In het Hps tijdperk werd er weinig gedimd. Het credo luidde, z.s.m. de volle mep licht er op want dan kweekte je korte gedrongen planten. Maar nu er een transitie van Hps naar led is geweest en de lichtdruk gigantisch is toegenomen, is het nodig geworden om te dimmen. De mijne is dimbaar maar heeft die functie niet standaard, om de lamp feller te zetten moet je aan een schroef draaien die in de achterkant van de driver zit. Dat is niet ideaal en bovendien is het wattage lastig af te lezen.
Een mogelijke oplossing is de drivers van de lamp schroeven en buiten de tent ophangen. Echter moet ik dan nog werken met een schroevendraaier en volt- en wattmeters. Ook dat blijft een gedoe.
Optie twee is andere drivers met onboard dimmers. Een dure oplossing dus niet wenselijk.
Of is het mogelijk de hele lamp te dimmen met een dimmer? Met een voltregelaar werkt het niet, dan begint de lamp te knipperen.
Graag hoor ik wat mogelijk is.
Een mogelijke oplossing is de drivers van de lamp schroeven en buiten de tent ophangen. Echter moet ik dan nog werken met een schroevendraaier en volt- en wattmeters. Ook dat blijft een gedoe.
Optie twee is andere drivers met onboard dimmers. Een dure oplossing dus niet wenselijk.
Of is het mogelijk de hele lamp te dimmen met een dimmer? Met een voltregelaar werkt het niet, dan begint de lamp te knipperen.
Graag hoor ik wat mogelijk is.
Comment