Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweekje, need help

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Binnenkweekje, need help

Korting op 420shop
    Hey mensen, een paar maanden geleden heb ik een zaadje geplant..
    ik weet echter niet wat voor zaadje het is maar omdat dit mn 1e kweek is wil ik er alleen van leren zodat ik het de volgende x perfect doe.
    De plant groeide eerst onder de zon, maar dat ging allemaal veelste traag, dus heb ik een 400 watt lamp gekocht.
    de bovenkant van mn plant ziet er nu goed uit, maar de onderkant ziet er heel ongezond uit.
    de bladeren zijn bedorven ofsoo, moet ik die wegknippen of gewoon zo laten?
    Alle tops en tips zijn welkom,

Greetz,
    EK

hier een aantal plaatjes:

1.jpg2.jpg4.jpg6.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg
    zaadjes.jpg
    Last edited by Jointjedraaien; 13 August 2011, 00:47.

Re: Binnenkweekje, need help =\

tip..bouwlamp heeft egt geen nut

Comment

Mooi dat je dit als leerproject neemt, want hier komen de leerpunten.

1. Meer grond in de pot, het liefst tot aan de rand met een mooie bult in het midden erop
      2. Minder water geven en zorgen dat het overtollig water aan de onderkant van de pot weg kan lopen. Ze staan namelijk te nat. Daardoor worden de bladeren minder.
      3. De grote planten, zijn erg gestrekt en erg dun in de steel. Je kan dit iets wat verhelpen door de steel een stuk verder in te graven, en een ventilator erbij te zetten zodat ze iets getraind worden om krachten op te bouwen. Anders kan het zijn dat ze onder haar eigen gewicht kan bezwijken.

Verder schiet mij zo even, niks te binnen, aan commetaar.

Maar blijf updates posten, met de verbeteringen en verslechteringen.
      Deste meer leer je ervan

Gr Fender

P.S. Laat die bladeren maar mooi hangen, ik vind toch al dat ze zo weinig blad hebben

Comment

idd...gewoon lekker laten zitten...als ze helemaal dood gaan vallen ze er vanzelf wel af..en idd zoveel blad zit er niet aan dus elk blaadje is hard nodig...

Comment

dankjewel voor jullie reacties, ik ben egter een beetje bang om het verder in te graven ik ben bang dat ik de plant vermoord =\ ik kan er best extra aarde bijvoegen maar verder erin graven durf ik neit egt, en helaas heb ik geen gaten onder mn pot heel dom van mij! overzetten in en andere pot gaat mij ook niet lukken dnek ik, zal ik er anders gatajes in boren van onder? kan dit mijn plant beschadigenn?

GR EK

& over dat lamp gesproken, sinds ik ddie lamp heb gaat het wel beterr :O? vele zeggen dat het geen nut heeft maar ik vind tog dat het vele beter gaat, maar het kost wel heel heel heeeel veel elect. zo een lamp...

Comment

Re: Binnenkweekje, need help

Ja, zo'n lamp kost electriciteit... Temeer daar je net zo veel licht zou kunnen krijgen van 100 watt aan spaarlampen of 40 watt van een hps-lamp. Je kan best kweken onder een gloei/halogeenlamp, maar het is verschrikkelijk in-efficient.
            Koop een paar spaarlampen (gewoon warm-wit van de supermarkt) van 23 watt per stuk en hang die erboven. Zorg ook dat al het licht bij de planten komt: Maak een reflecterende kap.

De emmer bijvullen lijkt me een prima idee; gaten boren aan de onderkant ook - of aan de zijkant, helemaal onderaan. Da's misschien makkelijker.

Comment

Heel erg bedankt man! dit is wat ik nodig heb, iemand die me egt kan helpen. nogmaals heel erg bedankt, ik zal morgen langs de albert heijn gaan om naar spaarlampen te gaan kijken. kan je me mischien zeggen wat ik het beste kan halen voor een niet al te hoge prijs, het liefst onder de 15 euro :O? en die gaten zal ik zeker doen! k d8 zelf aan een soldeer apparaat dat ik daarmee gaten kan maken :O

Comment

Ik heb zelf maar heel kort gestoeid met spaarlampen. Ik heb geen idee of daar echt kwaliteitsverschil in zit. Volgens mij heeft Philips die lampen voor een euro of 7, dus je hebt er twee voor 15 euro.

