Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke PH waarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke PH waarde

Korting op 420shop
    Hey hey,

Ik kweek de laatste tijd biologisch op plagron aarde met de easy booster voeding van royal queen seeds. Nu ga ik de volgende keer proberen om 50% aarde en 50% coco te gebruiken.
    Ik vraag me nu af of ik de PH waarde lager moet houden door de coco of gewoon zoals bij aarde moet behouden?

Alvast bedankt voor het advies.

Zelfde toch??
    Bij biobizz mag je absoluut niet onder de 6.1 zuren, onder pH 6 werken hun bacteriën (en schimmels in mindere maten) minder tot niet.
    Daarbij heb je nog wel wat buffercapaciteit van je medium doordat je nog steeds aarde gebruikt.
    Last edited by Highrider; 4 weken geleden. Reden: Extra toevoeging

Comment

Naar mijn weten heeft de ph-waarde een stijgende werking ongeacht het medium.
      Dus ik zou zelf rond de 5.5 gaan zitten.

Comment

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. De vraag gaat specifiek over biologisch en dat werkt toch net iets anders dan minerale voeding.
        De bacteriën van biobizz hebben een zurende werking, het microleven scheidt nagenoeg geen bassiche stoffen uit. Door dit principe claimt biobizz zelfs dat je niet hoeft af te zuren in aarde. Als je lang genoeg 5.5 blijft voeden en daarmee de buffercapaciteit van je medium sloopt zal het microleven geen voeding voor je plantje meer uitscheiden.
        In je voedingsvat heb je wel grote kans op een ph stijging, dus dan zuur je iets lager om hoger uit te komen. Echter is hier geen voedingsvat, omdat biologische voeding afbreekt na 24uur in het water.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Highrider 👍
    Bezig...