Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast voldoende voor inval?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geluidsoverlast voldoende voor inval?

Korting op 420shop
    Beste mensen,
    ik heb in mijn opslagruimte, fietsestalling van 240x270 een klein tentje staan met 5 plantjes
    dit maakt nog al de nodige herrie

1 muur na de buren is gemetselt maar de anderen is van hout en die buur kan sowieso mijn afzuiger en fan horen of naja een hoop gerommel.

Verder stinkt het niet en de ruimte zit pal onder een flat waar niet iedereen zomaar binnen komt zonder sleutel van de boxen. Nergens zuig ik echt lucht aan en nergens valt mijn uitgang te meten want die gaat de stront pijp in. Is dit allemaal voldoende om binnen te vallen?

Soler en palau afzuigers zijn echt fluister stil en ook prijzig.

Effe wat geluids isolatie aanbrengen is ook een kleine moeite.

Comment

Ik zou de wanden met geluidsisolerende spul bekleden of piepschuim dat scheelt al n hoop geluid
      Of n stillere afzuiger kopen
      Je wilt altijd voorkomen dat mensen zich afvragen waarom ze ergens iets constant horen.

Comment

Yess ik heb al isolatie liggen dit gaat er overmorgen in alleen dan denk ik nog niet dat het helemaal stil is.
        op basis van dit kan een de politie toch niet binnen vallen?. Nogmaals warmte metingen zijn onmogelijk het is onder een flat met led en de afvoer gaat het riool in. Ik ga de herrie dempen maar helemaal vanaf kom ik er denk niet van

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Piepschuim/steen/glaswol is niet voor geluids isolatie, dubbele laag gipsplaat werkt beter.

Politie mag altijd in een box kijken, ze breken ook garages en loodsen en fabriekshallen open in het kader van ondermijnende activiteiten en onbekende huurders.

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Zoemgeluid is irritant. Dan zou ik als buur vragen aan jou waar dat vandaan komt. Jij hebt dan een verhaaltje klaar als het goed is en belooft er wat aan te gaan doen. Klaar
          Escaleert het, dan komt de wijkagent vragen wat er aan de hand is, en of hij ff in de box mag kijken

Ze breken echt niet zomaar wat open omdat er iemand klaagt om een zoemgeluid. Wel bij vreemde geuren, dan is het ook duidelijk waar het om gaat

Machinekamer schuim wat ze in boten gebruiken heb ik en een te zware afzuiger terug dimmen met een variac. Stiller krijg ik het niet, en draai al meer als 10 jaar. Heb dezelfde afzuiger ook boven mijn kookplaat gezet, zo fijn en stil is het. En zet je hem op Max is je kotelet weg gevlogen.. kost een paar centen.. gepakt worden ook.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dit dus, of een softbox.
          Toverwoord is DIMMEN

Softbox met variac, hoor je gewoon totaal niet en heb je een top afzuiging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boswachterr View Post
          Beste mensen,
          ik heb in mijn opslagruimte, fietsestalling van 240x270 een klein tentje staan met 5 plantjes
          dit maakt nog al de nodige herrie

1 muur na de buren is gemetselt maar de anderen is van hout en die buur kan sowieso mijn afzuiger en fan horen of naja een hoop gerommel.

Verder stinkt het niet en de ruimte zit pal onder een flat waar niet iedereen zomaar binnen komt zonder sleutel van de boxen. Nergens zuig ik echt lucht aan en nergens valt mijn uitgang te meten want die gaat de stront pijp in. Is dit allemaal voldoende om binnen te vallen?
          Welke fan gebruik je,

Comment

Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was?
            De afzuiger in rubbers hangen
            nadat je hem bekleed hebt met een 4a5cm piepschuim
            een sonoconect buis als uitblaas
            en dat ding is na gemieg geluidloos!!

waaier is altijd kut
            lawaaierige kutdingen
            zoveel mogelijk beschermshit verwijderen
            dat geeft weerstand in de wind
            en dus produceert het ook geluid

het houten wandje naar de buren bekleden met piepschuim er tegen aan schroeven
            net vast dus niet door de wand schroeven!!!
            en naden met pur vullen

daar kan je je beter druk om maken
            Dan dat je gaat kijken hoe tolerant je buren zijn

Comment

• Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              Eierdopschuim is speciaal gemaakt om geluid te absorberen
              In de bouwmarkt verkopen ze dat schuim ook wat ik bedoel
              Het is zacht en gemaakt van allemaal verschillende kleurtjes geel groen blauw
              Nadat je je box bekleed hebt en je hem niet wil if kan ophangen
              Dan maak je 4 schuimen blokjes van 10x10cm
              En die leg je onder elke punt voor trilling absorberen

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Bobledsgrow foamboard bedoel je dat isoleert goed maar absorbeert geluid niet goed.
              Piepschuim ook niet je idee is prima voor isolatie maar niet geluids werend.

