Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blad probleem in 3 de week bloei graag wat hulp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

blad probleem in 3 de week bloei graag wat hulp

Korting op 420shop
    Hallo ik ben bezig met mijn 3de ronde
    2de ronde was jammer genoeg voor de vuilbak
    nu mijn 3 de ronde met ww en critical gingen goed tot nu
    wat er aan het fout lopen is weet ik niet
    kben overgestapt van regen kraantjes water op regen water met dat ik te veel kalk heb in mijn kraantjes water (stadswater)
    je ziet dat de planten mooi in bloei staan maar iedere dag vallen er blaadjes af en krijgen ze meer en meer een geele kleur
    lv op 37% met lamp aan lamp uit tot 60% als ze slapen
    warmte met lamp aan tussen de 28 a 30 graden
    lamp uit rond de 22 graden
    ik zouw niet graag mijn 3 de kweekje verliezen kan iemand me wat helpen of tips geven
    ik geef ze 2x per week beetje voeding in hun water 2 ml/l plagron bloei ( op shema normaal 5ml/l ) en geef 1ml/l green sensation zoals op shemaen nu met dat ik regen water geef hoef ik mijn water niet meer af te zuuren met de voeding erbij komt de ph op 6.2 zo niet nodig om af te zuuren met het regen water
    hier onder zie je de foto's die zeggen meer dan woorden

hopelijk krijg ik wat goede feedback van de mede kweekers dat ik ze nog 5 weken kan houden tot ze klaar zijn denk niet dat ik het ga redden zonder jullie hulp

dank bij voorbaat grtjs
    DSC01093.jpgDSC01099.jpgDSC01101.jpgDSC01102.jpgDSC01090.jpgDSC01091.jpgDSC01092.jpgDSC01100.jpgDSC01094.jpgDSC01095.jpgDSC01096.jpgDSC01097.jpgDSC01098.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Re: blad probleem in 3 de week bloei graag wat hulp

het is wat te warm in je hok tijdens de dag en 's avonds wat te koud.
    Probeer daarom ook om een stabieler temperatuur te verkrijgen , tussen 24 en 27 graden
    Ook lijkt het dat je de planten niet genoeg water geeft ,Of teveel voeding .
    Haal ook het vergeelde bladgroen uit je planten , deze hebben toch een enkele nut meer.
    grtz

Comment

Het compleet dorre blad kun je eventueel verwijderen, maar als het goed is vallen ze er vanzelf af als de plant er geen gebruik meer van maakt (!)
      Verder, meer wateren, elke dag. En meer voeding geven.
      Er zitten ook goeie stoffen in leidingwater. Ik zou toch op 50/50 leiding/regen gaan zitten.

Dit kost je wel wat dagen vertraging. Fingers crossed dat het nog goed komt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

thx qnq kben zeer voorzichtig met voeding
        omdat ik mijn vorig kweekje in de vuilbak heb mogen smijten door te veel voeding
        en nu wist ik ff niet meer wat te doen
        heb juist al het geel er uit gesneden en goed bewaterd zonder voeding heb nu juist uw antwoord gelezen morgen terug voeding in het water doen plagron bloei en green sensation

fingers crossed

Comment

Ik zou zeggen je moet het gewoon proberen.
          De vraag is hoe lang staan ze al in die grond en hoe veel was die grond voorbemest?

Ik zou nu het tegenovergestelde proberen, gooi eens 5 ml bloei in je voedingswater bij elke gietbeurd en kijk dan wat er na een paar dagen gebeurd.
          Als je zeker weet dat ze genoeg voeding zouden hebben, dan eens een paar dagen geen voeding.
          Ze lijken een beetje overvoed en ondervoed tegeljk. Dat kan als er te weinig van het een en ander in zit, lijkt wel genoeg N, maar tekorten aan P en K.

Bij normale grond, in principe de voeding altijd rustig opbouwen tot aan aanbevolen dosis, meestal 5 ml bij veel schema's.

Kleur van de aarde ziet er wel goed uit, lijkt het.
          Last edited by heaven; 16 August 2011, 03:11.