Soldeerbout: Prima! Ik doe het zelf altijd met een oude gloeiend hete schroevendraaier.

Nou nog een kap maken... Je kunt vrij veel knutselen met een stuk kippegaas en een stuk alu-folie. Frutsel ze!

Oh, nog even een domper... Onder een HPS lamp mag je hopen op een oogst van 1 gram per watt. Reken ik dat om naar spaarlampen, dan mag je met 2x23 watt spaarlamp hopen op een oogst van misschien 20 gram. Als je geluk hebt...

Was 't mijn plant, dan zou ik zeker de helft eraf hakken onder het motto "toppen", misschien twee weken nog laten groeien, en dan als veel kleinere plant in bloei zetten. Maar op dat punt ben ik geen expert, dus ga niet af op mijn oordeel...
                Last edited by Blani; 13 August 2011, 01:22.

Comment

zoals jij het zegt, geen expert ik dus helemaal niet XD maar je raad me dus 2 lampen van Philips aan rond de 7 euro per stuk? ik zal morgen gaan kijkenn ) en over dat kapje, die zal i kzeker gaan maken maar is 20 gram niet weinig :O ik had tog gehoopt op zo een 50 gram hoor =/

Comment

Nog een tip: Kijk op dit forum eens onder "microkweek" in plaats van "binnenkweek". In microkweek wordt veel meer gewerkt met spaarlampen. Bijvoorbeeld in dit kweekverslag:
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/15493-Micro-PC-Kweek-4-x-23w-phlips-tornado-(AKauto-amp-Lowryder-2)
                    Je kunt enorm veel leren van dat soort kweekverslagen, vooral door te denken "Waarom lukt het hem wel en mij niet?" en dat vervolgens uit te zoeken.

Vijftig gram? Blijf dromen... Onder 50watt HPS-verlichting (als die bestond) had je een kans gehad op 50 gram, ALS je plant niet zo slecht behandeld was, ALS je de juiste grond en voeding had, ALS je klimaat geregeld was, ALS je een superzaadje had gezaaid...

En dan moet je nog hopen dat je zaadje vrouwelijk was. Zoniet, dan heb je helemaal niks.

Ga vast rustig nadenken over wat je volgende keer anders gaat doen. Misschien een computerkast van de sloop halen als kweek-kast, ergens een ventilatortje bietsen, sparen voor goed zaad (wietzaadjes.nl verkoopt zaadjes per stuk) en vooral VEEL kweekverslagen doorlezen.

We zijn ongeveer tegelijk begonnen met onze eerste kweek, drie maanden geleden. De mijne staan er wel wat beter bij dan de jouwe, en dat komt puur doordat ik uren en uren heb zitten lezen op dit forum, over licht, klimaat, water en voeding:

overview_12_aug.jpg

Comment

WHOOAAA dat noem ik nou cannabis! nu ik de joune heb gezien heb ik et neiging om de mijne weg te gooien
                      ik zal nu een die kweekverslag doornemen

Comment

Is dat niet gewoon duivenvoer-hennep-zaad ?
                        Daar komt ongeveer...eeuh....0 gram af.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

:O is dat zo? het is afkomstig van Turkije..

Comment

Ziet er goed uit he, die plantjes van mij. Ik ben er best trots op. Maar ik heb dan ook een 400W HPS, een kast van 100x80x200 centimeter, een gecontroleerd klimaat en prima zaadjes van wietzaadjes.nl .

Ik probeer me te meten aan Monty met zijn kweekverslagen, maar zover als hij ben ik nog lang niet.

Ik las net in een ander topic ( http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...156#post214156 ) dat er 50W HPS lampen bestaan. Misschien is dat wat voor jou: Dat zal nog beter werken dan spaarlampen.

Comment

hoeveel kost zo ene lamp dan? en waar kan ik die vinden en als ik die 12 uur per dag aanlaat hoeveel zal dat ongeveer kosten :O
                              en nog iets, hoort het plantje now warm of koud te zijn:O

Comment

Bezig...
                              X