangeschaft ... want ik had wel verwacht dat die grote afzuiger genoeg zou zijn. maar mijn vraag is nu, of het gewoon dom en zonde is om zon lamp in zon klein hok te hangen. of omdat ook all heb ik zon zware afzuiger het te warm zou worden en er andere problem zouden ontstaan. ivm dat ik de lamp all aangeschaft heb zou graag minstens 1x groeitje eronder. of is dat niet mogelijk?
            bedankt voor de goeie info!
            met vrg de wiet piet

            Comment


              #7
              Re: 1x groei binnen opstelling

              NOG EEN VRAAGJE..
              als die 400watter nou niet goed blijkt te zijn zou dan aanschaffing van alleen een 250w hps bulb, werken op mn 400w fitting en vsa? of moet ik dan hele nieuwe set halen?

              Comment


                #8
                Re: 1x groei binnen opstelling

                De vsa en de lamp moeten hetzelfde vermogen hebben. Ik vermoed dat je de lamp over een timer schakelt, wat bij een 400 watter nog wel mogelijk is. Nochtans is het mogelijk om met je 400 watter te kweken op 1 meter bij 50 cm. Door wat buigwerk aan een spiegel- of hamerslagkap kun je de lichtbundel ook sturen. Vergeet niet, met je HPS heb je toch een voorsprong op lieden die met tl of spaarlampen werken.

                Comment


                  #9
                  Re: 1x groei binnen opstelling

                  als je de kamer kan blinderen,zou je met je kast open kunnen kweken.dan valt de hitte wel mee.een zaadplant kan veel meer hebben dan een stekje.dus goed indica zaad bestellen,en draaien maar.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1x groei binnen opstelling

                    kast open en kamer lichtdicht is geen optie in deze kamer :/.. dus het word
                    - of nieuwe lamp moeten halen
                    -of 365m3 afzuiger werkt hard genoeg om het op goeie temperatuur te houden
                    ik denk dat als mijn afzuiger er is ik ga kijken wat de temperaturen van mn hok worden, als die egt veel te hoog zijn... dan wordt het nieuwe lamp.

                    bedankt voor alle info!
                    met vrg de wiet piet

                    Comment


                      #11
                      Re: 1x groei binnen opstelling

                      Gewoon proberen: verbuig je kap, zodat er niet te veel licht op de zijkanten van je hokje valt, maar zoveel mogelijk rechtstreeks op je planten. En een redelijke clipventilator zorgt ook dat de planttemperatuur lager is dan de omgevingstemperatuur. Immers, bladeren "transpireren": door de luchtcirculatie verdampt het transpiratievocht. En verdampen betekent afkoeling van het blad. Draag wel zorg voor een ruime passieve inlaat d.m.v. een labyrint. Door de onderdruk komt er koudere omgevingslucht je hokje binnen. Meer CO2 in de aangevoerde verse lucht betekent bovendien betere assimilatie. 't Zal best wel lukken. Succes.
                      Last edited by Xtreme; 5 August 2011, 18:07.

                      Comment

                      Bezig...
                      X