Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

    Korting op 420shop
    Nu ik eindelijk toestemming van mijn ouders heb gekregen mag ik wat plantjes groeien. Ik ga dit doen op mijn kamer.
    Ik ben van plan om de Kweektent Homebox Silverline S400 watt set 80x80x160cm te kopen van eugrowshop.
    http://www.eugrowshop.eu/nl/complete-kweektenten/homebox-compleet/kweektent-homebox-silverline-s-400-watt-set-80x80x160cm/

    I
    k heb alleen nog wat vraagjes:
    Is deze tent technisch 100% compleet? zodat ik deze thuis (veilig) op het normale stroomnet kan aansluiten?
    Hoegroot/ hoeveel liter moeten de potten minimaal zijn om ze fijn te laten groeien. (ik ben van plan 6 plantjes te nemen)
    Wat voor medium kan ik het beste gebruiken. Ik wil graag zo weinig mogelijk met ph (problemen) te maken krijgen, is daar ook (speciale) grond voor die de ph zelf reguleert?
    http://www.eugrowshop.eu/nl/kweekmediums/grond-producten/

    G
    roeten

    #2
    Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

    Deze tent is redelijk compleet, ik heb er zelf ook nog een luchtbevochtiger in staat en T.L. verlichting om te gebruiken tijdens de groei.
    Ook meet apparatuur is erg handig om te hebben, gronvochtigheid en ph zijn met nieuwe grond wel belangrijk om te hebben later komt ook de ec meter als je je grond hergebruikt.
    De tent is veilig maar niet geluidloos, dus in de slaapkamer zal je de gehele nacht de ventilator kunnen horen draaien.
    Persoonlijk zou ik daar helemaal gek van worden, ik ben ook een slechte slaper.
    Ik zou zeker geen 6 planten nemen, maximaal 4 en als je het goed wilt doen gewoon 1.
    Je zou zeggendat 1 plant niet genoeg is maar geloof mij, met de juiste pot, plant en het nodige top werk komt je tentje helemaal vol.
    Dan adviseer ik dus ook een pot van minimaal 25 liter en een plant te nemen doe tot over de 1,5 kan groeien.
    Als je 4 planten neemt is een 12 liter pot voldoende, de plant zal daardoor wel kleiner blijven en minder product per plant geven wat dan weer gelijkwaardig is aan 1 plant.
    6 Planten zal ik zeker niet doen in verband met het gedoog beleid van 5 planten.
    Sinds 1 juli is het in nederland overrigens helemaal niet meer toegestaan om binnen te kweken.
    Maar je kan je altijd verweren door te zeggen dat je daar niet van op de hoogte was en je bewust hebt gekozen voor een opstelling van minder dan 5 planten omdat je dacht op die manier binnen de regels te vallen.
    Bezuinig niet op je kweekmedium, een goede grond geeft een goed wortelgestel en dus een grote gezonde plant met als resultaat een mooie opbrengst.
    Suc6 met je kweek.

    Greetzz Coen..

    Comment


      #3
      Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

      Thanx. Ik ga voor 4 potten van 12 liter.
      Over de grond: ik kies voor Batmix van plagron. Hier even een vraag over, op de site van plagron staat bij batmix: ' pH: 5,8 en 6,2 EC: 1.4 en 1.6'
      Betekent dit dat de grond de ph stabiel houdt? en ik mij niet meer zorgen hoef te maken over de ph en ec?

      Comment


        #4
        Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

        Nee de grond houd de PH niet stabiel, je zal dus moeten meten en eventueel bijsturen met PH- of PH+ om rond de PH 6 te blijven.
        EC is minder belangrijk, zeker als je nieuwe verse grond gebruikt is de standaard dosering voeding die voorgeschreven staat gewoon goed.
        Op makrktplaats zijn simpele PH/vochtigheids meters te kop rond de 10 euro, echt een aanrader voor de beginner.
        Zie link http://tuin-terras.marktplaats.nl/ov...&thumb_click=1 dit is geen meter van mij die ik aanbied maar gewoon een meter die goed en simpel werkt voor de beginner.

        Greetzz Coen..

        Comment


          #5
          Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

          http://www.eugrowshop.eu/nl/meters-testers/diversen/meter-grond-ph/
          D
          ie bestel ik er even bij.
          En de eerder genoemde tent, daar hoef ik niets meer aan toe te voegen om hem te kunnen gebruiken? Hij is zo aansluitbaar op het stopcontact?

          Comment


            #6
            Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

            ga je ook voeding geven?

            Comment


              #7
              Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

              Ja de tent moet je opbouwen, lamp, filter en afzuiger ophangen in de tent.
              Vsa buiten de tent plaatsen, kabel trekken van vsa naar lamp en van stopcontact naar vsa.
              Kabel trekken van stopcontact naar afzuiger.
              Ventilator plaatsen.
              Potten vullen met medium en gaan met die banaan.

              Greetzz Coen..

              Comment


                #8
                Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

                ik zuur al jaren niet af.dit komt omdat ik bio voeding gebruik van bio bizz.vooral als je niet honderden liters grond gebruikt is dat de manier,want na de kweek gooi je gewoon de aarde weg.b.a.c. heeft ook bio voeding,en canna nu ook.zou er zelf zo groot mogelijke potten inzetten.4 bouw emmers van 20 liter kan ook ,maar dan moet je wel afwater gaten van ondere erin maken.ook moet je leren je plant te toppen in de groei omdat je tent niet zo hoog is.gewoon een flesje bio groei en bloei nemen,en de laagste dosering geven.dan zit je altyd goed.zorg ook voor een goede digitale weegschaal,zodat je je potten kan wegen,zo weet je wanneer je weer water moet geven,want dat is best lastig voor een beginner.succes ermee.

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

                  Thanx. Nu heb ik ook een betaalbare tent gezien van 90x90x180. In de beschrijving staat dat er 9 plantjes in kunnen. Gaat dit ook in de praktijk werken? zoja, met hoeveel liter potten.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

                    Ja dat gaat wel in de praktijk wel werken maar alleen met de kleinere plant bijvoorbeeld auto flowers.
                    Deze autoflower gaan minder opleveren dan 4 grotere planten bijvoorbeeld white widow maar kosten wel meer euro's en 9 potten is bewerkelijker dan 4.
                    Met 9 planten zit je ook ver boven de 5 planten die "gedoogd" worden.

                    Greetzz Coen..

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

                      9 potten van elf liter pakken,en toppen in de groei,moet goed komen.maar 120cm bij 120 cm bij 2 meter tent word iets minder snel warm,en je heb wat meer ruimte,maar moet te doen zijn.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

                        Heb ik ook nog een relais nodig? of zit die bij '400 E.T.I kit + G.E. Bulp + spiegelkap' in. of kan ik de vsa zo op de tijdklok aansluiten.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

                          Schakelen via een tijdklok is voldoende, een relais is niet noodzakelijk.

                          Greetzz Coen..

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

                            a;;een omnitrex of grasling tijdklokken zijn veilig genoeg,geen gamma spul dus

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp nodig bij het kiezen van mijn setup.

                              Wat voor voeding kan ik bij de batmix grond geven? of is extra voeding geven niet nodig.

                              Comment

                              Bezig...
                              X