Comment

wel heaven de planten hebben al veel meegemaakt
            vind het raar dat er zo veel bloei aan komt
            de planten zijn bijna dood geweest ze kwamen heel vroeg geel van kleur nog in de groei fase
            kheb ze dan buiten gezet voor een goeie maand en een half in regen en wind
            na die maand en een half zag ik dat ze vegonnen bloeien en dat ze terug geheel donker groen van kleuren waren
            dan heb ik ze terug in de kast gezet met hps lamp en in bloei getrolkken op 12/12
            en na een paar weken in de kast begonnen ze terug geele blaadjes te vertonnen
            ph waarde altijd gedaan bij iedere water beurt ben wel heel voorzichtig met de voeding heb zo al een kweek door te veel voeding mogen weg smijten
            de aarde is van plagron mix de groene kleur
            de plantjes zijn nu ongeveer dicht tegen de 3 maanden oud
            en staan nu ongeveer 3 a 4 weken terug in de kast

Comment

Misschien kun je nog wat info geven, zoals: lamp (sterkte, soort lamp), verluchting, lucht circulatie, inhoud potten.
              Drie maanden is normaal wel erg lang, met goede dosis voeding en lange voorgroei zouden ze groter moeten zijn, zeker als ze buiten hebben gestaan met redelijk weer. Buiten groeien ze het hardst.

Als ik 2 weken de zelfde lage dosis voeding geef en de plant gaat er op achteruit, dan moet ik wat veranderen, er klopt dus duidelijk iets niet. Ben ik dan helemaal voorzichtig, geef ik ze eerst een paar dagen alleen water, dan heel goed opletten wat er veranderd. Gaat het dan nog slechter, dan weet ik genoeg, ik moet juist meer geven. Dus dan doe ik dat, en die dosis voer ik dan als het goed doe wekelijks rustig op totdat ik het genoeg vind.

Comment

hallo Heaven
                het is een hps 400 watt lamp in een kast van 1 op 1 op 180
                trek verse lucht van buiten met aanzuiging en stuur ze terug naar buiten via de filter
                de inhoud van de potten zijn 11 liter potten
                het is een kleine soort ww en ciretical ongveer 60 cm groot
                heb ze nu max voeding gegeven in water en zien wat er gebeurd
                hopelijk komen ze terug mooi groen want er staan veel plukjes aan mmmmmm

Comment

En gaat het al beter met ze? Meer groen, nieuwe scheuten mss? Ik ben benieuwd.
                  Vergeet niet de lucht veel te verversen, normaal staan planten buiten en daar is optimale luchtverversing, bijna niet na te bootsen binnen, maar wel goed te benaderen.
                  Die DS tenten hebben namelijk weinig invoer gaten/roosters. Ik zou het aktief doen en tevens een sterke afzuiging.

Comment

hallo heaven ik werk met een siverbox
                    heb invoer van buiten en afvoer naar buiten en heb een grote ventilator staan in de kast die 24/24 draait
                    moet die wel iedere 3 maanden vervangen (kapot gedraaid na 3 maanden lol )
                    heb al het geel uit de planten gehaald veel nieuwe scheuten gaan ze niet krijgen met dat ze vol op in bloei staan ze zien er al iets beter uit zal straks nog enkele foto's plaatsen maar is nog niet zoals het zow moeten zijn maar zijn al veel verbeterd
                    khoop dat ze het halen tegen het einde van de kweek kzal dan beginnen met een kweekje amnesia als dat klaar geraakt

Comment

Hier zijn de foto's zoals beloofd heb ze juist genomen
                      meer tips zijn altijd welkom
                      zeker heaven al bedankt voor je hulp
                      en zit nu op 50/50 regen water/leiding water

enjoy the pictures

DSC01159.jpgDSC01152.jpgDSC01157.jpgDSC01158.jpgDSC01153.jpgDSC01154.jpgDSC01155.jpgDSC01156.jpgDSC01160.jpgDSC01161.jpgDSC01150.jpgDSC01151.jpg

Comment

Is het: Vergeling van binnen naar buiten, de nerven blijven meestal groen, Het lijkt meer vergeling van buiten naar binnen, de nerven blijven wel groen.
                        Mischien Kalium tekort, deze stof is belangrijk in de bloei periode..

Comment

Ja knealus, daar waren we waarschijnlijk al op gekomen. Mogelijk zelfs nog meer fosfor tekort dan kalium.
                          Geef je nu elke keer voeding mee of nog steeds om de paar keer?

