Ik ben zelf wiet gaan kweken omdat ik nergens meer een fatsoenlijke buitenlandse wiet kan kopen. (Ik zou wat overhebben voor een goeie ouderwetse thaistick...)
thai.jpg
Nou wil ik dus eigenlijk binnenwiet kweken die zoveel mogelijk smaakt als buitenlandse buiten-wiet. Die wiet is altijd bruin, terwijl binnenwiet altijd groen is. Ik weet niet of die kleur doorwerkt in de smaak, maar ik denk het wel, dus ik wil proberen mijn wiet bruin te krijgen.
Hoe doe ik dat? Ik heb er diverse ideeen over, maar misschien heeft iemand anders gewoon een werkende methode. Mijn ideeen zijn:
- De oogst HEEEEEL langzaam laten drogen;
- HEEEEL laat oogsten, als de planten vanzelf beginnen te sterven;
- Tegen oogsttijd een kunstmatige herst te introduceren, door:
1. De temperatuur te verlagen;
2. De dagen te verkorten;
3. Veel minder licht te geven; bijvoorbeeld met een paar spaarlampen ipv. mijn 400W HPS.
Heeft iemand wel eens zo iets geprobeerd?
thai.jpg
Nou wil ik dus eigenlijk binnenwiet kweken die zoveel mogelijk smaakt als buitenlandse buiten-wiet. Die wiet is altijd bruin, terwijl binnenwiet altijd groen is. Ik weet niet of die kleur doorwerkt in de smaak, maar ik denk het wel, dus ik wil proberen mijn wiet bruin te krijgen.
Hoe doe ik dat? Ik heb er diverse ideeen over, maar misschien heeft iemand anders gewoon een werkende methode. Mijn ideeen zijn:
- De oogst HEEEEEL langzaam laten drogen;
- HEEEEL laat oogsten, als de planten vanzelf beginnen te sterven;
- Tegen oogsttijd een kunstmatige herst te introduceren, door:
1. De temperatuur te verlagen;
2. De dagen te verkorten;
3. Veel minder licht te geven; bijvoorbeeld met een paar spaarlampen ipv. mijn 400W HPS.
Heeft iemand wel eens zo iets geprobeerd?
Comment