Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wil in een ruimte wat spiderfarmers tenten neerzetten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wil in een ruimte wat spiderfarmers tenten neerzetten.

Korting op 420shop
    Beste tuinders,

Wil in een ruimte een 70x70 tent neerzetten voor de stekken en drogen en 2 90x90 of 120x20 tenten van spider farmer neer zetten. Mijn grootse angst i niet de geur maar het geuid van de afzuigfan..
    heb een paar vragen:
    Zijn de tenten van spiderfarmer ekker dik en goede kwaiteit.
    is de fan een stile fan ( misschien 2 in doen om ze beide op 30% laten draaien?)
    De verichting van spider farmer lijkt mij top
    Zijn er tuinders met praktijkervaring met spider farmer.

Neem een softbox 500 met een variac = stil zonder brom .
    Voor een tent zou ik een van de grote merken nemen.
    Heb wel goede resultaten gezien van de spider . Zelf heb ik een Mars

Comment

• hunnebed
      hunnebed commented
      Editing a comment
      Kan je mij een link sturen waar ze tekoop zijn. de Variac

Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View Post
    Neem een softbox 500 met een variac = stil zonder brom .
    Voor een tent zou ik een van de grote merken nemen.
    Heb wel goede resultaten gezien van de spider . Zelf heb ik een Mars
    Gevonden.

Comment

Ze schijnen wel redelijk stil te zijn maar als je er 2 moet aanschaffen kun je beter softbox met variac pakken. Fluister stil en als je een 750m2 pakt kun je makkelijk 2 tenten mee afzuigen bewijzen van.

Comment

De spider farmer tenten zijn top spul, deze zijn gebaseerd op Gorilla,gorilla tenten zijn onverslaanbaar dat zijn de beste tenten al jaren op rij, die van spider farmer is exact hetzelfde alleen goedkoper in de aanschaf.

Als je een van van deze 2 dalijk hebt wil je geen andere peperkoek meer van andere merken

De spider farmer afzuiger is ook heel erg stil,een softbox is niet stiller

een tip,laat je afzuiger in de bloei rustig draaien! Sommige mensen leven nog 50jaar terug in de tijd en denken dat hoe harder hij afzuigt hoe harder hij filtert,juist daar gaat het mis.

Des te rustiger hij afzuigt des te beter het kool de geuren kan filteren,als je te hard gaat afzuigen,kan het kool niet meer optimaal filteren en ontsnappen geuren mee na buiten iets dat je niet wilt.

Tip 2 gebruik een gel van ona, hier kun je met 20blowers tegelijk staan te blowen of knippen zelfs zonder afzuiger aan! en geen mens zal het ruiken! Zelfs niet in de kamer rechtstreeks.

leg wat gel in je filter tijdens de sterkste bloeiweken,en je zult nooit maar dan ook nooit meer bang hoeven te zijn dat iets van de lucht buiten of rondom ruikbaar is.

het is de oplossing,daar waar 90% gepakt door word
        Last edited by stafford; 1 February 2025, 05:04.

Comment

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Wesley pipes op papier staan er ook belachelijk thc waardes en gewichten.

Ona dringt geen wiet zelf binnen,ik heb het uitgeprobeerd en een pot ona gewoon in de tent gezet en raad eens , precies niks gaande.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Goed om te weten, thx !

• PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Meer afzuiging = Meer CO2 .
          Zoek /Vind de balans …

Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
        De spider farmer tenten zijn top spul, deze zijn gebaseerd op Gorilla,gorilla tenten zijn onverslaanbaar dat zijn de beste tenten al jaren op rij, die van spider farmer is exact hetzelfde alleen goedkoper in de aanschaf.

Als je een van van deze 2 dalijk hebt wil je geen andere peperkoek meer van andere merken

De spider farmer afzuiger is ook heel erg stil,een softbox is niet stiller

een tip,laat je afzuiger in de bloei rustig draaien! Sommige mensen leven nog 50jaar terug in de tijd en denken dat hoe harder hij afzuigt hoe harder hij filtert,juist daar gaat het mis.

Des te rustiger hij afzuigt des te beter het kool de geuren kan filteren,als je te hard gaat afzuigen,kan het kool niet meer optimaal filteren en ontsnappen geuren mee na buiten iets dat je niet wilt.

Tip 2 gebruik een gel van ona, hier kun je met 20blowers tegelijk staan te blowen of knippen zelfs zonder afzuiger aan! en geen mens zal het ruiken! Zelfs niet in de kamer rechtstreeks.

leg wat gel in je filter tijdens de sterkste bloeiweken,en je zult nooit maar dan ook nooit meer bang hoeven te zijn dat iets van de lucht buiten of rondom ruikbaar is.

het is de oplossing,daar waar 90% gepakt door word
        Draai je ook met deze tenten en lampen en afzuigers.

Comment

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Ja volledige setup van spider farmer, en zouw nooit meer anders willen!

De led lampen zijn onverslaanbaar, de tenten zijn gelijk aan gorilla al is de 2e een stuk duurder.
          De afzuiger is perfect geen geur ontsnapping en muis stil.

