Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik mijn wiet bruin maken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kan ik mijn wiet bruin maken?

Korting op 420shop
    Ik ben zelf wiet gaan kweken omdat ik nergens meer een fatsoenlijke buitenlandse wiet kan kopen. (Ik zou wat overhebben voor een goeie ouderwetse thaistick...)
    thai.jpg

Nou wil ik dus eigenlijk binnenwiet kweken die zoveel mogelijk smaakt als buitenlandse buiten-wiet. Die wiet is altijd bruin, terwijl binnenwiet altijd groen is. Ik weet niet of die kleur doorwerkt in de smaak, maar ik denk het wel, dus ik wil proberen mijn wiet bruin te krijgen.

Hoe doe ik dat? Ik heb er diverse ideeen over, maar misschien heeft iemand anders gewoon een werkende methode. Mijn ideeen zijn:

- De oogst HEEEEEL langzaam laten drogen;
    - HEEEEL laat oogsten, als de planten vanzelf beginnen te sterven;
    - Tegen oogsttijd een kunstmatige herst te introduceren, door:
    1. De temperatuur te verlagen;
    2. De dagen te verkorten;
    3. Veel minder licht te geven; bijvoorbeeld met een paar spaarlampen ipv. mijn 400W HPS.

Heeft iemand wel eens zo iets geprobeerd?

Re: Kan ik mijn wiet bruin maken?

Of je gebruikt natuurlijk Histor Toppenbruin, in handige sprayverpakking.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

in de pindakaas dopen,en daarna effe 5 minuten in de magnetron,bruiner zul je ze niet krijgen.

Comment

Ik wist wel dat wiet soms gesmokkeld werd in verfblikken en pindakaas, maar ik wist niet dat de wiet daar zijn kleur van kreeg. Weer wat geleerd!

Maar heeft het dan wel zin om eerst wiet te kweken? Kan ik niet net zo goed meteen pindakaas en verf in mijn pijp stoppen?

Comment

Comment

zou er voor de smaak in ieder geval wat hooi bij stoppen.of bij goede zaadbank gewoon thai zaadjes bestellen

Comment

ja dat lijkt mij een strak plan...lekker gezond ook..van pindakaas word je groot en sterk...alleen geen voetballer...

Comment

Nee malloten

Dat doe je door fermenteren, net als thee en tabak.
                Je wiet persen of in sticks rollen, vlak voor het echt droog is.
                Alle lucht eruit persen en de temp op 35gr brengen.
                Nu scherp in de gaten houden ivm schimmel.
                Na een paar dagen verkleurd je wiet (licht) bruin.
                Dan voldoende luchten.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

@Pariaz: Ik heb even gegoogled naar wat Bob Marley zei: "The best herb I smoke in Jamaica and Africa. African - Rasclot! Them people cure it in a banana. In a banana skin. A green banana. They wrap it up in a banana so when you get it, it compressed and, I'll tell you, it great! Blood clot! In Nigeria and Ghana, love that herb! Good herb, mon."
                  Da's duidelijke taal - maar niet echt een handleiding. Wel een goede aanwijzing: Het woord "curing". Dat leverde een hele hoop zinnige links op.

@Tumble Trimmert: Goed zaad: Check. Feminized Thai van greenhouse seeds. thaikiem.jpg

@HJM: Yep, fermenteren kom ik tegen in de links. Ik kom het tegen als "sweat curing" op http://www.rollitup.org/harvesting-c...g-methods.html :

Sweat curing is the technique most widely used in Colombia. Long branches containing colas are layered in piles about 18 inches high and a minimum of two feet square, more often about ten by fifteen feet. Sweat curing actually incorporates the fermenting process. Within a few hours the leaves begin to heat up from the microbial action in the same way that a compost pile ferments. Then change in colour is very rapid; watch the pile carefully, so that it does not overheat and rot the colas. Each day unpack the piles, and remove the colas that have turned colour. Within four or five days, all the colas will have turned colour. They are then dried. One way to prevent rot while using this method is to place cotton sheets, rags, or paper towels between each double layer of colas. The towels absorb some of the moisture and slow down the process.
                  (Met "colas" bedoelen ze toch echt wiet-toppen. Dat heb ik ook even gegoogled voor de zekerheid.)

Die link beschrijft ook wat andere methodes.

Bedankt voor de input, ik ben weer een stuk verder! Ik denk dat ik van mijn aanstaande oogst (over 2 of 3 weken) een paar topjes opoffer om iedere methode te proberen, inclusief de bananenschil. Dan ben ik er helemaal klaar voor als mijn Thai rijp is - over zowat 5 maanden.

@Aan alle anderen: SCHANDE! Jullie zijn BARBAREN om een mooie bruine thai-stick niet te waarderen!
                  Ik zeg al jaren: "Nederwiet roken als je liever Thai had gewild, is als spiritus drinken als je eigenlijk een biertje had gewild."
                  Stelletje spiritus-zuipers!
                  Last edited by Blani; 15 August 2011, 21:57.

