Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VSA zoemt
Collapse
X
-
Re: VSA zoemt
Dat doet mijn VSA als ik de lamp uitzet en te snel weer aanzet. De lamp zelf gaat dan snel staan knipperen.
Laat ik de lamp een minuutje of 2 afkoelen, dan zoemt 'ie niet (of althans veel minder) en de lamp start netjes op.
Als je lamp normaal brandt en de VSA zoemt nog steeds, dan is er iets anders aan de hand. Niks ernstigs volgens mij: Ze zoemen altijd een beetje, en als er iets een beetje los zit van binnen dan gaat dat rammelen. Oude TV's doen dat vaak, maar gaan vervolgens nog jaren mee, als je kunt wennen aan de rotherrie. Soms gaat het over als je een apparaat nu en dan een rotschop geeft, of op z'n kant zet.
Dus: Als het geluid je niet stoort zou ik me er niet druk over maken. Stoort het wel, dan inderdaad terug naar de shop.
-
Als ik de lamp even uit doe en dan weer aan. Tikt het eerder. Das een ander geluid, daar maak ik mij geen zorgen over. (starter ofzo)
De draden zijn aangesloten zoals op de vsa staat beschreven. Idd blauw zijkant. Maakt het eigenlijk uit aangezien het wisselstroom is?
Aarding heb ik idd niet aangesloten. Moet een aarding aan het blik of in een contact aangesloten worden? Heeft een aarding functie bij de normale werking van de vsa/lamp?
grtz
Comment
-
Aarding gaat van de kap van de lamp naar de VSA (links van de kroonsteen zit een schroefje).
Vanaf de VSA (het zelfde schroefje) gaat de aarding naar de stekker.
Op de bruine draad vanuit het stopcontact moet de stroom staan (fase) op de blauwe draad staat geen stroom.
Dit valt te meten met een simpele fitting schroevendraaier in het kroonsteentje dat op de VSA zit.
Zorg dus dat de stekker op de juiste manier in het stopcontact zit.
Ik heb ook ooit eens een brommende VSA gehad, dit ging een aantal dagen goed totdat ik op een dag ging kijken en het donker was in de tent.
De stroom was niet uitgevallen omdat de verlichting in de op de kamer nog gewoon werkte, ook de afzuiging werkte nog naar behoren.
Toen ik ging kijken waar het probleem was kwam ik tot de conclusie dat ik door het oog van de naald was gekropen.
De stekker die in het stopcontact hoorde te zitten lag op de grond, de metalen pennen die op de stekker hoorde te zitten zaten nog in het stopcontact.
Het zooitje was gewoon kapot gesmolten, vanaf dat moment ben ik een stuk zorgvuldiger geworden als het om electriciteit aansluitingen gaat.
Een tentje neemt al snel 600 watt stroom af (400 watt lamp,afzuiger, ventilator en nog wat andere benodigheden) vergis je niet in het brand gevaar dat dat met zich mee kan brengen.
Greetzz Coen..
Comment
-
Ik heb geen lampkap hangen. Dus die draad is wsl niet nodig.
Ik zal wel eens een kabel met aarding aansluiten naar het stopcontact.
De elektriciteit uit het stopcontact is wisselstroom. Er bestaat een potentiaalverschil tussen de 2 punten die wisselt.
Ik vermoed dat jouw uitleg over fase in de blauwe en geen stroom in de bruine niet echt klopt als ik even eigenwijs mag zijn
Op een aarding zal inderdaad geen stroom staan
Comment
-
Geen lampkap???
Deze is toch wel nodig hoor, je moet er rekening mee houden dat het licht naar beneden moet schijnen want daar staan tenslotte de plantjes.
Al het licht dat naar boven gaat is verloren energie.
Van electriciteit heb ik inderdaad niet heel veel verstand, wel weet ik dat op de bruine draad stroom staat en op de blauwe niet.
Als we het hebben over stroom dat uit een stopcontact komt hebben we het over wisselspanning dus plus en min zouden niets uit moeten maken, klopt helemaal dus deze theorie ben ik volkomen met je eens.
Echter wat is het probleem om de puntjes op die "I" te zetten als het gaat om het aanleggen van electriciteit.
Ik ben geen vakman (eerder een leek) dus probeer ik zo veilig mogelijk te werken en de kleuren te respecteren (baat het niet dan schaad het zeker ook niet).
Zekerheid voor alles is mijn motto.
Zet een lamp die over een VSA is geschakeld is ook nooit direct weer aan na het uitzetten, dit kan problemen opleveren laat de lamp dus eerst voldoende afkoelen (10 minuten zal ruim voldoende moeten wezen).
Ohh ja haha eigenwijs zijn mag zeker dat ben ik ook echt wel eens geeft niets, luisteren naar anderen met adviesen en kritiek kan ook heel goed en verhelderend zijn op die manier kunnen we met z'n allen nog een hoop van elkaar leren.
Greetzz Coen..
Comment
-
Het is de bedoeling om te V-scroggen. Zodat al het licht praktisch rechtstreeks invalt op de planten (als ze groot zijn).
P1030451.jpgP1030458.jpg
En als mijn lamp even uitgaat wacht ik zeker lang genoeg zodat ze direct weer aanspringt!
groeten!
Comment
Comment