Ben er zeer tevreden over,en heb altijd de juiste waardes daar waar het klimaat veranderd corrigeerd hij het terug na het juiste automatisch.

Je hebt er geen omkijken meer na om,ik wil nooit meer anders.

Zorg dat je afzuig slangen ook de juiste diameter hebben. Als deze te klein zijn zal er ook meer geluid zijn. Blaas af in een legen softbox dit dempt het uitblaas geluid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atta View Post
          Zorg dat je afzuig slangen ook de juiste diameter hebben. Als deze te klein zijn zal er ook meer geluid zijn. Blaas af in een legen softbox dit dempt het uitblaas geluid.
          Ga de 6 ince complete afzuiging doen in een 90x90 tent waar standaard 4 ince inzit.

Comment

Dit heb ik in gedachten:
            https://spiderfarmer.eu/products/6-i...line-fan-kits/ 3x ( spiderfarmer adviseert 4 ince fan ) Kan hem heel rustig aan zetten de 6 ince )
            https://spiderfarmer.eu/products/g3000-grow-tent-kit/ 3x

Misschien nog een 70x70 erbij voor drogen en de eerste 2 weken . https://spiderfarmer.eu/products/sf1...row-tent-kits/

Last edited by hunnebed; 2 February 2025, 17:03.

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Bluelab is een goeie, maar adwa en milwaukee heb je ook alleen heb ik daar meer klachten over gelezen dan bluelab.

Zeker geen aquamaster!!

En neem geen dubbel meter.

• lednov
              lednov commented
              Editing a comment
              wat stafford zegt. koop een goede meter. Niet zoiets als dit: https://www.greensell.nl/a-52565874/...r/#description dat zijn testers. Dat ze worden verkocht als meter is wat anders. Je zal niet de eerste zijn die constant loopt te kloten met pH en EC door het gebruik van dit soort testers. Links laten liggen.
              Een echte meter gaat je een paar honderd euro kosten, alleen die kunnen wel 24/7 in het water gehangen worden. Fikse investering, die zich vanzelf terug verdient.

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Ik gebruik zelf blue Labs ph en ec meter, de e.c meter gebruik ik al 12jaar.

Oorspronkelijk geplaatst door Atta View Post
            Dankjewel

Comment

Zo morgen beginnen met ruimte maken (( nog wat rommel ligt er ) en dan van MDF of wat ander soort houd een kamer bouwen. Daar komen de tenten in mooi uit zicht en minder kans op geluid erbuiten.
              Dan de tenten bestellen en ook nadenken wat voor zaadjes er moeten komen. Wie heeft een idee korte tijd en dikke neusss

Comment

• Bobledsgrow
                Bobledsgrow commented
                Editing a comment
                Makkelijker en sneller om te verwerken en een stuk goedkoper
                Gipsplaten
                Een mooi vreem maken
                Bekleden met gips
                Gipsplaten heb je van 60cm en 120cm breedte
                1plaat van 120x260 was dacht ik rond de 10euro bij bmn

• Bobledsgrow
                Bobledsgrow commented
                Editing a comment
                Tevens kan je ook 2 hoklen van Gipsplaten maken in die ruimte
                Dan heb je de maximale hoogte
                Wat weer fijn is om je warmte te kunnen controleren
                Aan het vreem van houten balken kan je je filter en zelfs je afzuiger hangen
                E met genoeg hoogte kan je je plamten op een stellage zetten
                Zodat je frisse lucht echt van onder kan komen
                Als je zoiets maakt
                Kun je met redelijke lage kosten een perfecte kweekruimte bouwen
                Ook zal ik liever een kleine softbox gebruiken met een iets zwaardere filter
                Beter dat je wat extra over hebt
                Zodat je op de warme dagen ietsmeer kan regelen
                Je gebruikt immers toch een dimmer
                En ze zijn een stuk stiller
                De uitblaasbuis moet een sonoconect (dubbel geïsoleerde buis) zijn
                Die dempt het blazende geluid die elke afzuiger maakt
                Met vriendelijke groet
                Bob de bouwer

Bob de Bouwer gaat zo onderweg om wat materialen halen. Dan morgen lekker timmeren. Dan bestellen.

Comment

Inladen het hout.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

Comment

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Hoe ga je het nu maken?

• hunnebed
                  hunnebed commented
                  Editing a comment
                  244 breed en 3 meter lang word het hok en daarin komt de spiderfarmer

Wordt nu 2,44 x 2,44 . Nu even kijken wat handig is.

Comment

Volg. Ben benieuwd man, wat ga je nu doen met je afzuiging? Waar ga je uitblazen?

Comment

• hunnebed
                    hunnebed commented
                    Editing a comment
                    Gewoon in de ruimte uitblazen. Geen ramen in de ruimte.

• lednov
                    lednov commented
                    Editing a comment
                    Zonder een airco of een ontvochtiger (wat een airco primair ook doet), gaat dit vragen om vochtproblemen.

• hunnebed
                    hunnebed commented
                    Editing a comment
                    We zullen zien denk zelf van niet, anders ingrijpen. Nog bedankt voor de tip.
                Bezig...