Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik mijn wiet bruin maken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kan ik mijn wiet bruin maken?

Nooit geweten dat de bedenker van de intergalactische snelwegkruising (op de plek van de aarde) tot dergelijke uitspraken in staat was Blani

Het is hier rap sterker geworden inderdaad, tussen de bossen nederwiet en de hazegrappen van nu zijn er waanzinnige sprongen gemaakt, ik ben er ook geen fan van om iets te roken en dan meteen mn nest in te kunnen. Maar er zitten ook echte pareltjes tussen (afghani #1 vind ik er zo een, of 'n biokweekje Black Domina onder veel teveel licht). Maar voor de mainstream-blow hou ik het bij buitenwietjes, precies om de reden die jij noemt : wel roken maar ook nog enigszins een helder hoofd.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Douglas Adams was meer dan alleen een grapjas. Dit is mijn favoriete quote:

Imagine a puddle waking up one morning and thinking, "This is an interesting world I find myself in — an interesting hole I find myself in — fits me rather neatly, doesn't it? In fact it fits me staggeringly well, must have been made to have me in it!" This is such a powerful idea that as the sun rises in the sky and the air heats up and as, gradually, the puddle gets smaller and smaller, it's still frantically hanging on to the notion that everything's going to be alright, because this world was meant to have him in it, was built to have him in it; so the moment he disappears catches him rather by surprise.

I think this may be something we need to be on the watch out for.

Wat buitenwietjes betreft: Een vriend van me had jaren geleden een buiten-oogst, waarvan ik jaren lang toppen heb opgekocht. Heerlijk, smakelijk wietje. Helaas: Het laatste dat ik ervan kon kopen was afval, en nu is het helemaal op...

@QnQ: Ik heb een zaadje laten kiemen van Greenhouse Seeds:

Het lijkt me geen makkelijke plant om te kweken, maar 't is een poging waard.

Comment

Gaat wel op voor onze huidige positie als menselijk ras ja ...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Even terug on topic:

Ik ga alvast met wat snoei-afval experimenten met fermenteren en curen. Ik heb al wat blad warm, nat en luchtdicht liggen. Morgen ga ik een bananeschil kopen.

Dit past ook wel bij mijn projectje om van wietbladeren een tabaksvervanger te maken.

Comment

Comment

Dat ziet er PERFECT uit, Monty! En via Google vond ik het recept:

Het werkt als volgt:

Pak je net geknipte natte toppen en leg ze in een container of zoiets dergelijks ruim onder water (houd ze ook onder water doormiddel van een zwaar voorwerp er bovenop te plaatsen)
              Plaats de container op een donkere plek, uit direct zonlicht en waar het relatief koel is (niet hoger dan kamertemperatuur)
              Vervang het water iedere dag; of zelfs vaker wanneer je denkt dat het nodig is, om de afvalstoffen te verwijderen
              Na 7 dagen haal je alles eruit en laat je de wiet drogen, geforceerd is mogelijk (en zelfs gewenst)

Dat ga ik absoluut proberen - maar niet met mijn hele oogst. Drijfnatte wiet, brrrr...

Comment

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Comment

Ik heb het 1 keer gedaan en vond het tegen vallen en er vies uit zien...
                  Daarnaast gaat het heel erg hard stinken en je MOET echt elke dag het water vervangen.

Suc6
                  God was never on your side..

Comment

De oude lichtbruine en soms zelfs roodachtige (vooral de Columbiaanse ) weed kwam maar uit 1 ding voort.
                    De landen die voor commerciele doeleinden kweekten oogsten hun weed en laten ze gewoon een paar dagen op hoopjes op het land liggen. Het resultaat was/is dat de onderste weed dan lichtelijk begint te fermenteren. Ze draaien het dan dagelijks om... om werkelijke verrotting tegen te gaan. Na 3 dagen "drogen" op het veld worden er bundels van gemaakt en worden die binnen verder gedroogd. Dat ze dan al niet meer groen zijn is een feit. Het rookt qua smaak lekkerder, maar het neemt toch wat kwaliteit er vanaf. De echte oude Thai-sticks... pfff, ik denk dat alleen de oudjes hier ooit de kans kregen om ze te roken. Dat waren in de jaren 70-tig sticks met precies 2 gram er omheen gewikkeld. Voor veel mensen... het beste wat ze ooit rookte ! Maar helaas... ik heb ze al meer dan 30 jaar niet gezien ! Genoeg kopietjes ervan, maar nooit meer de echte. Die echte waren op een dun bamboe stickje gedraaid met een hennepvezeltje. En m'n god... wat was dat zeldzaam goede weed. In 1978 kostte een thai stick 25 gulden... en dat was ongekend. Maar we kochten ze... ze waren het best van ALLES.

SpeesCees

Comment

Tijden gaan snel.
                      En alles veranderd helaas.

Ik had nog de echte oldskool jamaica landsras sativa.
                      Geweldige plant en zeker echte oldskool lach wiet
                      Helaas heb ik niet de ruimte meer voor dit soort planten.
                      Dus iemand anders er erg blij mee gemaakt.

Staff

Comment

Bezig...
                      X