En waaiers koop een spider farmer ! Stiller bestaat niet dat ding hoor je nog niet als je ervoor staat.
              Beste koop ooit wat ik gedaan heb.

Je moet zelf een soort softbox maken om je afzuiger,en die bekleden met met akoestische matten om de dreun eruit te halen, die dreun is wat verspreid de diepte in dus rondom uitstraalt,vervolgens bekleed je het met een minerale wol dat is nog het beste om geluid echt te dempen en de baas te zijn als 2e stap.
              Als je elk 2laags maakt is gedaan met het geluid en is het ding muist stil.

Gebruik ook geen ouderwetse Dino afzuigers want dat is allang niet meer van de tijd,tegenwoordig zijn de modellen al razend stil van zichzelf, met bovenstaande toepassing ben je echt stealth en muis stil.

• Raver
              Raver commented
              Editing a comment
              Ik vind de secret jardin waaiers ook stil

Ipv heel de ruimte te isoleren,kan je beter een mooi geisoleerd hok neerzetten.met een sonodec slang naar je afvoer toeHok van groene gipsplaat is wel duur,maar makkelijk te bouwen en gaat lang mee.Deur en kozijn van marktplaats en gaan.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
              Ipv heel de ruimte te isoleren,kan je beter een mooi geisoleerd hok neerzetten.met een sonodec slang naar je afvoer toeHok van groene gipsplaat is wel duur,maar makkelijk te bouwen en gaat lang mee.Deur en kozijn van marktplaats en gaan.
              En kijk gewoon op marktplaats 2e hands bouw materialen.

Comment

Mag ik vragen welke afzuiging je gebruikt? Dan hoef ik die in ieder geval niet te kopen.

Comment

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Een spider 6 inch afzuiger schijnt heel stil te zijn, of een softbox 500m3 met een variac.

• stafford
                  stafford commented
                  Editing a comment
                  giinnoo de softbox is niet stiller helaas.
                  Wel prijziger.

Ginnoo is de 4 inch afzuiger ook stil van Spider farmer.

Comment

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Hangt ook van je setup af.. welke lamp wat voor tent etc

• stafford
                  stafford commented
                  Editing a comment
                  Ja die zijn stil, ik heb ze beiden.
                  Stand 2/3 is voldoende werkt perfect met een 300watt led lamp erboven.

Ik heb er nu zelfs een 800watt bovenhangen en ondanks ze adviseren de 6inc te gebruiken vanaf 500w,kan ik je zeggen dat het ding boven verwachting presteert.
                  Soms wil ik dingen uitproberen,het is stil en de tempratuur is perfect.

Het gaat niet zozeer om de lamp,maar de ruimte zelf

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Combi van waarschijnlijk lamp geeft ook warmte maar de ruimte doet ook zeker veel!

Superrrrr Stafford voor je antwoordt

Comment

"Politie mag altijd in een box kijken, ze breken ook garages en loodsen en fabriekshallen open in het kader van ondermijnende activiteiten en onbekende huurders."

Nee, dat mag de politie niet. Om een inval te mogen doen. of een 'huiszoekingsbevel'* uit te geven moeten er aan strenge voorwaarden worden voldaan. Gezoem en geruis is daar niet één van. Dan moeten er meerdere oorzaken zijn waarom de politie tot inval overgaat. En dat, alle indianenverhalen ten spijt, is echt niet zomaar.

*Een huiszoekingsbevel bestaat volgens de letter van de Nederlandse wet niet. Er kan een machtiging tot binnentreden worden uitgeschreven, alleen dat gebeurt dus niet zomaar.

De politie mag wél ten alle tijden een pand binnenvallen als er acuut gevaar dreigt. Acuut gevaar als in een levensbedreigende situatie. En daarna moet de politie een verklaring opstellen waarom ze dat gedaan hebben. Geluidsoverlast is dus niet acuut gevaar.

Neemt niet weg dat je buren kunnen gaan klagen. Dus isoleren die handel. Neem wel brandvertragende of dovende isolatie.

Comment

• giinnoo
                    giinnoo commented
                    Editing a comment
                    Met led is er nagenoeg geen brand gevaar, gewoon een super stille afzuiger zonder zwenk ventilator en eventueel isoleren. Een nadeel is de geur als je eventueel het hok of tent opent. Dus ik zou persoonlijk dan een grote tent kiezen en voor de helft volzetten dat je ook werkruimte hebt.
                Bezig...