Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Adopteer een newbie] Trichomes, ik kom er niet echt uit.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

[Adopteer een newbie] Trichomes, ik kom er niet echt uit.

Korting op 420shop
    Na 1001 topics in zo'n beetje elke taal zit ik nog steeds met de vraag; moet ik stoppen met voeding?

Even een kleine inleiding, want de planten hebben al een hele hoop meegemaakt.
    Gevallen tijdens de groei (wortels gebroken), verkeerde grond, te vroeg voeding gegeven, van buiten naar binnen (tent + 600w) gegaan, slecht water (knetterhard, dus veel bladproblemen gehad), veeeeeeeeel te hoge temperaturen (woon in een warm/heet land) en weet ik wat nog meer. Alles is kut gegaan.

Enfin, ik kwam vandaag terug van 2 weken vakantie (schoonmoeder had planten water + voeding gegeven) en wonder boven wonder waren de toppen flink gegroeid. Ze staan al een week of 6 a 7 in de bloei trouwens.

Mijn vraag is dus, kan of moet ik al stoppen met voeding geven? Ik weet dat je 1 tot 2 weken voor de oogst moet stoppen met voeding, maar ik heb geen idee hoe ver ze nu zijn. Het aantal weken bloei zegt mij niet zoveel gezien de problemen die ze hebben gehad.
    Ik heb geen vergrootglas (van de week ff halen), geen microscoop maar alleen een digicam. Waar ik (een poging tot) macrofoto's mee heb gemaakt.
    Alleen zie ik niet of dit nou helder is of "milky". Vandaar mijn vraag aan de guru's hier; hoe lang moet ik nog doorgaan met voeding en hoever zit ik van de oogst ongeveer?
    Ongeveer 40% van de haartjes zijn bruin (let wel, heb veel gesproeid tijdens bloei).

Foto 1 en 2 (Automatic Mary)

Foto 3 en 4 (Big Devil #2)

---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:37 ----------

Als het niet duidelijk genoeg is, kan ik eventueel ook wel de full size foto's posten.. Dan kunnen jullie zelf vrij inzoomen.

Re: [Adopteer een newbie] Trichomes, ik kom er niet echt uit.

Ziet er redelijk milky uit, maar je zou eigenlijk een beeld moeten hebben waar maar enkele trichromes groot en duidelijk op staan om het echt goed te kunnen zien.

Anders kan je oogsten als 3/4de van de haartjes bruin zijn. Bij 40% kan je denk ik al wel gaan spoelen.

Comment

Cool.. Cool cool cool.
      Dank voor je snelle antwoord. Het beste wat ik je kan geven is een vrij crappy inzoom-actie op een van m'n foto's. Die ene die rechtop staat liet me nog even twijfelen aangezien het clear lijkt..

Dit is overigens de gehele top, helaas, vrij klein gebleven. Toen ik vanochtend terugkwam dacht ik zelf ook al aan oogsten over een week of twee, dus was al gestopt met voeding.
      Hopelijk groeit het nog een beetje door.

---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:57 ----------

Wat kan ik trouwens het beste doen? Vergrootglas aanschaffen (10x? 20x?)?
      Als ik die voor een cam houd, kan ik dan goede foto's maken of wordt dat allemaal te blurry dan?

Comment

Klein kickje.

Comment

Dat topje dikt denk ik nog wel ietsje aan hoor
          Ik gebruik zelf een microscoopje die tot op 200x kan vergroten.
          Of je daar ook echt een foto door kan maken, wordt denk ik iets lastiger.
          Zal overigens ook aan de kwaliteit van je cam liggen of de foto blurry wordt

Gr Fender

Comment

Camera is prima, zit een macro-functie op tot op 5cm. Alleen als ik dan onwijs inzoom (digitaal dus) dan wordt het wat blurry.
            Maar goed, ik zal jullie (lees: je . ) op de hoogte houden. Ben op jouw advies en mijn eigen gevoel begonnen met water zonder voeding. Hopelijk kan ik over twee weken knippen.
            Is het een groot probleem als blijkt dat ik te vroeg ben gestopt met voeding?

Comment

Over het algemeen zal het niet zo'n probleem zijn. Als je te vroeg bent gestopt, dan haalt ze de extra voedingstoffen voor de bloei nog wel uit de bladeren.
              Als je veel te vroeg bent gestopt dan zie je dat aan de hele plant. De bladeren verkleuren, de topjes gaan wat hangen, en de bloemen zullen minder dik en groot zijn, maar bij jou zal dit niet het geval zijn hoor

Comment

Bezig...
              X