Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamp vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lamp vervangen

Korting op 420shop
    goeie dag dames en heren

ik had net een lamp op de kopgetikt
    lamp 1.jpg

maar nu zit er een hpi-t 400 w in, dit is een groei lamp heb ik me laten vertellen (en op internet opgezocht)

maar nu heb ik een bloei lamp nodig heeft iemand een idee of ik er zomaar ff een bloei lamp kan kopen van 400 w of dat het dan ook een hpi-t lamp moet zijn dan voor bloei?

laten we zeggen ik snap niks van lampen !!

kan iemand me hier me op weg helpen ?

een lamp aanbevelen mag natuurlijk ook !!!

met vriendelijke groet Meijneke

Re: Lamp vervangen

Voor de bloei heb je dan een 400 watt HPS-lamp (high pressure sodium) nodig. Bijvoorbeeld een Philips Sun-t plus. Overigens staat groei of bloei meestentijds nadrukkelijk aangegeven op de sites van de growshops. HPI-lampen (groei dus) zijn vervaardigd van kwikjodide.

Comment

dankje voor de snelle reactie
      nu heb ik dus weer wat geleert

Comment

Zit er ook een voorschakelapparaat bij, of ingebouwd ? Op 220V doen ze het niet denk ik.
        Zou 'm ook even goed schoonmaken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

alles er bij

lamp 2.jpg

Comment

Dat is volgens mij een halogeen bouwlamp en geen assimilatielamp. Een assimilatielamp -behoudens Gavita- heeft een losse remote controle vsa. Verder heeft een assimilatielamp een reflector en geen beschermglas voor de lamp.

Comment

exact xtreme, dat is een halogeenbouwlamp, 250 of 500watt. Niet geschikt voor kweken !
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Omdat ik in mijn schaarse vrije tijd een rijksmonument in zijn oude glorie aan het herstellen ben, leer je dat dit enorm veel geld kost en ook hoe een bouwlamp er uit ziet. In eerste instantie vond ik het een vreemde halogeen bulb, omdat de moderne halogeenbulbs met groot vermogen er uit zien als een glazen stift, met 2 contactpunten.
                Last edited by Xtreme; 8 August 2011, 16:00.

Comment

maar als ik er dus een hps lamp in doe heb ik nog geen r aan ??

die lamp zal het natuurlijk niet doen
                  Last edited by meijneke; 8 August 2011, 18:58.

Comment

als je er een hps in kan rammen vindt ik het knap

Comment

Een HPS-lamp heeft een vsa nodig om op te starten. En een bouwlamp is geen vsa. Bovendien, je krijgt die lamp nooit in een halogeen fitting geprutst. Een HPS moet in een E40 fitting worden gedraaid, vervolgens moet je doorlussen naar je vsa en tot slot moet de vsa op het lichtnet worden aangesloten d.m.v. een timer (kan bij een 400 watter) of een schakelpaneel (is veiliger).

Comment

volgens mij zat ik verkeerd te kijken, de eerste foto in het begin van je topic lijkt me duidelijk een kweeklamp, eentje met ingebouwde vsa. dus nieuwe bulb erin en knallen. Van boven bekeken (de 2e foto) heeft 'tie wel wat weg van een bouwlamp (halogeen) maar dat is het als ik nu nog eens kijk helemaal niet. excuses dus voor de verwarring!

Er is op dit moment heel makkelijk aan tweedehands kweekmateriaal te komen, maar mbt lampen ben ikzelf daar geen voorstander van...

succes i.i.g. !
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Het is een gesloten armatuur (met beschermglas). Hoe kun je de warmte kwijt? Zou er een ventilator zijn ingebouwd? Het glas zou ik in ieder geval verwijderen, omdat dit enerzijds de warmte vasthoudt en anderzijds behoorlijk wat licht absorbeert. Een cooltube van laboratoriumglas vermindert het lichtrendement al met zo'n 10 %.

Comment

ik had wat gevonden van de lamp die er in zit hpi-t is wit licht
                            werkt op son voorschakkelapparatuur
                            en heeft een e40 fitting

bron

Comment

Da's de bulb idd, het gaat om waar die in zit, of beter nog, wat daar weer omheen zit. Snap je het nog ?

die dingen produceren zoals Xtreme al zegt hardstikke veel warmte, ik zou hem niet in een kleine ruimte gaan ophangen in elk geval, maar eerst eens buiten testen en checken of je er niet je huisje mee in de fik gaat steken.

Comment

Bezig...
                              X