Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raad en tips nodig luchtgaten secret jardin DS 120

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Raad en tips nodig luchtgaten secret jardin DS 120

Korting op 420shop
    Hoi ik heb mij de secret jardin DS120 aangeschaft de gorilla hadden ze niet in stock.
    Wou eerst afzuigen via een raam rechts van de tent en had hier een kader voor gemaakt en het raam op een kier maar het raam heeft geen oversteek en bij slagregen en wind kwam er water binnen dus ga afzuigen naar een raam links ervan waar het raam uitkomt bij een overdekt terras.Heb nu langs linkerzijde/rechtsboven de lightbaffle erin en rechterzijde/linksboven op zelfde hoogte ook een gat/met de DF16 erin,dacht de lightbaffle links eruit te halen en door dit gat de buis van de afzuiger te laten lopen dus dan gaat de buis wel naar voor links.Waar maak ik de rest van de gaten?
    Wil eerst gaan voor een passieve inlaat maar dan moet ik nog een DF16 linksonder erin maken .
    Welke gaten maak ik bij?Maak ik het gat rechtsboven dicht of zet ik daar de lightbaffle in of beter linksonder gat maken met deze erin?
    Is niet mijn eerste kweekje tent,vond tent met passieve ventilatieflappen ook wel handig .
    Dus waar maak ik openingen bij of schaf ik er af?
    Afbuiging pas in zomer echt nodig.
    Heeftt secret jardin ook flensen of eerdere doppen om het gat af te sluiten zoals de lightbaffle maar dan volledig dicht?
    Heb al zaadjes skunk xl erin en kiemen al alsook zeer oude zaden in koffiefilter gedrenkt in zuurstof water ontkiemen tot mijn verbazing .
    Vloerverwarming ook ingestoken.
    Alvastt bedankt voor de raad en tips.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Last edited by Ikzelf; 4 dagen geleden.

Handige aan dit is idd de plekkeuze .

Mars hydro en alle andere eigenlijk steken hun brede afvoer gaten in het midden, waar de lamp hangt, dat is totaal onlogisch persoonlijk. Ik maakte bij mijn dp90 er maar 3 telkens in de zijwand .

Links vooraan onder zijkant pasief met light baffle
    Rechts achteraan boven zijkant afzuiging
    Rechts vooraan onder zijkant zulk een kleine opening met veters aan om toe te trekken waar je kabels door kunnen. Die is meegeleverd wss?

Dus de circulatie van onder naar boven he en gekruist.

Hier zie ik links boven vooraan bij jou dus je passieve inlaat best rechts achter onderaan in de zijkant.

Daarbij kan je ook kiezen om onderaan toch in de midden te werken voor aanvoer van lucht, anders blaast ie of zuigt ie recht waar een pot staat...

Bij mijn grote tent vooraan onder naast de rits een gat bijgemaakt en dat zit in de weg nu. Anders post ik een paar fotos van wat ik bedoel ?

Ganja always does the trick.

Comment

• Ikzelf
      Ikzelf commented
      Editing a comment
      Ja send me paar foto’s en laat ik de buis erdoor of een mof binnenkant en buitenkant ivm geen licht inval en dat het gat waar afvoerslang door loopt mooi aansluit?

Zouden die ook stoppen hebben om bijvoorbeeld een gat toe te maken dus in plaats van de lightbaffle een stop erin om toe te maken?

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Goeie vraag . Nog niet tegengekomen. Mss es zoeken op secret jardin zelf of ze een overzicht hebben van accesoires. Logischerwijs zouden ze zoiets moeten hebben. Ze hebben wel een herstelkit ook dacht ik waardoor het terug als nieuw is maar ook dat ben ik niet zekr voor die diameter...

Je zou wel kunnen een flens aan de buitenkant kunnen steken, en daarop een zelfgemaakte stop steken, qua afwerking gaat het mooier zijn met originele stukken natuurlijk he.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Afdekdeksels voor pvc afvoerpijpen passen precies om je verbindingsflenzen. Zijn in verschillende maten te krijgen (net als je verbindingsflenzen)

Ja herstelkit zat erbij

Comment

17341825490757172006696892730526.jpg

Bij jou dus omgekeerd he, afzuiger linksboven aanvoer rechtsonder. Als je potten neemt de aanvoer in de midden plaatsen

17341826844996977243178623543503.jpg

Voor de kabels .

Op mijn marshydro gat bijgemaakt eerst met fan erin zat in de weg, nu terug passief

1734182775211266102940280991279.jpg

En dat is verkeerd aan standaard modellen, altijd in de weg vd lamp.

17341828530843472686907436498401.jpg

Bovenste gat wie gebruikt dit ? Direct bochten .

17341829316945820605618889784315.jpg

Comment

• Ikzelf
        Ikzelf commented
        Editing a comment
        Mooi mijn filter hoef ik niet persee te herhange?
        Hangt nu ook rechts maar slang kan naar voorkant en door gat waar lightbaffle nu zit je?

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Dat bovenste gat heeft een doel voor je inblaas te bevestigen, of uitblaas maar zoals je foto.
        Je kunt ook een 2 filter techniek op dat gat maken nog.

17341834892556952706193765451297.jpg

Wat onscherp maar die 4 methodes kan je toepassen. Maar volgens jouw plan nu enkel 1 en 2

Dus zo recht mogelijk de afvoer en de aanvoer onderaan aan de overkant he. Ik zie niet goed welke zijkant waar is op de fotos , zijn beide openingen nu bovenaan in elke zijkant 1?

Comment

• Ikzelf
        Ikzelf commented
        Editing a comment
        Hartelijk bedankt echt behulpzaam jij!

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Graag gedaan, stond voor dezelfde keuze met mijn dp dusja. Achteraf ging ik enkel aanvoer tusssen de potten willen krijgen ipv aan een kant.

17341849315355290003608530520759.jpg 17341849883028730589312264869107.jpg 17341850447332812831367232330068.jpg

Ideaal is het zelfs niet filter zou meer links moeten hangen, of afzuiger uit de tent, en filter helemaal links.

En rechtsonder passief aanvoer, kan ik wisselen met een actieve indien nodig.
      1734185217112732372853922722436.jpg

Dus rechtsonder naar linksboven, maar is nog ruimte voor verbetering, twee passieve aanvoeren zijn mss nog beter?

Comment

Inlaat het liefst 3x groter dan je uitlaat dacht ik.
        vandaar dat ik 4 gaten in elke hoek onderin heb (4x groter).
        20241206_200205.jpg

Comment

• Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Ik heb ze voornamelijk in 4 hoeken gezet om zoveel mogelijk lucht circulatie te krijgen zonder monkey fan.
          Hoe groter de inlaat, des te makkelijk je afzuiging het heeft en je tent niet vacuüm staat.
          2x zo groot moet ook goed zijn. Die 3x is ook maar een stelregel.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Maar heb je dan geen geur bij te weinig vacuum trekken vd tent ? Te weinig ververste lucht ?

Nu voorlopig bovenste gat actieve inlaat gemaakt met n buis die tot beneden aan de potten inblaast ook nu...

• Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Een lichte onderdruk heb je natuurlijk altijd nodig om geur naar buiten te voorkomen.

Hmmm interessant en je tent nog bij verstevigd zie ik.

Comment

Bezig...
        X