Comment

Ik kan je melden dat een stick van O. White of Fizz ook een stuk lekkerder is dan die van Thaise olifantangras.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Nou moe, mijn histor-toppenbruin-tip garandeerd anders wel de bruinste top hoor... Bruin is wel wat uit, komend seizoen zijn de kleuren mintgroen en zacht lila-achtig mauve

Thai-sticks man... da's lang geleden! Zelfs in Thailand heb ik ze niet gerookt (want er was uitstekende wiet van een ge-exporteerde nederlander verkrijgbaar). Of die ontzettende columbia-geperste zaadwiet... neeeeeeeeeeen doe mij maar een fijn kruidje van hier (van het balkon)
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Lang geleden? Ehh... Als ik er over nadenk heb ik inderdaad 20 jaar geleden voor het laatst een thai-stick gezien.

Tsjonge, wat wordt ik oud!

Toevoeging: Die link over "curing" schijnt uit de "Cannabis Grow Bible" te komen. Download in PDF:

Met de opmerking "Everything in this bible is fact".

Jointje erbij, en ik ga de bijbel lezen!
                        Last edited by Blani; 15 August 2011, 22:44.

Comment

Met de ontwikkelingen die ons neder-gras heeft doorgemaakt de laatste 20 jaar hebben we dergelijke produkten compleet de markt uit gedrukt dunkt me, daarnaast zal er denk ik ook niet een heel groot handelsvolume geweest zijn.. eerder als deklading voor wat anders uit die contreien (hot boxing zoals ze dat weleens noemen in smokkelaarskringen > hoe vaag het ook klinkt, soms is het een prima optie om iets heel erg illegaals te verstoppen in iets wat minder illegaal is). De IRT-knutselaars konden daar ook wat van : onder het mom van gecontroleerde doorlevering van columbiaanse wiet bracht men coke op de nederlandse markt die onder die wiet verstopt had gelegen. Er gaan trouwens verhalen rond dat coke weer wordt gebruikt als transportmiddel voor nog illegalere waar. Nou denk je misschien : dat is toch idioot ? Doe de rekensom : drugsmokkel is illegaal maar op zich redelijk beperkt qua straffen (in NL dan), mochten ze je daarentegen pakken met radioaktieve waar om maar een zijstraat te noemen komen de stiekeme CIA-opslagplekjes voor stouterikken opeens in beeld, het fenomeen "daglicht" kon dan zomaar opeens een heel erg schaars ideaal worden.

En toch : die paar keer in mn leven dat ik wel Thaisticks gerookt heb was het bijna standaard een lachkick verhaal...

Comment

Of wiet gebruikt werd als "dekmantel" weet ik niet. Het lijkt me zoiets als met 100 kilo wiet in je achterbak 200 kilometer per uur gaan rijden, zodat je alleen voor je snelheid wordt gepakt en niet voor je lading - maar ik kan er naast zitten.
                            Dat de smokkel van wiet niet fris was is wel duidelijk: Het kwam langs dezelfde lijnen als coke, heroine en wapens. Een deel werd misschien ook betaald in wapens in plaats van dollars.

Het volume moet toch vrij fors geweest zijn. Twintig jaar geleden rookte iedereen buitenlandse waar, en er werd niet veel minder gerookt dan nu. Het was niet allemaal columbiaans of thais; we rookten in die tijd veel meer hasj, uit Marokko, Afghanistan, Pakistan, India, Kashmir, Pakistan...

De Nederwiet is in de afgelopen 20 jaar veel sterker geworden, maar naar mijn smaak niet lekkerder. Ik ben zo'n oude hippie die een joint echt lekker vind, en die graag veel blowt zonder al te stoned te worden. Gelukkig wordt er niet alleen meer op THC-gehalte gekweekt, maar ook op CBD: Da's tenminste iets. Ik rook nederwiet bij gebrek aan beter: Mijn contact voor buitenlandse wiet is helemaal opgedroogt. Gelukkig heeft 'ie nog wel fatsoenlijke Maroc en Afghaan om mijn nederwiet mee af te wisselen.

Ik heb een White Widow in mijn kast staan, en serieus: Die zou ik onmiddelijk, gram voor gram, ruilen tegen goede Thai. (Mijn Maroc, Ketama, Afghan-kush en Peacemaker wil ik eerst roken voor ik uitspraken doe.)

Douglas Adams zei ooit:
                            Anything that is in the world when you’re born is normal and ordinary and is just a natural part of the way the world works.
                            Anything that’s invented between when you’re fifteen and thirty-five is new and exciting and revolutionary and you can probably get a career in it.
                            Anything invented after you’re thirty-five is against the natural order of things.

Nederwiet is gewoon te nieuwerwets voor me...

Comment

Ligt toch aan de manier van kweken denk ik.
                              Ik kweek nu wietjes die ik nooit zou ruilen voor die ouwe thai vol zaadjes, en dan heb ik het echt over smaak, niet over THC gehalte.
                              Verder...fermenteren, maar dat wist je al.
                              Ik ben wel nieuwsgierig welke Thai je gaat kweken ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X