Misschien om te vergelijken. Met ongeveer dezelfde setup, ook 400W, zelfde potten, ietsjes kleinere oppervlakte, vanaf dat ze echt voeding nodig hebben ( lichte aarde na 2 weken, zware aarde na 3 of meer weken ), zit ik al snel op minimaal 5 ml per liter, met elke gietbeurt. De meeste mensen denk ik ook ongeveer.
                          Op dit moment geef ik een paar plantjes in de groei onder een paar spaarlampen al een tijdje 2 tot 3 ml per liter met elke gietbeurt.

De regel is ongeveer; in nieuwe gemiddeld bemeste aarde, niet meteen met 5 ml beginnen, maar met de helft beginnen bijvoorbeeld of anders na 2 weken pas beginnen, wel op volle sterkte dan.
                          Het gaat om licht (400W), luchtverversing (intake, outtake en circulatie, planten ademen via bladeren het meeste), vochtigheid grond OK zijn, voeding OK zijn, en dan nog temperatuur en Lucht Vochtigheid (LV) moet OK zijn.
                          Licht en luchtverversing, dat moet goed nagebootst zijn. De rest kun je wel tijdens de rit aanpassen, temp, voeding, LV. Hoewel LV ook sterk met luchtverversing samenhangt

Denk je zelf dat de intake en outtake, op deze manier goed genoeg zal zijn? Het lijkt mij iets te lang en te bochtig, ik weet niet hoe sterk (inclusief drukval) die ventilatoren zijn die je gebruikt.
                          Hoe kan het dat de fan in de kast om de 3 maanden kapot gaat? Is het niet te vochtig?
                          Je kunt overwegen de lucht direct uit de kelder te halen. Voordelen zijn daarvan zijn misschien interessanter. Je moet wel de lucht in de kelder goed verversen door raam ergens open te laten iets anders.

edit:
                          Voor de rest goed in de gaten houden, de middel oude bladeren voornamelijk kijken of ze gezonder worden en ook de nieuwe bladeren, kijken of die gezond blijven. Weghalen kun je normaal beter niet doen, want blad is ook een buffer voor tekorten en teveel in voeding.
                          Last edited by heaven; 26 August 2011, 22:26.

Comment

Een fosforgebrek uit zich bij cannabis door een kleine plant met paars/zwarte necrotische (afstervende) bladdelen die het blad vervormen en doen opkrullen.

Dus het is duidelijk dat hier de voedingslijn niet gehanteerd word met kweken in een beperkte pot aarde.. toch.

Buffers heeft het plantje alleen nodig als niemand langskomt in de vrije natuur, een goede kweker komt elke dag langs met water en de juiste voeding, dus blaadjes wat je dan niet aanstaat en het licht belemmerd mag je gerust gaan weg knippen met mate.
                            Last edited by Knealus; 28 August 2011, 23:21.

Comment

ik geef nog altijd maar om de 2 dagen voeding 4ml/l bloei van plagron en 1ml/L green sensation
                              als ik het alle dagen doe komen de bladeren terug geel en bruine puntjes aan de bladeren
                              ik moet wel met bochten werken om verse lucht binnen te laten je ziet op de foto's hoe beperjt mijn ruimte is en hoe hoog maar heb lang moeten zoeken
                              tegen dat ik een kast van 1m80 hoogte vond want ik heb maar 1m83 hoogte
                              de fan gaat iedere 3 maanden kapot door de kalk van de luchtbevochtiger die in het water zit
                              in de bloei heb ik de luch bevochtiger niet nodig haal zo een lv van ronde de 35 a 40 met de lamp aan
                              zo in de bloei is de lv hoog genoeg gebuik hem enkel in de groei en dan ga ik tot 60% met lamp aan hoger haal ik niet met lv op max
                              lamp uit nu ongeveer 60% in de groei haal ik makelijk 90% met de lamp uit
                              als de lamp uitvalt valt alles stil lamp inzuiging en afzuiging en de lv enkel de fan blijft door draaien zo dat ik toch lucjtcirculatie heb fan draait 24/24
                              normaal in de groei voeding van plagron zit er kalcium en fosfor genoeg in vind het zeer raar wat mijn plantjes doen
                              wil ze niet verliezen want er beginnen mooie toppen aan te komen dien al goed beginnen te kleven als je ze aanraakt
                              ze verliezen ook dagelijks blaadjes maar rond de toppen blijven de kleine blaadjes voorlopig mooi groen
                              hoop dat ik het einde haal met de plantjes

Comment

Bezig...
                              X