Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ph-waarde opbouwen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ph-waarde opbouwen?

Korting op 420shop
    Ik vroeg me af ,als je je ec-waarde vanaf de groei tot einde bloei telkens verhoogt,moet dit dan ook gebeuren voor de ph-waarde?
    Bv: begin week 1:ph5.2
    week 2:ph5.3
    week 3:ph5.4
    ......
    Of is dit over de gehele lijn altijd dezelfde ph dat je geeft?En welke is dan de ideale??

THANXX

Re: ph-waarde opbouwen?

nee, dat werkt niet zo. EC heeft te maken met elektrische geleidbaarheid en wordt hoger als er meer stofjes in je oplossing zitten die bijdragen aan die geleidbaarheid (ionen, en die wil je plant ook als het de goeie zijn). Logisch denk ik dus dat EC naarmate je plant volwassener is hoger dient te zijn, ze vreet meer weet je

pH is een ander verhaal : hier gaat het om de zuurgraad. Je plant heeft een optimum pH range en die verandert niet gedurende de kweekcyclus. Hou 'm tegen die 5 en het zal allemaal wel loslopen.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

meeste mensen houden hun ph tussen de 5.8 en 6.2.gewoon heel de kweek op 6.0 houden doen er heel veel.gaat het niet goed en je kweekt op aarde,dan moet je aarde monsters nemen,en aan de hand van de uitkomst je ph waarde verlagen of verhogen.

Comment

ik neem voor de moment altijd 6.0 dus ik zit wel goed
        Bedankt voor de respons!!

Comment

Bezig...
        X